Scenariusz zajęć Temat zajęć: „Do przodu , do tyłu, w lewo i w prawo” – rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni” Cel ogólne: - rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni, - utrwalanie prawidłowego określania kierunków, - kształtowanie umiejętności kodowania informacji przy pomocy
Twórcą metody opowieści ruchowej jest szwedzki pedagog Józef Gotfryd Thulin. To on zaproponował, aby wykorzystać bajki, legendy, opowieści, jako tło. Uczestniczące w tej formie zabawy dzieci, miały za zadanie odtworzyć sytuacje i zdarzenia występujące w prezentowanej opowieści, przez to rozwijać aktywność ruchową, pobudzać wyobraźnię. Oto przykład
Scenariusz zajęcia w grupie 4-latków Blok tematyczny : Lubię zwierzęta. Temat dnia: ,,Kolorowe rybki w akwarium”- praca plastyczna wykonana metodą stemplowania gąbką. Cele ogólne: - wdrażanie do uważnego słuchania utworu, - poszerzanie wiedzy na temat rybek akwariowych, - tworzenie okazji do poznawania i rozwijania własnych możliwości w działalności
Temat: W oczekiwaniu na Święta Wielkanocne. Grupa: 4-latki Cele ogólne: - nabywanie wiedzy, zdobywanie i doskonalenie umiejętności w toku działania, - utrwalenie wiadomości dotyczących tradycji Świat Wielkanocnych, - dzielenie się własnymi doświadczeniami i spostrzeżeniami, Cele szczegółowe: - zna tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi, -
Różnicowanie głosek /s/:/sz/ Remont u smoka- bajka logopedyczna Pewien smok zastanawiał się, dlaczego nikt nie chce odwiedzać go w jego jaskini (przesuwamy ściągnięte usta na prawo i lewo). Smok miał wielu przyjaciół i był bardzo lubiany wśród zwierząt mieszkających na łące i w okolicznym lesie, chętnie też zapraszano go na
Różnicowanie głosek /s/:/sz/ Remont u smoka- bajka logopedyczna Pewien smok zastanawiał się, dlaczego nikt nie chce odwiedzać go w jego jaskini (przesuwamy ściągnięte usta na prawo i lewo). Smok miał wielu przyjaciół i był bardzo lubiany wśród zwierząt mieszkających na łące i w okolicznym lesie, chętnie też zapraszano go na
Różnicowanie głosek /s/:/sz/ Remont u smoka- bajka logopedyczna Pewien smok zastanawiał się, dlaczego nikt nie chce odwiedzać go w jego jaskini (przesuwamy ściągnięte usta na prawo i lewo). Smok miał wielu przyjaciół i był bardzo lubiany wśród zwierząt mieszkających na łące i w okolicznym lesie, chętnie też zapraszano go na
Problematyka zajęć: Metody i formy realizacji zadań z zakresu edukacji patriotycznej w młodszej grupie wiekowej. Wykorzystanie różnorodnych pomocy dydaktycznych oraz zasobów Kącika patriotycznego. Tematyka kompleksowa: „Wakacyjne podróże” Temat zajęć: „Piękna nasza Polska cała”- w oparciu o rozmowy , zagadki słowne, obrazkowe
Temat: Bohater z Bajlandii- rozwijanie inteligencji językowej. Grupa: dzieci 3,4-letnie Cel ogólny: Rozwijanie inteligencji językowej u dzieci. Cele szczegółowe: Dziecko: opowiada o bohaterach znanych bajek, dzieli wyrazy na sylaby słucha aktywnie kolegów opowiada treść obrazka Metody: Czynne – zadań stawianych do wykonania Aktywizująca–
Temat: Ćwiczenia korekcyjne stóp Grupa: 4,5,6 latki Czas trwania: 20 minut Pomoce: klocki, pojemniki, kapsle, kasztany, korale, woreczki, maskotki, płyta CD, gazety, szarfy, ławeczka. • „Żuraw” - Dzieci chodzą po sali z wysoko unoszonymi kolanami i maksymalnie zgiętymi stopami (obciągniętymi stopami), naśladują polujące żurawie. • „Granie