Relacje
Zdalnie, choć nieidealnie- domowe przedszkole. Cz.56 gr. młodsze
Temat kompleksowy: ,, Lato” – grupy młodsze
Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice,
Dzisiaj nauczycielki pracujące zdalnie przygotowały dla Was następujące materiały:
Zbliżają się wakacje, a wraz z nimi słoneczna pogoda. O tej porze roku często na niebie
można zaobserwować tęczę. Jak powstaje?, Kiedy?....Na te i inne pytania dowiecie się z
przygotowanych na dzisiaj materiałów- zapraszamy do zabawy!
1. Zabawa dydaktyczna– „Jaki to kolor ?”.
- Jakiego koloru jest niebo, kiedy jest ładna pogoda ?– (jasnoniebieski),
- Tego koloru szukajcie w makach lub w muchomorze– (czerwony),
- Marchewka zawsze ten kolor kryje, ale też takie bywają dynie– ( pomarańczowy ),
- Liście są takie i trawa też, a jaki to kolor już chyba wiesz?-(zielony),
- Jakim kolorem– pytam dziś wszystkich– maluję niebo przed burzą i głębokie morze?–
( granatowy ),
- W jakim kolorze są piękne fiołki i smaczne śliwki?– ( fioletowy ),
- To kolor ciepły i miły jak promienie słońca i płatki słonecznika–(żółty).
2. Giełda pomysłów : „Czy można gdzieś zobaczyć wszystkie te kolory razem?” ( Tak! –
oczywiście to kolory tęczy- BRAWO!
3. Teraz zapraszamy do wysłuchania wiersza M. Konopnickiej pt. „Tęcza”
A kto ciebie, śliczna tęczo,
Siedmiobarwny pasie,
Wymalował na tej chmurce
Jakby na atłasie?
Słoneczko mnie malowało
Po deszczu, po burzy;
Pożyczyło sobie farby
Od tej polnej róży.
Pożyczyło sobie farby
Od kwiatów z ogroda
Malowało tęczę na znak,
Że będzie pogoda!
4. „Słonko świeci- deszcz pada" zabawa ruchowa inhibicyjno – incytacyjna . (Dzieci w
przyklęku naśladują paluszkami padający deszcz: kap, kap ... na sygnał rodzica - klaśnięcie
w ręce, wstają z rączkami uniesionymi do góry i paluszkami naśladują migotanie
promyczków słońca).
5. Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania tęczy LINK DO FILMU
https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0 po obejrzeniu dziecko udziela
odpowiedzi na zadane przez rodzica pytania:
- Ile kolorów ma tęcza?
- Dlaczego na niebie widać tęczę?
- Kiedy można ją zobaczyć?
- Czy bez słońca może pojawić się tęcza?
5. Karty pracy:
- 5- latki- Karty Pracy cz.4, str. 36
Dla chętnych praca plastyczna „ Tęcza” LINK DO PRACY PLASTYCZNEJ –
instrukcja wykonania
Gromadźcie swoje prace, to co robicie w domu.
Zapraszamy do oglądania i dodawania zdjęć na utworzonym do tego celu koncie Google:
login: fotoMP4zdalnie,
hasło: dla użytkowników E-tablicy
mail: fotomp4zdalnia@gmail.com
Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice,
Dzisiaj nauczycielki pracujące zdalnie przygotowały dla Was następujące materiały:
Zbliżają się wakacje, a wraz z nimi słoneczna pogoda. O tej porze roku często na niebie
można zaobserwować tęczę. Jak powstaje?, Kiedy?....Na te i inne pytania dowiecie się z
przygotowanych na dzisiaj materiałów- zapraszamy do zabawy!
1. Zabawa dydaktyczna– „Jaki to kolor ?”.
- Jakiego koloru jest niebo, kiedy jest ładna pogoda ?– (jasnoniebieski),
- Tego koloru szukajcie w makach lub w muchomorze– (czerwony),
- Marchewka zawsze ten kolor kryje, ale też takie bywają dynie– ( pomarańczowy ),
- Liście są takie i trawa też, a jaki to kolor już chyba wiesz?-(zielony),
- Jakim kolorem– pytam dziś wszystkich– maluję niebo przed burzą i głębokie morze?–
( granatowy ),
- W jakim kolorze są piękne fiołki i smaczne śliwki?– ( fioletowy ),
- To kolor ciepły i miły jak promienie słońca i płatki słonecznika–(żółty).
2. Giełda pomysłów : „Czy można gdzieś zobaczyć wszystkie te kolory razem?” ( Tak! –
oczywiście to kolory tęczy- BRAWO!
3. Teraz zapraszamy do wysłuchania wiersza M. Konopnickiej pt. „Tęcza”
A kto ciebie, śliczna tęczo,
Siedmiobarwny pasie,
Wymalował na tej chmurce
Jakby na atłasie?
Słoneczko mnie malowało
Po deszczu, po burzy;
Pożyczyło sobie farby
Od tej polnej róży.
Pożyczyło sobie farby
Od kwiatów z ogroda
Malowało tęczę na znak,
Że będzie pogoda!
4. „Słonko świeci- deszcz pada" zabawa ruchowa inhibicyjno – incytacyjna . (Dzieci w
przyklęku naśladują paluszkami padający deszcz: kap, kap ... na sygnał rodzica - klaśnięcie
w ręce, wstają z rączkami uniesionymi do góry i paluszkami naśladują migotanie
promyczków słońca).
5. Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania tęczy LINK DO FILMU
https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0 po obejrzeniu dziecko udziela
odpowiedzi na zadane przez rodzica pytania:
- Ile kolorów ma tęcza?
- Dlaczego na niebie widać tęczę?
- Kiedy można ją zobaczyć?
- Czy bez słońca może pojawić się tęcza?
5. Karty pracy:
- 5- latki- Karty Pracy cz.4, str. 36
Dla chętnych praca plastyczna „ Tęcza” LINK DO PRACY PLASTYCZNEJ –
instrukcja wykonania
Gromadźcie swoje prace, to co robicie w domu.
Zapraszamy do oglądania i dodawania zdjęć na utworzonym do tego celu koncie Google:
login: fotoMP4zdalnie,
hasło: dla użytkowników E-tablicy
mail: fotomp4zdalnia@gmail.com
Relacja
2020-06-19, 06:37 |