PRZYKŁADY ZABAW I ĆWICZEŃ ROZWIJAJĄCYCH WYOBRAŹNIĘ PRZESTRZENNĄ Obrazek według wzoru Dziecko otrzymuje elementy obrazka, np: domek, okna, drzwi, dach, komin, płot, drzewo, kot. Tworzy swój obrazek (z zestawu elementów) wiernie kopiując wzór. Kartylandia Nauczyciel rozkłada przed dziećmi klocki Lego – może być gotowa konstrukcja.
Zrobiłam zdjęcie w parku, Niechcąco tak z przypadku. Obrazek przykuł moją uwagę Pomyślałam czas na zabawę, A na tym zdjęciu moi mili Jesień powoli ku nam się chyli Obrazek częsty taki jakich wiele Park, drzewa, i spacery w niedzielę Lecz ten fragmencik wielkiego parku Zapadł w pamięci, nie dla przypadku. Wyobraź sobie wrześniowe drzewo Nie jeszcze zielone, ale
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA TEMAT: „ Miś moim przyjacielem” PROWADZĄCY: mgr Ewa Chabzda CELE OGÓLNE: – rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i uważnego słuchania innych – porównywanie wielkości przedmiotów w stosunku do siebie – kształtowanie poczucia konieczności szanowania zabawek – rozwijanie
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Prowadząca: Aleksandra Szwagrzyk Grupa: 5,6 latki Temat kompleksowy: Znamy te baśnie, znamy te bajki. Temat dnia: Bajkowa kraina zabawek – prawo do zabawy. Cel główny: Umiejętność organizowania sytuacji edukacyjnych umożliwiających dzieciom poznanie praw. Cele ogólne: - kształtowanie świadomości prawa do zabawy oraz równości
Data: 01.09.2010 r. Temat: Poznajmy się Cele: • eliminowanie stresu związanego z rozpoczęciem edukacji przedszkolnej, • pokonywanie nieśmiałości i poczucia niepewności, • nawiązanie kontaktu z dziećmi – poznanie ich imion, • swobodne rozmowy z rodzicami. Cele operacyjne: • korzysta z kącików tematycznych i zabawek, • podejmuje
Scenariusz zajęć „Lola w magicznym królestwie figur” 1. Cele ogólne : Utrwalenie nazw konkretnych figur geometrycznych doskonalenie umiejętności klasyfikowania wg określonej cechy rozwijanie sprawności manualnych rozwijanie wyobraźni i pomysłowości doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej rozwijanie kreatywności kształcenie
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO OBIEGAJĄCEGO SIĘ O NADANIE STOPNIA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Zajęcia adaptacyjne dla dzieci w wieku 2,5 -3 lata 1.Zabawa ruchowa „Głowa, ramiona, kolan…” 2.Zapoznanie dzieci z czterema podstawowymi kolorami, nauczyciel zapoznaje dzieci z kolorami, karty układa przed sobą na dywanie, następnie prosi dzieci o zamknięcie oczu oraz wypowiedzenie słów: „Abra cadabra wizy wooo, I can fly, so can you?” Zakrywa
Scenariusz zajęć 1. Prowadząca : Anna Talewska 2. Data : 22. 01. 2014r. 3. Temat : Kopciuszek na balu” 5. Cele ogólne : • Dotarcie do małego czytelnika, • Rozbudzanie i skuteczne podtrzymywanie zainteresowań, • Poznawanie uniwersalnych wartości przez pryzmat doświadczeń bohaterów baśni, • Doskonalenie pamięci , zdolności kojarzenia