„ Smutna mała księżniczka” Oleńka: (dziewczynka budzi się , przeciera oczy) Ojej! Gdzie ja jestem? Czarodziej: Jesteś Oleńko w Krainie Baśni! Oleńka: W Krainie Baśni? A Ty kim jesteś? Czarodziej: Ja tu mieszkam, Oleńko! Oleńka: Oleńko! Skąd znasz moje imię? Skąd ja się tu wzięłam? Czarodziej: Ja znam imiona wszystkich dzieci i
„ Dary Jesieni” Scenografia:Na zasłonie napis: „ Dary Jesieni”, sylwety jesiennych drzew, na podłodze leżą warzywa - dzieci Dzieci, Śpiew piosenki: „ Już lato odeszło i kwiaty przekwitły, a jeszcze coś w słońcu się mieni, to w polu to w lesie czerwienią się spójrzcie korale, korale Jesieni...” Dzieci: Gdzie jesteś
Szary zajączek, głodny, zmarznięty, Futerko także miał przemoknięte. Szukał pod śniegiem coś do zjedzenia Lecz nic nie znalazł. Zmarznięta ziemia. Głodny okropnie poszedł pod domy, Może coś dadzą dzieci znajome. Dzieci krzyknęły:Zajączku szary, Chodź do nas, marchew damy ci zaraz, Na deser dostaniesz listek kapusty, Pewnie od dawna brzuszek twój pusty. Przychodź
Scenariusz na dzień babci i dziadka w załączniku. Pojedyncze wierszyki, 4 wersowe, rymujące się. Połączone z konkurencjami dla babci i dziadka np. wiązanie krawata, wiązanie kokardki, składanie wachlarzyka z kartki i rozpoznawanie wnuka po głosie. Piosenki: Babci droga babciu, powiedz mi... + po angielsku https://www.youtube.com/watch?v=mLdfVgWJ_yk
TYGRYSKI TO MY DZIELNE PRZEDSZKOLAKI DO PRZEDSZKOLA CHODZIMY SZYBKO SIĘ UCZYMY CZTERY LATA MAMY I KODEKS PRZEDSZKOLAKA ZNAMY TAŃCZYMY, ŚPIEWAMY I NA INSTRUMENTACH GRAMY O NASZĄ SALĘ DBAMY I ZABAWKI SPRZĄTAMY O NASZE ZDROWIE DBAMY I OBIADKI ZAJADAMY NA PLACU ZABAW CHĘTNIE PRZEBYWAMY I ŚWIEŻE POWIETRZE NOSKIEM WDYCHAMY. TYGRYSKI TO MY, TO MY, TO MY ! Monika Szczecina Przedszkole
Umiejętności kluczowe: Cele operacyjne; dziecko: - w skupieniu słucha opowieści dotyczącej historii powstania pluszowego misia - zachowuje się kulturalnie podczas zabawy swobodnej - rozumie pytania zawarte w quizie nt. misiów i odpowiada na nie - przestrzega reguł konkursów - bierze udział w zabawach wspólnie z innymi dziećmi - potrafi zaprezentować
Scenariusz zajęć dla grupy mieszanej - 3,4,5 latki
Scenariusz zajęć realizowanych w grupie 3-latki. Temat zajęć: Pies najlepszy przyjaciel
Zapoznanie z wybranymi zwrotami po Włosku: Si - tak [si] No - nie [no] Grazie - dziękuję [gracje] Per favore - proszę (gdy o coś prosimy) [per fawore] Buongiorno - dzień dobry [błondżorno] Arrivederci - do widzenia [arriwederci] Buonasera - dobry wieczór [błonasera] Buonanotte - dobranoc [błonanotte] Ciao - cześć [ciao] Scusa/Scusi - przepraszam (gdy chcemy
„Święto Pluszowego Misia” - scenariusz uroczystości przedszkolnej Cele ogólne: - umożliwienie dzieciom przeżywania uroczystości przedszkolnej - aktywne włączanie dzieci do przygotowania i uatrakcyjniania wspólnego świętowania - propagowanie wśród dzieci głośnego czytania - wdrażanie do kilkuzdaniowych wypowiedzi na podany temat -