Temat: Zabawy Wielkanocne z jajkiem i zającem Umiejętności kluczowe: przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych; odgrywa role w zabawach parateatralnych, posługując się mową, mimiką, gestem i ruchem; śpiewa piosenki z dziecięcego
Scenariusz zajęcia w gr. 4–latków Temat: „Mały żółty i mały niebieski”, czyli skąd się wzięły kolory/przyjaźń/tolerancja? Cele główne: - rozbudzenie zainteresowań czytelniczych u dzieci, - inspirowanie zainteresowań poznawczych dzieci, rozwijanie myślenia, - rozwijanie prawidłowej percepcji i nazywania kolorów, - wyrabianie
Scenariusz zajęcia otwartego z udziałem rodziców przeprowadzonego w grupie 6 - latków Nauczyciel: mgr Maria Jodłowska Tematyka tygodniowa: Uczestniczymy w tradycjach świątecznych Temat dnia: Ubieramy naszą choinkę Cele dydaktyczne: - Wprowadzanie w świat wartości uniwersalnych poprzez słuchanie i analizę „Legendy o choince”, Kształtowanie
Zadania przedszkola (streszczenie) 1. Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń 2. Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa 3. Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności
Temat: Jarzynowe zagadki. Cel główny: • Zapoznanie z nazwami, wyglądem, smakiem i zapachem wybranych warzyw Cele szczegółowe: dziecko: • potrafi bawić się wspólnie z rówieśnikami podczas zabaw ruchowych • liczy w zakresie 3 • wykonuje polecenie według instrukcji słownej nauczyciela Metody pracy : • pokaz • obserwacja • samodzielnych
Przykładowy scenariusz dla czterolatków "Symbole Narodowe".
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego
Konspekt zajęć dla grupy maluchów Temat dnia: „Czworonożni przyjaciele” Prowadząca zajęcia: Aleksandra Socała Cel ogólny: – kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt Cele szczegółowe: – dziecko wypowiada się na podany temat - odpowiednio reaguje na zmianę sygnału muzycznego - wie, jak należy dbać o kota - prawidłowo