„ Smutna mała księżniczka” Oleńka: (dziewczynka budzi się , przeciera oczy) Ojej! Gdzie ja jestem? Czarodziej: Jesteś Oleńko w Krainie Baśni! Oleńka: W Krainie Baśni? A Ty kim jesteś? Czarodziej: Ja tu mieszkam, Oleńko! Oleńka: Oleńko! Skąd znasz moje imię? Skąd ja się tu wzięłam? Czarodziej: Ja znam imiona wszystkich dzieci i
„ Dary Jesieni” Scenografia:Na zasłonie napis: „ Dary Jesieni”, sylwety jesiennych drzew, na podłodze leżą warzywa - dzieci Dzieci, Śpiew piosenki: „ Już lato odeszło i kwiaty przekwitły, a jeszcze coś w słońcu się mieni, to w polu to w lesie czerwienią się spójrzcie korale, korale Jesieni...” Dzieci: Gdzie jesteś
Gdy do przedszkola po wakacjach wróciliśmy, wtedy lato wszyscy żegnaliśmy. Pięknie opaleni i z nowymi siłami, nowy rok w przedszkolu wszyscy z nas witali. Czasu jednak nie da się zatrzymać, najpierw była jesień,potem zima była. A po zimie przyszła wiosna ciepła i zielona, a tuż za nią lato roześmiane pędzi do nas. I tak rok szkolny jak szalony nam przeminął,
Wejście przy piosence „Płynie Wisła” Płynie Wisła, płynie, po polskiej krainie, Zobaczyła Kraków, pewnie go nie minie. Jak go zobaczyła Kraków, to go pokochała, A w dowód miłości wstęgą opasała. Dziecko 1 Dzisiaj Polski wielkie święto – 11 listopada, uroczyście go obchodzi przedszkolna gromada. Świętują go wspólnie
Cel główny: - poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących różnym porom roku - rozwijanie ekspresji twórczej i wyobraźni Cele operacyjne: Dziecko: - uważnie słucha wiersza - poznaje nazwę pory roku – przedwiośnie i charakterystyczne jego cechy - potrafi wyjaśnić znaczenie przysłowia ,,W marcu jak w garncu” - przedstawia w
Cele ogólne: Budzenie wiary dzieci we własne możliwości. Rozwijanie kreatywności dzieci. Cele szczegółowe: dziecko Wypowiada się na temat obejrzanej bajki Wyszuka kropki w otoczeniu Czerpie radość ze wspólnych zabaw Wie, że nie należy poddawać się w przypadku niepowodzeń Tańczy przy muzyce Dopasuje połówki kropek Metody pracy: metoda
Konspekt zajęć pokazowych Temat: Zabawy sylabami i głoskami Cele: rozwijanie słuchu fonematycznego: wyodrębnianie głosek w słowach o prostej budowie fonetycznej, dostrzeganie rymujących się par wyrazów, słuchowe wyodrębnienie sylab i głosek w wyrazach Metody: czynne, oglądowe, słowne Formy pracy: zbiorowa, indywidualna Przebieg zajęć: 1. Przywitanie przybyłych
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Temat : ,,Wielkanocne zwyczaje” Cele ogólne: - przybliżanie tradycji i zwyczajów związanych z obchodami Wielkanocy - doskonalenie słuchania ze zrozumieniem - doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej Cele operacyjne: Dziecko: - potrafi rozpoznawać i nazywać wielkanocne symbole - posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
SCENARIUSZ ZAJĘĆ TEMAT: ,,Świat baśni” CELE OGÓLNE: - nabywanie umiejętności odgadywania tytułów bajek na podstawie kilku podanych haseł, rekwizytów - doskonalenie umiejętności redagowania ustnych wypowiedzi na podany temat - rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą - utrwalenie nazw i wyglądu figur geometrycznych tj. koło,
SCENARIUSZ ZAJĘCIA ,,Monografia liczby 8" w ramach zajęcia otwartego dla rodziców Temat tygodnia: ,,Babcia i dziadek". Temat zajęcia: ,,Wprowadzenie cyfry 8." Cel ogólny:- doskonalenie liczenia w zakresie 8 Cele szczegółowe: dziecko: - liczy w zakresie 8 - pamięta obraz graficzny liczby 8 - kreśli cyfrę 8 w powietrzu - układa cyfrę 8