Scenariusz Kolorowe kwiaty MIEJSCE REALIZACJI: Przedszkole Miejskie nr 58 GRUPA WIEKOWA: 3 latki „Rybki” DATA REALIZACJI: 19.04.2018 PROWADZĄCY: Anna Wieczorek-Zajkiewicz CELE: OGÓLNE: Nabywanie umiejętności rozpoznawania kolorów podstawowych Doskonalenie umiejętności reagowania na określony sygnał Kształtowanie umiejętności społecznych - współdziałania
„ W krainie Leśnych Skrzatów” Scenografia – Dekoracja jesienna: w jesiennej szacie, grzyby. Na podłodze leżą dzieci – skrzaty, które śpią. Kolorowe liście porozrzucane na podłodze. Z sali wybiega jeden skrzat i tańczy na tle spokojnej melodii. Skrzat 1– Jesień do lasu zawitała, wszystkie liście pomalowała, krzewy i drzewa
„Zajączki samochwały” Konferansjer: Witajcie dzieci! Spotkaliśmy się tu, by obejrzeć przedstawienie pt. „ Zajączki samochwały”. Na dworze pogoda często płata nam figle. Raz świeci słońce (pokazuje się dziecko „ słonko”), niekiedy zasłaniają je chmury (dzieci „chmury”), z których czasami pada deszcz(
„ Smutna mała księżniczka” Oleńka: (dziewczynka budzi się , przeciera oczy) Ojej! Gdzie ja jestem? Czarodziej: Jesteś Oleńko w Krainie Baśni! Oleńka: W Krainie Baśni? A Ty kim jesteś? Czarodziej: Ja tu mieszkam, Oleńko! Oleńka: Oleńko! Skąd znasz moje imię? Skąd ja się tu wzięłam? Czarodziej: Ja znam imiona wszystkich dzieci i
„ Dary Jesieni” Scenografia:Na zasłonie napis: „ Dary Jesieni”, sylwety jesiennych drzew, na podłodze leżą warzywa - dzieci Dzieci, Śpiew piosenki: „ Już lato odeszło i kwiaty przekwitły, a jeszcze coś w słońcu się mieni, to w polu to w lesie czerwienią się spójrzcie korale, korale Jesieni...” Dzieci: Gdzie jesteś
Gdy do przedszkola po wakacjach wróciliśmy, wtedy lato wszyscy żegnaliśmy. Pięknie opaleni i z nowymi siłami, nowy rok w przedszkolu wszyscy z nas witali. Czasu jednak nie da się zatrzymać, najpierw była jesień,potem zima była. A po zimie przyszła wiosna ciepła i zielona, a tuż za nią lato roześmiane pędzi do nas. I tak rok szkolny jak szalony nam przeminął,
Wejście przy piosence „Płynie Wisła” Płynie Wisła, płynie, po polskiej krainie, Zobaczyła Kraków, pewnie go nie minie. Jak go zobaczyła Kraków, to go pokochała, A w dowód miłości wstęgą opasała. Dziecko 1 Dzisiaj Polski wielkie święto – 11 listopada, uroczyście go obchodzi przedszkolna gromada. Świętują go wspólnie
Cel główny: - poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących różnym porom roku - rozwijanie ekspresji twórczej i wyobraźni Cele operacyjne: Dziecko: - uważnie słucha wiersza - poznaje nazwę pory roku – przedwiośnie i charakterystyczne jego cechy - potrafi wyjaśnić znaczenie przysłowia ,,W marcu jak w garncu” - przedstawia w
Cele ogólne: Budzenie wiary dzieci we własne możliwości. Rozwijanie kreatywności dzieci. Cele szczegółowe: dziecko Wypowiada się na temat obejrzanej bajki Wyszuka kropki w otoczeniu Czerpie radość ze wspólnych zabaw Wie, że nie należy poddawać się w przypadku niepowodzeń Tańczy przy muzyce Dopasuje połówki kropek Metody pracy: metoda
Dziś w ogrodzie groch zrywałam I rozmowę usłyszałam To warzywa coś mówiły, Przy tym bardzo się martwiły. Jesień już i zimno wszędzie. No a z nami co to będzie? Pewnie nas powyrywają I w piwnicy poskładają. Na to burak gruby, zdrowy, Będę w Barszczu buraczkowym! A marchewka już makówce: Dzieci zjedzą mnie w surówce! W każdej zupie też