Materiały: Scenariusze zajęć

Bohater  z Bajlandii- rozwijanie inteligencji językowej

Bohater z Bajlandii- rozwijanie inteligencji językowej

Temat: Bohater z Bajlandii- rozwijanie inteligencji językowej.
Grupa: dzieci 3,4-letnie
Cel ogólny: Rozwijanie inteligencji językowej u dzieci.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
 opowiada o bohaterach znanych bajek,
 dzieli wyrazy na sylaby
 słucha aktywnie kolegów
 opowiada treść obrazka
Metody:
Czynne – zadań stawianych do wykonania
Aktywizująca– samodzielnych doświadczeń
Słowne – rozmowy,
Oglądowe – pokaz
Forma pracy: zbiorowa
Środki dydaktyczne: zagadki, ilustracje z bohaterami znanych bajek: „Kopciuszek”, „Czerwony Kapturek”, „Calineczka”, „Królewna Śnieżka”, „Królowa Śniegu”, duży arkusz papieru, kredki, mazaki, kosz, szablony wesołych i smutnych krasnali
Przebieg:
1. Powitanie dzieci. „Przedstawiamy się” - dzielenie imion własnych, kolegów na sylaby.
2. Podróż do świata Bajek- opowieść ruchowa. Nauczyciel opowiada przy dźwiękach piosenki „Pociąg” (podkład muzyczny). Dzieci ustawiają się w pociąg.
Wybieramy się dziś do świata bajek, do Bajkogrodu, gdzie odszukamy kilka bajek. Rozglądamy się jacy bohaterowie do nas zawitali. Na tablicach powieszone są ilustracje pochodzące z bajek. Przy każdej z ilustracji-stacji pociąg zatrzymuje się. Dzieci opowiadają jakie ilustracje zauważyli, z jakich bajek pochodzą bohaterowie na nich przedstawieni. Opisują słowami bohaterów bajek.
3. Zgadywanka- jedno dziecko stoi tyłem do innych na plecach ma przyczepioną kartkę z obrazkiem (sytuacją, postacią) znanej dzieciom bajki. Pozostałe dzieci mówią co jest na obrazku, ale nie mówią z jakiej bajki. Dziecko stara się odgadnąć z jaka to bajka.
4. Zabawa ruchowa „Bohaterowie bajek”
Podskocz tyle razy, ile było krasnoludków w bajce o Królewnie Śnieżce.
Wykonaj tyle przysiadów, ile było wilków w baśni „Czerwony Kapturek”.
Wykonaj tyle skłonów, ile było świnek w bajce „Trzy świnki”.
Wykonaj tyle obrotów, ile było misiów w bajce „Złotowłosa i trzy misie”.

5. Bohater z Bajkogrodu- samodzielne tworzenie bohatera. Dzieci opisują jak ma wyglądać wymyślona postać z Bajkogrodu. Opisują tę postać: włosy, oczy, nos, usta, ubranie i rysują ja na dużym arkuszu papieru.
6. Ewaluacja „Krasnoludki z bajki”- Dzieci wybierają smutne i wesołe szablony krasnali. Jeśli podobały się im zajęcia do koszyka wkładają wesołe krasnale, jeśli zajęcia się nie podobały to smutne krasnale.
Grupy wiekowe
Tematyka
Komentarze
Avatar
Aby dodawać komentarze musisz się zalogować lub zarejestrować
pozostało:
Brak komentarzy.