Relacje
Zdalnie, choć nieidealnie- domowe przedszkole. GR. młodsze
Temat: Owocowe rachunki.
1. Powitanka rymowanką „Owoce”:
A ja wiem, nie powiem,
kto nas dziś odwiedzi,
czerwone jabłuszko,
co na drzewie siedzi.
Czerwone jabłuszko,
złocista gruszeczka
i fioletowa śliweczka.
2. Ćwiczenia ruchowe wg kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona „Spacer do sadu”
Proszę przeczytać dziecku tekst, zadaniem dziecka jest uważnie słuchać i ilustrować jego
treść.
Dzieci wybrały się do sadu, aby sprawdzić, czy owoce już dojrzały. Gdy dzieci znalazły się w
sadzie, patrzyły dokładnie czy owoce już dojrzały: patrzyły w lewo, w górę, w prawo, niżej,
pokazując sobie wyciągniętą raczka, aby nic nie przeoczyć (w trakcie tego ćwiczenia dzieci
wykonują leniwe ósemki). Wysoko na drzewie zobaczyły piękne, dojrzałe jabłka. Zaczęły
podskakiwać aby je zerwać (ruchy naprzemienne – ręka prawa w górę i lewe kolano w górę,
pajacyki). Nagle jabłko spadło z drzewa i kołysało się chwile na trawie (dzieci są
jabłuszkami, które upadły, wykonują kołyskę). Dzieci podniosły jabłka, zjadły, a że bardzo im
smakowały gładziły się po brzuszkach (punkty na myślenie).
3. Zabawa matematyczna „Owocowe rachunki”:
Słuchanie wiersza B. Pająk „Kosz owoców”:
Nad jesiennym barwnym sadem
wędrowało słonko złote
i pytało przedszkolaków:
- Kto na jabłko ma ochotę?
Dzieci lubią jeść owoce,
choć są jeszcze małe,
więc do sadu się wybrały
po jabłka dojrzałe.
Gdy 2 jabłka były w koszu
śliwa zaszumiała
i do kosza przedszkolakom
3 śliweczki dała.
Ciężki koszyk z owocami
dzieci niosły z sadu,
a tu grusza 1 gruszkę
zrzuciła im na dół.
https://www.youtube.com/watch?v=EoJUXxl7iKg
4. Rozmowa na temat treści wiersza:
- rysowanie przez dziecko sylwet owoców,
- przeliczanie poszczególnych owoców,
- określanie, których jest najwięcej, najmniej, o ile więcej, o ile mniej,
- przeliczanie owoców: ile jest razem, ile jest np. jabłek i gruszek, śliwek i jabłek.
5. Zapraszamy do wspólnej zabawy ruchowej z warzywami:
https://www.youtube.com/watch?v=EoJUXxl7iKg
6. Ćwiczenia słuchowe ,,Jaki to owoc?” :
gru-szka (gruszka),
jabł-ko (jabłko)
śliw-ka (śliwka)
7. Zabawa słowna ,,Tak czy nie”. Rodzic mówi zdania, a dziecko odpowiada tak, jeżeli zdanie
jest prawdziwe lub nie, jeśli zdanie jest fałszywe.
Gruszki rosną na śliwie.
Jabłka są niebieskie.
W sadzie rosną drzewa owocowe.
Kompot gotuje się owoców.
Szarlotkę robi się gruszek.
8. Zapraszamy do obejrzenia bajki i wysłuchania piosenek.
https://www.youtube.com/watch?v=38QNVaK7a-s&t=102s
https://www.youtube.com/watch?v=-U2G3WqOCz0
9. Propozycje prac dla maluszków i średniaków w załącznikach.
1. Powitanka rymowanką „Owoce”:
A ja wiem, nie powiem,
kto nas dziś odwiedzi,
czerwone jabłuszko,
co na drzewie siedzi.
Czerwone jabłuszko,
złocista gruszeczka
i fioletowa śliweczka.
2. Ćwiczenia ruchowe wg kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona „Spacer do sadu”
Proszę przeczytać dziecku tekst, zadaniem dziecka jest uważnie słuchać i ilustrować jego
treść.
Dzieci wybrały się do sadu, aby sprawdzić, czy owoce już dojrzały. Gdy dzieci znalazły się w
sadzie, patrzyły dokładnie czy owoce już dojrzały: patrzyły w lewo, w górę, w prawo, niżej,
pokazując sobie wyciągniętą raczka, aby nic nie przeoczyć (w trakcie tego ćwiczenia dzieci
wykonują leniwe ósemki). Wysoko na drzewie zobaczyły piękne, dojrzałe jabłka. Zaczęły
podskakiwać aby je zerwać (ruchy naprzemienne – ręka prawa w górę i lewe kolano w górę,
pajacyki). Nagle jabłko spadło z drzewa i kołysało się chwile na trawie (dzieci są
jabłuszkami, które upadły, wykonują kołyskę). Dzieci podniosły jabłka, zjadły, a że bardzo im
smakowały gładziły się po brzuszkach (punkty na myślenie).
3. Zabawa matematyczna „Owocowe rachunki”:
Słuchanie wiersza B. Pająk „Kosz owoców”:
Nad jesiennym barwnym sadem
wędrowało słonko złote
i pytało przedszkolaków:
- Kto na jabłko ma ochotę?
Dzieci lubią jeść owoce,
choć są jeszcze małe,
więc do sadu się wybrały
po jabłka dojrzałe.
Gdy 2 jabłka były w koszu
śliwa zaszumiała
i do kosza przedszkolakom
3 śliweczki dała.
Ciężki koszyk z owocami
dzieci niosły z sadu,
a tu grusza 1 gruszkę
zrzuciła im na dół.
https://www.youtube.com/watch?v=EoJUXxl7iKg
4. Rozmowa na temat treści wiersza:
- rysowanie przez dziecko sylwet owoców,
- przeliczanie poszczególnych owoców,
- określanie, których jest najwięcej, najmniej, o ile więcej, o ile mniej,
- przeliczanie owoców: ile jest razem, ile jest np. jabłek i gruszek, śliwek i jabłek.
5. Zapraszamy do wspólnej zabawy ruchowej z warzywami:
https://www.youtube.com/watch?v=EoJUXxl7iKg
6. Ćwiczenia słuchowe ,,Jaki to owoc?” :
gru-szka (gruszka),
jabł-ko (jabłko)
śliw-ka (śliwka)
7. Zabawa słowna ,,Tak czy nie”. Rodzic mówi zdania, a dziecko odpowiada tak, jeżeli zdanie
jest prawdziwe lub nie, jeśli zdanie jest fałszywe.
Gruszki rosną na śliwie.
Jabłka są niebieskie.
W sadzie rosną drzewa owocowe.
Kompot gotuje się owoców.
Szarlotkę robi się gruszek.
8. Zapraszamy do obejrzenia bajki i wysłuchania piosenek.
https://www.youtube.com/watch?v=38QNVaK7a-s&t=102s
https://www.youtube.com/watch?v=-U2G3WqOCz0
9. Propozycje prac dla maluszków i średniaków w załącznikach.
Relacja
2020-10-01, 09:25 |