Zgłoś Twoje dziecko do konkursu "Ruszaj z przedszkolakiem łamigłówek szlakiem"

Relacje

Zdalnie, choć nieidealnie- domowe przedszkole. Gr. młodsze

Dziś na NASZE zawołanie
Niech się miły nastrój stanie.

Temat: Owocowy dzień.

1.Zabawa ruchowa przy muzyce „Taniec kasztanów”. Posłuchajcie piosenki o kasztanach i razem z rodzicami spróbujcie zaśpiewać ją z pokazywaniem. https://www.youtube.com/watch?v=lpfEPRNJX8c

Wiatr pogłaskał stary kasztan,
po złotej czuprynie /pogłaszcz włosy/
A w ogródku już kasztanki
skaczą po ścieżynie /podskakujemy w miejscu/
Kto się z nami bawić chce?
W kasztanową grę?/naprzemiennie klaszczemy w ręce i klepiemy się o uda/
Jeden w prawo, drugi w lewo,
trzeci skoczył boczkiem. /skaczemy raz w prawo, raz w lewo/
Ten malutki, okrąglutki
w trawie błyska oczkiem. /wskazujemy oko/
Kto się z nami bawić chce?
W kasztanową grę?/naprzemiennie klaszczemy w ręce i klepiemy się o uda/
A ten piąty, a ten szósty kasztanek łaciaty,
zamiast dzieciom do kieszonki, skoczył między kwiaty. /podskakujemy w miejscu/
Nie chce z nami bawić się,
w kasztanową grę. /naprzemiennie klaszczemy w ręce i klepiemy się o uda/


2. Zabawa „Liście, kasztany” https://www.youtube.com/watch?v=AypKvC16IP4 Usiądźcie wygodnie na dywanie w sadzie skrzyżnym („po turecku”) i spróbujcie naśladować ruchy rodziców. Zabawę powtórzcie kilka razy.


3. Zagadki smakowe. Razem z mamą lub tatą sprawdź jakie owoce znajdują się w twoim domu. Wybierz kilka z nich. Zamknij oczy lub przewiąż je opaską. Zadaniem rodzica będzie przekrojenie owoców i ułożenie ich na talerzu. Natomiast dziecko będzie musiało rozpoznać jaki to owoc za pomocą zmysłu węchu i/lub smaku.

DROGIE DZIECI A TERAZ – ZAPRASZAMY WAS DO ZABAWY
Proszę kogoś dorosłego o przeczytanie rymowanki :
Ręce w dole, ręce w górze,
Rysujemy koło duże,
Skok do góry, ręce w bok
Teraz w przód jeden krok,
Skok do tyłu, skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na podłodze.

Jednak jeszcze krótką chwilkę zaczekajcie i poćwiczcie na dobry początek dnia:

1. Powitanie: dzieci witają się z rodzicem lub z osobą ćwiczącą różnymi częściami ciała -
łokciami, kolanami, głowami, barkami itd.
2. Ćwiczenia prowadzące do wyczucia własnego ciała:
leżenie na plecach i jazda na podłodze
ślizganie się na brzuchu po podłodze
siedząc – kręcenie się w kółko na pośladkach
turlanie się po podłodze
chodzenie i bieganie na sztywnych nogach
maszerowanie z podnoszeniem kolan
3. Ćwiczenia z partnerem: ( rodzic lub rodzeństwo)
"Mosty" – jedno dziecko robi mostek, a osoba ćwicząca z dzieckiem przechodzi wokół, nad,
pod.
„Paczka” – jedno dziecko zwija się w kłębek, mocno splata dłonie, a współćwiczący
próbuje rozwiązać paczkę
„Ciężar” – jedno dziecko leży nieruchomo na brzuchu na podłodze, a drugie stara się je
przewrócić na plecy lub poruszyć
„Huśtawka” – dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym twarzą odwrócone do osoby ćwiczące
trzymając się za dłonie, jedno dziecko huśta drugie. 

„Waga” – dziecko staje naprzeciw osoby ćwiczącej i chwytają się za ręce, wykonują na
przemian przysiady
„Przepychanki” - dziecko siedzi w siadzie odwrócone do osoby ćwiczącej plecami i
przepychają się
4. Ćwiczenia wyciszające – dziecko kładzie się na plecach, zamyka oczy, słucha muzyki
relaksacyjnej.
5.„Zwijamy dywan” – dziecko kładzie się na podłodze i turla się po nim, aż do końca
dywanu.

A teraz proponujemy dla maluszków i średniaków pracę plastyczną, prosimy o pomoc osobę
dorosłą:
https://www.youtube.com/watch?v=PGuquOM8sCE&t=143s

Aby umilić sobie czas spędzony przy pracach plastycznych zachęcamy do wysłuchania
piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=BFZ7oKmn7WQ

Prace dla maluszków i średniaków znajdują się w załączniku nr 1, 2, 3 i 4.

Na zakończenie zapraszamy do zabawy ze zwierzątkami - załącznik nr 5, 6 i 7




Relacja 2020-09-29, 11:58 | autor: Ewa Przybyłowicz
Przedszkolowo.pl logo