INTELIGENCJA INTERPERSONALNA 1. Prowadząca : Anna Talewska 2. Data : 02. 12. 2014 r. 3. Grupa: 4 - latki 4. Temat : „Dzieci świata”. 5. Cele ogólne : -zapoznanie dzieci nazwami i wyglądem ich rówieśników z różnych stron świata - wzbogacanie słownika czynnego dzieci. 6. Cele operacyjne
Scenariusz Zajęć Cel ogólny: - rozwijanie właściwego stosunku do środowiska przyrodniczego, uświadomienie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania; - wdrażanie do uważnego słuchania. Cele szczegółowe: Dziecko: - potrafi posegregować odpady ze względu na materiał, z jakiego zostały wykonane; - zna trzy kolory segregacji
Cel główny: kształtowanie umiejętności rozpoznawania oznaczeń segregacji odpadów, kształtowanie postawy proekologicznej; Cele operacyjne: • Rozpoznaje symbole związane z segregacją odpadów, • zna kolory pojemników na odpady, • wie jakie przedmioty należy wrzucać do poszczególnych pojemników, • rozumie potrzebę
Scenariusz spotkania w ramach Sprzątanie Świata 2014 pt. „ Jesienny wiatr z pomocą Ziemi” Data: 22.09.2014 Miejsce: Przedszkole nr 3 Koszalin Grupy: wszystkie grupy wiekowe Nauczyciele: mgr Monika Leocho, mgr Małgorzata Latos Link ze zdjęciami: http://przedszkole3.koszalin.pl/galery/2014.09.22%20Gr.%20I,%20II,%20III%20sprzatanie%20swiata/gallery.html Cele ogólne: • Kształtowanie
Scenariusz spotkania w ramach obchodów Światowego Dnia Przedszkolaka „Razem z Monio i Gonio świętujemy Dzień Przedszkolaka” Data: 26.09.2014 Miejsce: Przedszkole nr 3 w Koszalinie Grupy: wszystkie grupy wiekowe Nauczyciele: mgr Monika Leocho, mgr Małgorzata Latos Link ze zdjęciami: http://www.przedszkole3.koszalin.pl/galery/2014.09.26%20Dzien%20Przedszkolaka/gallery.html Wszystkie
„Mali Poszukiwacze Przygód” - grupowy turniej podsumowujący realizację bliżejprzedszkolnego projektu edukacyjnego „Poszukiwacze Przygód”. „Poszukiwacze Przygód” to wspólna nazwa dla 8 „małych” projektów wspomagających realizację i osiągnięcie celów wychowania przedszkolnego określonych
SCENARIUSZ WSPÓLNYCH ZABAW ,,WITAMY WIOSNĘ” Dnia :21 marca 2015 r. Cele główne: • zapoznanie z tradycją żegnania zimy i powitania wiosny; • integrowanie się dzieci z różnych grup; • swobodne wyrażanie siebie- ćwiczenie słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni; • nabywanie umiejętności współdziałania w zespole. Cele
Piękny, fascynujący i tajemniczy, dostarczający wielu pozytywnych emocji – to świat przyrody. Obcowanie z przyrodą daje spokój, jest także pewnym rodzajem terapii i dlatego już od najwcześniejszych lat życia człowieka należy tak kształtować jego sposób myślenia i zachowania, aby umiał o nią zadbać. Gdy w wieku przedszkolnym wpoimy dzieciom umiłowanie
ZAWODY OGIEŃ! POŻAR! ALE DRAKA, TRZEBA DZWONIĆ PO STRAŻAKA. KATAR, KASZEL TEŻ SIĘ ZDARZA WTEDY IDĘ DO LEKARZA. ABY USZYĆ SUKNIĘ NOWĄ, MUSZĘ SPOTKAĆ SIĘ Z KRAWCOWĄ. GDY ZAKUPÓW KOSZ MAM DUŻY, EKSPEDIENTKA MNIE OBSŁUŻY. A GDY BĘDĘ DOM BUDOWAC, MURARZ MUSI PODMUROWAĆ. UPIEC CHLEBEK NA ŚNIADANIE – TO PIEKARZA JEST ZADANIE. PYSZNE ZUPY, SMACZNE DANIA
Edukację regionalną można rozpocząć już w grupie 3-5 latków. Dzieci w tym wieku są już w stanie przyswoić sobie pewne treści związane z najbliższym regionem. Oczywiście należy wychodzić od rzeczy bliskich dzieciom. a ojczyzną malucha jest przecież dom, przedszkole, podwórko, sąsiadujące z nim ulice.Ukazanie dzieciom tego, co w ich rodzinnej miejscowości