Zgłoś Twoje dziecko do konkursu "Ruszaj z przedszkolakiem łamigłówek szlakiem"

Relacje

Zdalnie, choć nieidealnie- domowe przedszkole. Cz.55 gr."0"

Temat kompleksowy: ,, Lato” - grupy „0”
Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice,
Dzisiaj nauczycielki pracujące zdalnie przygotowały dla Was następujące materiały:
1. Powitanka „Wesoło witamy”:
Wesoło witamy wszystkich Was,
Radośnie machamy cały czas.
Ciekawe, ciekawe, co robić będziemy?
Co teraz, co teraz dla Was szykujemy?
2. Teraz posłuchajcie fragmentów muzyki poważnej A. Vivaldiego z cyklu „Cztery pory
roku- lato”.
LINK DO STRONY Z UTWOREM: https://www.youtube.com/watch?v=Tq1I4qD6h8U
Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:
- Jaki jest nastrój utworu?
- Jakie głosy słyszeliście?
- Ile jest pór roku? Wymień je w odpowiedniej kolejności.
- W jakie kolory ubierają się pory roku? Jaka barwa kojarzy Ci się z wiosną/ latem/ jesienią i
zimą?
3. Zabawa grafomotoryczna „Zapamiętaj ten wzór” - rodzic układa ze sznurka na dywanie
wzór fali. Dziecko za pomocą paluszka kreśli dany wzór po dywanie, a następnie chodzi
wzdłuż sznurka drobnymi kroczkami. Na koniec rodzic usuwa sznurek, a dziecko porusza się
według zapamiętanego wzoru.
4. Zabawa ruchowa- „Uwaga na piranie!”- rodzic układa tor z kolorowych kartek udających
kamienie. Dziecko musi przejść na koniec toru w taki sposób, aby stawać tylko na kamieniach
( kartkach) i nie wpaść do wody.
5. Kochane starszaki, czas poćwiczyć czytanie. Zapraszamy do zabawy - ,, Dzieci i ryby głos
oczywiście mają! ” ( załącznik- ocean i rybki) :
I wersja zabawy- rodzic umieszcza w oceanie wybrane rybki, dziecko wyławia ryby z oceanu
poprzez odczytywanie paradygmatów t. j. RA, RO, UR, OR itp. (można je potraktować jako
imiona rybek).
II wersja zabawy- obok planszy z oceanem rozkładamy rybki. Dziecko wskazuje palcem
wybraną rybę, odczytuje jej imię i wpuszcza do oceanu.
* Dla dzieci starszych jako warunek złowienia ryby można potraktować podanie wyrazu z
danym paradygmatem (np. RE - RELAKS).
6. Letni spacerek” - zabawa wyciszająca, masaż relaksacyjny
Idzie pani: tup, tup, tup, (stukamy plecy dziecka opuszkami palców)
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk, (stukamy w plecy zgiętym palcem)
skacze dziecko: hop, hop, hop, (opieramy dłoń na przemian to na przegubie to na palcach)
żaba robi długi skok. (klepiemy dwie odległe części ciała dziecka stopy i potem głowę)
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu, (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka)
kropi deszczyk: puk, puk, puk, (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami)
deszczyk duży: chlup, chlup, chlup, (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki)
i ulewa w szyby łup, łup, łup. (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)
Świeci słonko, (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy)
wieje wietrzyk, (dmuchamy we włosy dziecka)
pada deszczyk. (znowu stukamy opuszkami palców)
Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark)
7. Praca przestrzenna ,, Ocean” ( załącznik- ocean)
Potrzebne materiały: opakowanie po jajkach, niebieska farba, pędzel, muszelki, kamyczki,
kryształki, kolorowy papier, nożyczki, klej.
Opakowanie po jajkach malujemy niebieską farbą- już mamy ocean! Teraz możecie ozdobić
go w dowolny sposób- w zagłębieniach możecie umieścić muszelki/ kamyczki/ kryształki,
jeśli ich nie macie możecie przygotować je sobie z kolorowego papieru. Doklejcie też
kolorowe rybki, meduzy, a nawet ośmiornice.
8. Karty Pracy- cz. 4, str. 42 a,b .
Wciąż czekamy na TWOJE zdjęcia, które możesz umieścić na utworzonym specjalnie do tego
celu koncie Google
login: fotoMP4zdalnie, hasło: dla użytkowników E-tablicy.
Zdjęcia można także wysyłać( zwłaszcza te dla koleżanek i kolegów:)
na maila:fotomp4zdalnie@gmail.com
lub na maila przedszkolnego: mp4gor@onet.eu
Pliki do pobrania:
Relacja 2020-06-18, 07:24 | autor: Ewa Przybyłowicz
Przedszkolowo.pl logo