Cele ogólne:
Budzenie wiary dzieci we własne możliwości.
Rozwijanie kreatywności dzieci.
Cele szczegółowe:
dziecko
Wypowiada się na temat obejrzanej bajki
Wyszuka kropki w otoczeniu
Czerpie radość ze wspólnych zabaw
Wie, że nie należy poddawać się w przypadku niepowodzeń
Tańczy przy muzyce
Dopasuje połówki kropek
Metody pracy: metoda słowna, metoda czynna, działań praktycznych
Formy pracy: indywidualna, zbiorowa
Pomoce dydaktyczne: bajka „The Dot”, kolorowe piłeczki, piosenka „Biedroneczki są w kropeczki”, paski materiału w kropki, połówki kolorowych kropek
Przebieg zajęć
1. Powitanie wszystkich przedszkolaków.
Machają do pani dzieci, które mają dzisiaj dobry humor, które mają kropeczki na swoim ubraniu, które lubią się bawić.
2. Oglądanie bajki o dziewczynce Vashti
Krótka rozmowa nt. bajki. Rozmowa na temat ukrytych talentów dzieci.
3.Wyszukiwanie kropek w najbliższym otoczeniu; rozmowa na temat rzeczy, które maja kropki
4. Zabawa ruchowa „Złap kropkę”.
Dzieci biegają po sali z doczepionymi ogonkami w kropki, zadaniem jednego dziecka jest zebranie największej ilości ogonków. Wygrywa to dziecko któremu udaje się zachować ogonek
5. Zabawa dydaktyczna „Zamień się połówką kropki”, dzieci przy muzyce spacerują i zamieniają się obrazkami, podczas przerwy w muzyce odszukują swojej połówki i tworzą całą kropkę.
6.Dzieci otrzymują kolorowe kropki i przekazują je koleżance, koledze i mówią coś miłego
7. Zabawa ruchowa przy muzyce „ Tańcz kropeczko moja” .