Relacje
Zdalnie, choć nieidealnie- domowe przedszkole. Gr. starsze.
Temat kompleksowy „Idzie jesień przez ogród i sad” – grupa III, IV.
1. Zapraszamy do obejrzenia prezentacji o warzywach.
Link do prezentacji: - https://www.youtube.com/watch?v=P15GpXVDRNY
2. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- które warzywa mają jadalne korzenie, które liście, a które kwiaty?
- dlaczego powinniśmy jeść dużo warzyw, co możemy z nich przyrządzić?
- które warzywa jemy na surowo, a które po ugotowaniu?
3. Zabawa „Szukamy rymów”.
Poszukajcie słów rymujących się z nazwami warzyw np. buraczek…- fraczek, ogórek …-
murek, pomidorek …- worek, pietruszka …- gruszka, itp.
4. Zabawa słowna „Kończymy zdania”. Rodzic rozpoczyna zdanie, a dziecko dopowiada
drugi człon tak, aby stworzyć logiczną całość np.
- Tata ugotuje ziemniaki, gdy…
- Babcia pokroiła pomidor, a…
- Adaś chciał zjeść ogórka, ale…
- Mama kupiła warzywa, bo …
- Zupa jarzynowa jest zdrowa, ponieważ…
5. „ Co narysowałam?”- zabawa doskonaląca pamięć wzrokową. Rodzic kreśli w powietrzu
kształty wybranych warzyw, a dziecko odgaduje co to za warzywo. Potem następuje zamiana
ról.
6. „ Na jesiennej działce”- zabawa logorytmiczna- powtarzanie rymowanki i naśladowanie
czynności o których mowa. Rozmowa na temat „Co jesienią musimy zrobić na działce?”.
„ Na jesiennej działce warzyw jest bez liku
pomóż je pozbierać dziewczynko, chłopczyku.
Pomidory pozrywajcie w koszu je poukładajcie
gdy ziemniaki wykopiemy z ziemi je otrzepujemy.
Dynię wielką poturlajcie, bo ją dźwigać sił nie macie.
Grządki puste oczywiście więc zagrabcie suche liście”.
7. Zabawa matematyczna „Co znajduje się w koszyku?”
Przyjrzyjcie się uważnie ilustracji ( załącznik nr 1) .
- czy potraficie podać nazwy wszystkich warzyw?
- policzcie ogórki i pomidory, których jest więcej i o ile?
- policzcie ziemniaki oraz główki kapusty, czym różnią się te warzywa?
- których warzyw jest po tyle samo?
- co jeszcze widzicie na obrazku?.
8. Karty pracy dla chętnych:
„Rozetnij obrazek na części a następnie ułóż go w całość” zał nr 2,
„Rysuj warzywa po śladach, rysuj drogę zająca do koszyka” zał nr 3,
9. A teraz pora na gimnastykę. Oto link do ćwiczeń z piłką:
https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE
1. Zapraszamy do obejrzenia prezentacji o warzywach.
Link do prezentacji: - https://www.youtube.com/watch?v=P15GpXVDRNY
2. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- które warzywa mają jadalne korzenie, które liście, a które kwiaty?
- dlaczego powinniśmy jeść dużo warzyw, co możemy z nich przyrządzić?
- które warzywa jemy na surowo, a które po ugotowaniu?
3. Zabawa „Szukamy rymów”.
Poszukajcie słów rymujących się z nazwami warzyw np. buraczek…- fraczek, ogórek …-
murek, pomidorek …- worek, pietruszka …- gruszka, itp.
4. Zabawa słowna „Kończymy zdania”. Rodzic rozpoczyna zdanie, a dziecko dopowiada
drugi człon tak, aby stworzyć logiczną całość np.
- Tata ugotuje ziemniaki, gdy…
- Babcia pokroiła pomidor, a…
- Adaś chciał zjeść ogórka, ale…
- Mama kupiła warzywa, bo …
- Zupa jarzynowa jest zdrowa, ponieważ…
5. „ Co narysowałam?”- zabawa doskonaląca pamięć wzrokową. Rodzic kreśli w powietrzu
kształty wybranych warzyw, a dziecko odgaduje co to za warzywo. Potem następuje zamiana
ról.
6. „ Na jesiennej działce”- zabawa logorytmiczna- powtarzanie rymowanki i naśladowanie
czynności o których mowa. Rozmowa na temat „Co jesienią musimy zrobić na działce?”.
„ Na jesiennej działce warzyw jest bez liku
pomóż je pozbierać dziewczynko, chłopczyku.
Pomidory pozrywajcie w koszu je poukładajcie
gdy ziemniaki wykopiemy z ziemi je otrzepujemy.
Dynię wielką poturlajcie, bo ją dźwigać sił nie macie.
Grządki puste oczywiście więc zagrabcie suche liście”.
7. Zabawa matematyczna „Co znajduje się w koszyku?”
Przyjrzyjcie się uważnie ilustracji ( załącznik nr 1) .
- czy potraficie podać nazwy wszystkich warzyw?
- policzcie ogórki i pomidory, których jest więcej i o ile?
- policzcie ziemniaki oraz główki kapusty, czym różnią się te warzywa?
- których warzyw jest po tyle samo?
- co jeszcze widzicie na obrazku?.
8. Karty pracy dla chętnych:
„Rozetnij obrazek na części a następnie ułóż go w całość” zał nr 2,
„Rysuj warzywa po śladach, rysuj drogę zająca do koszyka” zał nr 3,
9. A teraz pora na gimnastykę. Oto link do ćwiczeń z piłką:
https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE
Relacja
2020-10-01, 09:32 |