Zgłoś Twoje dziecko do konkursu "Ruszaj z przedszkolakiem łamigłówek szlakiem"

Relacje

Zdalnie, choć nieidealnie- domowe przedszkole. Gr. starsza.

Temat kompleksowy: „Idzie jesień przez ogród i sad”

1. Rozgrzewka- naśladujcie ruchem treść rymowanki.
Ręce w górze,
ręce w dole,
na kolanach i na czole,
tupnij mocno raz i dwa
i to cała rozgrzewka. ( powtórz zabawę 2- 3x)

2. Posłuchajcie opowiadania G. Szadkowskiej "Jesień odwiedza świat".
Chodzi jesień po świecie i podziwia całą przyrodę. Odwiedza rożne miejsca – lasy, pola, łąki.
– Och, jaka jestem piękna i kolorowa. Ludzie mówią o mnie, że jestem złota. Patrzę dookoła –
rzeczywiście wszystko się mieni złotem. Drzewa zmieniają liście na żółto-złoty kolor, klony mają
liście brązowo-czerwone, jarzębina czerwone korale. W sadzie... tam dopiero jest kolorowo!
Wszystkie drzewa mają już dojrzałe owoce. Śliwy obrodziły w fioletowe śliwki, jabłonie w rumiane
jabłka, a grusze w dorodne soczyste żółte gruszki. Bardzo podoba mi się świat, malowany na jesienne
kolory. Dziwię się, że w sadach ludzie nie śpieszą się, żeby zebrać dorodne owoce. O! chyba się
trochę pośpieszyłam, widzę dzieci, jak zbierają jabłka, gruszki i śliwki. Wraz z nimi jest pan ogrodnik.
Pokazuje, jak należy zbierać te cudowne dary i jak wkładać je do kosza. W domach ludzie zrobią z
moich darów rożne przetwory, dżemy, powidła, kompoty i soki. Będą mogli je smakować przez całą
zimę aż do wczesnej wiosny.
3. Rozmowa na temat treści opowiadania.
- Jakie miejsca odwiedziła Pani jesień?
- Jak się nazywa miejsce w którym rosną drzewa owocowe?
- Jakie owoce rośną na śliwie? 
- W jakim są kolorze?
- Co rośnie na jabłoniach? 
- W jakim kolorze są jabłka?
- Jakie owoce rosną na gruszy?
- W jakim kolorze są gruszki?
- Kto razem z dziećmi zbierał owoce w sadzie?
- Co można zrobić z tych owoców?
4. Zabawa ruchowa „Spacer po sadzie”.
Dzieci spacerują po pokoju (sadzie), naśladując zbieranie owoców. Wspinają się na paluszki i
naśladują zrywanie owoców z drzew, następnie pochylają się nisko i podnoszą z ziemi te owoce, które
spadły już z drzewa. Owoce wkładają do koszyków. 

5. Zabawa słowna z wykorzystaniem tekstu: „Jedz owoce i warzywa, będziesz wtedy zdrów jak ryba”
(wypowiadanie tekstu ciche, głośne, ze zwiększeniem natężenia głosu od szeptu do krzyku) oraz
nauka krótkich rymowanek:
- „Kto je sałatki ten piękny i głądki”.

- „Chcesz mieć zęby zdrowe? Pij jogurty owocowe”.
- „Na mojej buzi jest łądna minka, gdy w moim brzuszku jest witaminka”.

6. Prezentacja nt. „Owoce egzotyczne’.
Link do prezentacji - https://www.edukator.pl/owoce-
egzotyczne,presentation,a05be9ee091d48cc5dd75023944b27e752e99807.html
7. Praca plastyczna „Talerz pełen zdrowia”. Przygotujcie papierowy talerzyk lub kółeczko wielkości
talerzyka, kredki, mazaki, nożyczki. Na białej kartce narysujcie różne owoce ( mogą też być owoce
egzotyczne), pokolorujcie je według własnych pomysłów. Następnie wytnijcie i naklejcie na
talerzyku. Czy Wasz talerzyk jest pełen zdrowia?

8. Posłuchajcie wesołej piosenki pt. „Witaminki” – poruszajcie się swobodnie, improwizujcie ruchem
słowa utworu.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=KVdIIKtm3Gg
Dla chętnych kolorowanki do pobrania – załączniki.

POZDRAWIAMY- trzymajcie się zdrowo...
Kto już dzisiaj zjadł jakiś owoc?
Wszystkie zuchy - przedszkolaki?
Brawo!!!!! ( Kto jeszcze nie zdążył, to szybciutko niech zajada)
Będziemy zdrowi :):):):):)
Pliki do pobrania:
Relacja 2020-09-29, 12:09 | autor: Ewa Przybyłowicz
Przedszkolowo.pl logo