Zgłoś Twoje dziecko do konkursu "Ruszaj z przedszkolakiem łamigłówek szlakiem"

Relacje

Zdalnie, choć nieidealnie- domowe przedszkole. Cz.54 gr."0"

Temat kompleksowy: „Lato” grupy „0”
Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice,
Dzisiaj nauczycielki pracujące zdalnie przygotowały dla Was następujące materiały:
1. Czy lubimy wakacje?
Porozmawiaj z dorosłym na temat:
- Gdzie lubisz spędzać wakacje- na wsi, w mieście, w górach, czy nad morzem?
Dlaczego?
- Jak lubisz spędzać wakacyjny czas?
2. Bajeczka logopedyczna „Wakacje”.
Słuchając bajeczki czytanej przez dorosłego, wykonuj określone ćwiczenia:
Nastaje gorące lato. Pan Języczek postanawia wybrać się na wakacje. Siada wygodnie
w fotelu / boki i przód języka unosimy do góry, tak by na środku powstało wgłębienie/
i rozkłada mapę. Ogląda ją dokładnie i zaznacza kilka miejsc, które miałby ochotę
odwiedzić/ dotykamy czubkiem języka ostatnich zębów dolnych i górnych/. Potem
zabiera się za pakowanie. Wyciąga ze strychu walizki/ wspinamy się na strych-
dotykamy czubkiem języka każdego zęba po kolei/. Otwiera wielką szafę / otwieramy
szeroko buzię/. Wykłada z niej i pakuje do walizek wszystkie rzeczy. które przydadzą
mu się podczas wakacyjnej wędrówki/ wysuwamy język z buzi, przesuwając nim po
podniebieniu, po górnych zębach i górnej wardze, następnie wsuwamy język,
przesuwając nim po górnej wardze, zębach i podniebieniu/ Jest już spakowany i
gotowy do podróży. Jedzie tramwajem na dworzec kolejowy/ wypowiadamy ttttttt/.
Pierwszy etap podróży pa Języczek przebywa pociągiem. Pociąg przejeżdża przez
szumiący las/ wypowiadamy szu szu/, koła turkoczą o tory / wołamy cz cz cz cz /.
Drugi etap podróży pokonuje samolotem. Samolot leci bardzo wysoko / podnosimy
się z przysiadu, machamy rękoma- wdychamy powietrze nosem, prostujemy nogi i
stajemy na palcach- wydychamy powietrze buzią/ , pan Języczek podziwiał z góry
piękne widoki/ wołamy ach, ech, och/.
Potem pan Języczek wsiada do autobusu. Autobus mknie prędko/ wołamy brum,
brum/, kołysze się na zakrętach, czasem zatrąbi/ wołamy pip iii/. Pan Języczek siedzi
wygodnie w autobusie i podziwia widok za oknem. Patrzy na pola i łąki. Na polach
rośnie zboże/ pokazujemy jak rośnie zboże- podnosimy się z przysiadu- wdychamy
powietrze nosem, podnosimy ręce do góry, stajemy na palcach- wydychamy powietrze
buzią/. Pan Języczek dostrzega stracha na wróble, który strojąc strachowe miny,
odstrasza ptaki/ robimy straszne miny/.
Pan Języczek wsiada do samochodu. Jedzie szybko, na zakrętach zwalnia i włącza
kierunkowskaz/ wypowiadamy klik, klak, klik, klak/.Kiedy pada deszcz, włącza
wycieraczki, które wycierają mokre szyby/ kilkakrotnie dotykamy czubkiem języka na
przemian lewego i prawego kącika ust/. Pan Języczek mija stary zamek. Zamek ma
dużo wysokich wieżyczek/ pokazujemy wysokie wieżyczki- językiem próbujemy
dotknąć nosa/.
Pan Języczek odwiedził już wszystkie miejsca, które chciał odwiedzić. Wreszcie może
usiąść w fotelu i obejrzeć zdjęcia z wakacji.
3. Historyjka obrazkowa.

Powycinaj obrazki z zał nr 1, ułóż je we właściwej kolejności. Opowiedz historię Pana
Języczka.
4. „Lato na dywanie”. Posłuchaj piosenki, a następnie odpowiedz na pytania:
- O jakiej porze roku odpowiada piosenka?
- Co można robić latem?
- Gdzie można spotkać lato?
- Czy z latem można się zaprzyjaźnić?
link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ
Zachęcamy Cię do nauki piosenki na pamięć, może masz pomysł jak zilustrować
ruchem piosenkę?
5. „Obrazy lata- ćwiczenia spostrzegawczości i logicznego myślenia.
Poszukaj w domu i połóż na dywanie różne przedmioty, wyszukaj wśród nich te, które
kojarzą się z latem, np.: muszelka, okulary, wiaderko z łopatką, krem, lody, truskawki,
kwiaty. Podpisz je samodzielnie słowem „lato”. Uzasadnij swój wybór, dlaczego ten
przedmiot kojarzy ci się z latem? Może spróbujesz ułożyć je w kolejności od
najmniejszego do największego?
6.  Improwizacja ruchowa do utworu „Taniec kwiatów” Czajkowskiego.
Zachęcamy Cię teraz do tańca. Zamknij oczy, poczuj muzykę… tańcz, tańcz, tańcz.
Daj się ponieść emocjom.
Link do utworu: https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc
7. Na zakończenie zapraszamy Cię teraz do wykonania kart pracy z załącznika.
Zdecyduj, która wybierzesz, a może zamieścisz je na naszym dysku Google?

Wciąż czekamy na TWOJE zdjęcia, które możesz umieścić
na utworzonym specjalnie do tego celu koncie Google
login: fotoMP4zdalnie, hasło: dla użytkowników E-tablicy.

Zdjęcia można także wysyłać
na maila:fotomp4zdalnie@gmail.com
lub na maila przedszkolnego: mp4gor@onet.eu
Relacja 2020-06-17, 07:41 | autor: Ewa Przybyłowicz
Przedszkolowo.pl logo