Zgłoś Twoje dziecko do konkursu "Ruszaj z przedszkolakiem łamigłówek szlakiem"

Relacje

Zdalnie, choć nieidealnie- domowe przedszkole. Cz.53 gr."0"

Temat kompleksowy: ,, Lato” - grupy „0”
Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice,
Dzisiaj nauczycielki pracujące zdalnie przygotowały dla Was następujące materiały:
Dzisiaj zapraszamy do zabaw matematycznych. (Wspomaganie rozwoju umysłowego
dzieci poprzez edukacją matematyczną, wspomaganie rozwoju koncentracji uwagi i
pamięci.)
1. Słuchanie wiersza pt. „Muzyczna lokomotywa”- zmienionego na potrzebę zajęć
na podstawie wiersza J. Tuwima. Rodzic czyta dwa raz wiersz – dziecko uważnie
słucha.

 
„Lokomotywa”
Na podstawie wiersza J.Tuwina
 
Stoi na stacji lokomotywa,
Ciężka ogromna i pot z niej spływa
tłusta oliwa.
Stoi i sapie, dyszy i dmucha,
Żar z rozgrzanego jej brzucha bucha:
Buch jak gorąco!
Uch jak gorąco!
Puff jak gorąco!
Uff jak gorąco!
Już ledwo sapie, już ledwo zipie,
A jeszcze palacz węgiel w nią sypie.
Wagony do niej podoczepiali
Wielkie i ciężkie, z żelaza i stali,
I pełno instrumentów w każdym wagonie,
W pierwszym cymbałki o dźwięcznym tonie
W drugim brzęczące tamburyny
W trzecim skrzypce
W czwartym mandoliny
W piątym kolorowe marakasy
Wszystkie z drewna najwyższej klasy
W szóstym wagonie dwa fortepiany
Oba w kolorze morskiej piany
W siódmym brązowe wiolonczele
Które miejsca zajmują wiele.
W ósmym wagonie trąbek cały stos
W dziewiątym wagonie trójkątów fura
I kastanietów ogromna góra
A tych wagonów jest ze czterdzieści
Sam nie wiem, co się w nich mieści.
2.Następuje przeliczanie wagonów – najpierw za pomocą liczebników głównych, a później
porządkowych. Następnie rodzic zadaje pytania; jakie instrumenty występują w wierszu po
kolei w pierwszym wagonie ?, w drugim wagonie? itd. W którym wagonie są dwa
fortepiany? Dziecko odpowiada ( w szóstym itp.)

3. Zabawa orientacyjno-ruchawa „ Na hasło”. Dziecko maszeruje po dywanie, na hasło
rodzica np. ósmy wagonik- dziecko klaszcze w dłonie osiem razy oraz naśladuje
dany instrument.
4. Zabawa „ Wagoniki”. Na podłodze rozłożone są np. krzesełka ( czyli wagoniki), na
których znajduje się karta z numerem wagonu. Rodzic mówi nazwę instrumentu, a
dziecko stara się odgadnąć w którym wagonie jest dany instrument i zajmuje miejsce
na odpowiednim krześle.
5. Przygotuj czystą kartkę.
Rodzic czyta dziecku polecenia podane poniżej - dziecko rysuje. (Utrwalenie pojęć
określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod, w, obok).
- na środku kartki narysuj słoneczko
- pod słoneczkiem narysuj sześć kolorów tęczy
- po prawej stronie słoneczka narysuj dwie niebieskie chmurki
- po lewej stronie słoneczka narysuj trzy niebieskie chmurki
- nad słoneczkiem przelatuje pięć ptaszków
6. Gimnastka przy muzyce Spoko Loko na wesoło!!!LINK DO GIMNASTYKI
https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

7. Karty Pracy- cz. 4, str. 41 a,b

Dla chętnych ( załączniki numer 1, 2,3)
https://drive.google.com/drive/folders/1PK8ngXgZkv0EEc4nhZg0xmPIuhHKUAjs?usp=sharing

Wciąż czekamy na TWOJE zdjęcia, które możesz umieścić na utworzonym specjalnie do tego
celu koncie Google
login: fotoMP4zdalnie, hasło: dla użytkowników E-tablicy.
Zdjęcia można także wysyłać( zwłaszcza te dla koleżanek i kolegów:)
na maila:fotomp4zdalnie@gmail.com
lub na maila przedszkolnego: mp4gor@onet.eu
Relacja 2020-06-16, 07:08 | autor: Ewa Przybyłowicz
Przedszkolowo.pl logo