Materiały: Scenariusze zajęć

  • materiały ZNACZENIE RUCHU dla rodziców W ROZWOJU DZIECKA Przedszkole nr 2 Lewin Brzeski Okres przedszkolny to wiek wzmożonej aktywności ruchowej. Ruch jest najważniejszym stymulatorem biologicznym zapewniającym harmonijny rozwój wszystkich

    2019-11-22, 19:47 Małgorzata Korytkowska-Pufka
  • SPRAWNOŚĆ MANUALNA Sprawność manualna i grafomotoryczna jest to sprawność rąk w zakresie wykonywania takich czynności, jak: pisanie, rysowanie, wycinanie nożyczkami, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików. Rozwój sprawności manualnej w okresie przedszkolnym jest niezmiernie ważny, gdyż wraz z rozpoczęciem nauki w szkole szczególnego

    2019-11-22, 19:42 Małgorzata Korytkowska-Pufka
  • ROLA ĆWICZEŃ GRAFOMOTORYCZNYCH Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym nie przebiega w sposób równomierny i stateczny. Wyraźne nasilenie procesów rozwojowych obserwuje się między czwartym a piątym rokiem życia. W tym okresie następuje doskonalenie zdolności koordynacji i pojętności w przyswajaniu nowych umiejętności

    2019-11-22, 19:40 Małgorzata Korytkowska-Pufka
  • Mowa jako wskaźnik rozwoju człowieka Mowa jest jednym z czynników pozwalających określić poziom rozwoju umysłowego człowieka. Zaburzenia mowy wpływają na występowanie trudności w czytaniu i pisaniu. Mowa odgrywa ważną rolę w życiu człowieka, dlatego, iż pozwala porozumiewać się z innymi ludźmi, wyrażać

    2019-11-22, 19:39 Małgorzata Korytkowska-Pufka
  • Propozycje zabaw ruchowych dla dzieci i rodziców "MAMO, TATO POBAW SIĘ ZE MNĄ" Szanowni Państwo! W związku z realizacją zadań z rocznego planu pracy "Wszechstronne stymulowanie rozwoju dziecka. Promowanie aktywności ruchowych i zdrowotnych" proponuję kilka zabaw, które wspomagają aktywność ruchową, a tym samym rozwijają u dzieci

    2019-11-22, 19:37 Małgorzata Korytkowska-Pufka
  • Kocham dziecko – uczę norm i zasad współżycia społecznego „Żadne dziecko nie rodzi się istotą uspołecznioną. Staje się nią dopiero pod wpływem oddziaływań środowiska społecznego i własnych

    2019-11-22, 19:35 Małgorzata Korytkowska-Pufka
  • Scenariusz zajęć z wykorzystaniem Darów Froebla Temat: Kolorowa jesień – zabawy z wykorzystaniem Darów Froebla Grupa: 4 – latki Czas trwania: 20 min Cel ogólny: Rozpoznawanie kolorów. Cele szczegółowe: •Rozpoznaje kolory, •Współpracuje w grupie, •Wykonuje zadania wg poleceń nauczyciela, •Rozwija

    2019-11-17, 21:28 Katarzyna Piotrowska
  • SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI PASOWANIA NA PRZEDSZKOLAKA „JESIEŃ WOKÓŁ NAS” Cele ogólne : - wdrażanie do pełnienia roli gospodarza wobec zaproszonych - rozwijanie twórczej aktywności dziecka Cele operacyjne: - dziecko odgrywa swoją rolę podczas przedstawienia - recytuje wiersze, śpiewa piosenki, - potrafi poruszać się rytmicznie - współpracuje

    2019-11-17, 20:35 MAGDALENA WOJDAK - PLEWKA
  • KONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACJI POLONISTYCZNEJ PRZEDMIOT: Edukacja polonistyczna PROWADZĄCY: DATA: KLASA: I CZAS TRWANIA: 45 minut TEMAT: Wprowadzenie litery pisanej "l" na podstawie wyrazu "lalka". CELE OGÓLNE: Kształtowanie umiejętności pisania małej litery "l" i czytania wyrazów z "l". CELE SZCZEGÓŁOWE: Analiza i

    2019-07-10, 14:48 Elżbieta Konieczna
  • Temat: Kolorowe motyle – zabawy z rodzicami z wykorzystaniem Darów Froebla Grupa: I „Maki” – 3 – latki Czas trwania: 30 min Cel ogólny: Utrwalenie kolorów. Cele szczegółowe: - Rozpoznawanie i nazywanie kolorów, - Rozwijanie percepcji wzrokowo – ruchowej, - Kształtowanie pracy w grupach, - Tańczenie

    2019-07-09, 11:23 Katarzyna Piotrowska
Wyświetl