Scenariusz zajęcia w gr. 4–latków Temat: „Mały żółty i mały niebieski”, czyli skąd się wzięły kolory/przyjaźń/tolerancja? Cele główne: - rozbudzenie zainteresowań czytelniczych u dzieci, - inspirowanie zainteresowań poznawczych dzieci, rozwijanie myślenia, - rozwijanie prawidłowej percepcji i nazywania kolorów, - wyrabianie
POWITANIE Dziecko 1 Bonjour, bonjour, nasi goście mili Cieszymy się bardzo, żeście tu przybyli A ponieważ mamy dzisiaj gości z Francji Państwa, które słynie z wielkiej elegancji Po francusku się witamy Na nasz występ zapraszamy Dziecko 2 To dla was chers amis Przedstawienie mamy aujourd’hui Madames ! Messieurs ! Panie i Panowie ! Witajcie
Cel główny: 1. Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodzicami poprzez świadome uczestnictwo w spotkaniu wigilijnym, będącym wprowadzeniem w nastrój Świąt Bożego Narodzenia. Cele operacyjne: dziecko: - poznaje tradycje bożonarodzeniowe, - potrafi recytować wiersze z właściwą intonacją, - składa życzenia, odnosi się z szacunkiem do zaproszonych gości, - kształci
Scenariusz uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka Cel główny: - Wzmocnienie więzi emocjonalnej z rodziną, kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków. - uczenie sposobów wyrażania uczuć i szacunku do osób starszych. Cele operacyjne: dziecko... - wie, w jaki sposób może wyrazić swoje uczucie do swoich dziadków; - potrafi
MATEMATYKA TO: • Orientacja przestrzenna • Rytmy • Klasyfikacja • Kształtowanie umiejętności liczenia, a także dodawania i odejmowania • Dostrzeganie przyczyny i skutku oraz przewidywanie zdarzeń • Wspomaganie rozwoju operacyjnego myślenia • Wprowadzenie dziecka w sens pomiaru długości • Zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia
Zadania przedszkola (streszczenie) 1. Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń 2. Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa 3. Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności
Cele ogólne: 1. Rozwijanie umiejętności prezentacji własnych umiejętności – wygłaszanie wierszy, śpiewanie piosenek, składanie życzeń 2. Wzmacnianie więzi emocjonalnych z rodziną – wzbudzanie miłości, szacunku w stosunku do osób starszych. Cele operacyjne: Dziecko: - aktywnie uczestniczy w przygotowanym programie artystycznym, - zna i śpiewa