Temat: Bohater z Bajlandii- rozwijanie inteligencji językowej. Grupa: dzieci 3,4-letnie Cel ogólny: Rozwijanie inteligencji językowej u dzieci. Cele szczegółowe: Dziecko: opowiada o bohaterach znanych bajek, dzieli wyrazy na sylaby słucha aktywnie kolegów opowiada treść obrazka Metody: Czynne – zadań stawianych do wykonania Aktywizująca–
Temat: Ćwiczenia korekcyjne stóp Grupa: 4,5,6 latki Czas trwania: 20 minut Pomoce: klocki, pojemniki, kapsle, kasztany, korale, woreczki, maskotki, płyta CD, gazety, szarfy, ławeczka. • „Żuraw” - Dzieci chodzą po sali z wysoko unoszonymi kolanami i maksymalnie zgiętymi stopami (obciągniętymi stopami), naśladują polujące żurawie. • „Granie
Propozycje piosenek: https://www.youtube.com/watch?v=S9wHVvrldgM https://www.youtube.com/watch?v=C3hg36xItpM Zabawa ruchowa do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=i-Xbbec4uqg O jak przyjemnie i jak wesoło w Pingwinka bawić się się się, Raz nóżka lewa, raz nóżka prawa, Do przodu, do tyłu i raz, dwa i trzy. Wiersz o Pingwinku: Jest taka zimna kraina, Gdzie
Pada, pada, pada śnieg, (naśladujemy palcami ruch padającego śniegu) I wieje, wieje wiatr. (wyciągamy ręce w górę, naśladujemy drzewa poruszające się na wietrze) Chociaż wkoło zima zła, (zataczamy przed sobą rękami koła) Idę sobie w świat. (maszerujemy w miejscu) Krok do przodu, (wykonujemy krok do przodu) Dwa do tyłu (wykonujemy dwa kroki do tyłu) Oraz
Spotkała raz wiewiórka małego jeża w lesie i chciała się dowiedzieć, czy jeżyk lubi jesień? - Powiedz kochany jeżyku, czy lubisz jesienny czas, pola i łąki jesienią, nasz piękny, jesienny las? - Nie, moja wiewióreczko, ja bardzo nie lubię jesieni i choćbyś mnie chciała przekonać, to nic mego zdania nie zmieni! Nie lubię tej pory, lecz w zamian kocham
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI W PRZEDSZKOLU Temat: W zaczarowanym świecie bajek. Grupa: 4-latki Umiejętności z Podstawy Programowej: - 4.3) odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych; - 4.1) wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
"Vive la France !" - scenariusz przedstawienia na zakończenie projektu "Erasmus+"dla gości z Francji Dziecko 1 Bonjour, bonjour, nasi goście mili Cieszymy się bardzo, żeście tu przybyli A ponieważ mamy dzisiaj gości z Francji Państwa, które słynie z wielkiej elegancji Po francusku się witamy Na nasz występ zapraszamy Wszyscy Bon jour, bon
"CHOINKA DLA ANIOŁKÓW" SCENARIUSZ PRZEDSTAWIENIA DLA RODZICÓW Narrator Jak co roku o tej porze święta do nas się zbliżają Z tej okazji przedszkolaki przedstawienie dla Was mają Wejście przy piosence „Aniołek maleńki jak wróbelek” Wszystkie aniołki Gdzieś daleko w niebie Za firanką chmurką Mieszkają aniołki Leciutkie
SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI Z OKAZJI DNIA BABCI I DZIADKA W GRUPIE 3-LATKÓW Wejście tańcem „Szot świąteczny” Wszystkie dzieci Witajcie drogie babcie i dziadkowie Bardzo się cieszymy żeście tu przybyli. Będziemy się razem wesoło bawili A więc zaczynamy, do zabawy zapraszamy. PIOSENKA „WITAJ BABCIU/DZIADKU, JAK SIĘ MASZ ?” Witaj Babciu,
SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH TEMAT TYGODNIA: ŚWIĘTA ZA PASEM TEMAT DNIA: ŚWIĄTECZNE DRZEWKO CELE OGÓLNE: • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania; • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego tekstu; • zapoznanie z tradycjami związanymi ze Świętami Bożego Narodzenia – strojenie choinki, • poznanie