SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI W PRZEDSZKOLU Temat: W zaczarowanym świecie bajek. Grupa: 4-latki Umiejętności z Podstawy Programowej: - 4.3) odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych; - 4.1) wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
"Vive la France !" - scenariusz przedstawienia na zakończenie projektu "Erasmus+"dla gości z Francji Dziecko 1 Bonjour, bonjour, nasi goście mili Cieszymy się bardzo, żeście tu przybyli A ponieważ mamy dzisiaj gości z Francji Państwa, które słynie z wielkiej elegancji Po francusku się witamy Na nasz występ zapraszamy Wszyscy Bon jour, bon
Scenariusz zabawy andrzejkowej połączonej z imieninami grupy
Scenariusz zajęć Grupa wiekowa: 3,4, – latki Temat kompleksowy: „Dbamy o zdrowie” Temat zajęcia: Co wiemy o zdrowiu? Cel ogólny: • Promowanie zdrowego stylu życia • Stwarzanie okazji do dokonywania przez dziecko stosownych do wieku wyborów zdrowotnych i zdaniu sobie sprawy z ich konsekwencji. Cele operacyjne – Dziecko: • zna
materiały ZNACZENIE RUCHU dla rodziców W ROZWOJU DZIECKA Przedszkole nr 2 Lewin Brzeski Okres przedszkolny to wiek wzmożonej aktywności ruchowej. Ruch jest najważniejszym stymulatorem biologicznym zapewniającym harmonijny rozwój wszystkich
SPRAWNOŚĆ MANUALNA Sprawność manualna i grafomotoryczna jest to sprawność rąk w zakresie wykonywania takich czynności, jak: pisanie, rysowanie, wycinanie nożyczkami, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików. Rozwój sprawności manualnej w okresie przedszkolnym jest niezmiernie ważny, gdyż wraz z rozpoczęciem nauki w szkole szczególnego
ROLA ĆWICZEŃ GRAFOMOTORYCZNYCH Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym nie przebiega w sposób równomierny i stateczny. Wyraźne nasilenie procesów rozwojowych obserwuje się między czwartym a piątym rokiem życia. W tym okresie następuje doskonalenie zdolności koordynacji i pojętności w przyswajaniu nowych umiejętności
Mowa jako wskaźnik rozwoju człowieka Mowa jest jednym z czynników pozwalających określić poziom rozwoju umysłowego człowieka. Zaburzenia mowy wpływają na występowanie trudności w czytaniu i pisaniu. Mowa odgrywa ważną rolę w życiu człowieka, dlatego, iż pozwala porozumiewać się z innymi ludźmi, wyrażać
Propozycje zabaw ruchowych dla dzieci i rodziców "MAMO, TATO POBAW SIĘ ZE MNĄ" Szanowni Państwo! W związku z realizacją zadań z rocznego planu pracy "Wszechstronne stymulowanie rozwoju dziecka. Promowanie aktywności ruchowych i zdrowotnych" proponuję kilka zabaw, które wspomagają aktywność ruchową, a tym samym rozwijają u dzieci
Kocham dziecko – uczę norm i zasad współżycia społecznego „Żadne dziecko nie rodzi się istotą uspołecznioną. Staje się nią dopiero pod wpływem oddziaływań środowiska społecznego i własnych