Relacje
Zdalnie, choć nieidealnie- domowe przedszkole. Cz.53 gr. młodsze
Temat kompleksowy: ,, Lato” – grupy młodsze
Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice,
Dzisiaj nauczycielki pracujące zdalnie przygotowały dla Was następujące materiały:
1. Dzisiaj zapraszamy Was do matematycznych zabaw. Z pomocą rodziców
przygotujcie klocki oraz miseczkę lub garnek.
Zabawa klasyfikacyjna „Kolorowe klocki” – klasyfikowanie klocków ze względu na
wielkość.
Na słowa rymowanki: ( Rodzic recytuje z dzieckiem i podaje liczebniki jeden, dwa,
trzy itd. oraz wielkość klocków małe/duże - dziecko przelicza i wkłada klocki do
miski lub garnka.) Potem może nastąpić zamiana.
Dużo klocków w koszu mamy
wszystkie (lub jeden, dwa, trzy…) małe/duże wyciągamy.
I do miski/garnka wkładamy.
1. Zabawa liczbowa – „Pokaż obrazek” dzieci oglądają ( załącznik -ZWIERZĘTA
-można wydrukować) obrazki przedstawiające 1,2,3,4 sztuki zwierząt. Rodzic
recytuje fragmenty wierszyków, wyliczanek znajdujących się poniżej. Dzieci
odnajdują właściwy obrazek, przeliczają i pokazują palem lub unoszą go do
góry. (Utrwalenie liczenia, rozpoznawanie zbiorów liczbowych określonych
liczebnikami, rozwijanie operacyjnego myślenia, ustalanie równoliczności
zbiorów, przez przeliczanie i łączenie w pary).
- były sobie świnki trzy;
- aaa kotki dwa;
- weszły na płoty dwa małe koty;
- jeden piesek mały w strachu był cały;
- trzy rogate kózki obgryzały brzózki;
- obok dąbrowy pasą się cztery krowy.
3. Zabawa ruchowa - dziecko biega na paluszkach lub maszeruje. Na hasło rodzica
„ STOP” dziecko zatrzymuje się i uważnie słucha ile razy rodzic klaśnie w dłonie,
dziecko stara się policzyć – odpowiada i powtarza klaszcząc.
4. Przygotuj czystą kartkę.
Rodzic czyta dziecku polecenia podane poniżej - dziecko rysuje. (Utrwalenie pojęć
określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod, w, obok).
- na środku kartki narysuj słoneczko
- pod słoneczkiem narysuj sześć kolorów tęczy
- obok słoneczka są dwie niebieskie chmurki
- nad słoneczkiem przelatuje ptaszek
5. Teraz policz:
a). Ile jest wszystkich kolorów tęczy; pokaż na palcach;
b). Ile jest słoneczek?; pokaż na palcach;
c). Ile jest ptaszków?; pokaż na palcach
- Czy jest tyle samo?
d). Czego jest najwięcej? ( sprawdź – policz; pokaż na palcach)
e). Czego jest najmniej? ( sprawdź – policz; pokaż na palcach)
6.Gimnatyka przy piosence – zapraszamy całą rodzinę LINK DO GIMNASTYKI –
https://www.youtube.com/watch?v=jQoHw7jvkRU
7.Karty pracy:
- 5- latki- Karty Pracy cz.4, str. 34
- 3-4 latki ( załącznik numer 2– karty pracy 1, 2) – dla chętnych
załącznik nr 2
https://drive.google.com/drive/folders/1eZMdEU1JGT1B5QUdKs7sVn4knYeIe13S?usp=sharing
Załącznik ZWIERZĘTA
https://drive.google.com/drive/folders/1ct12jcISYRUm9O_QZ_DpS0wkm0f6FKHM?usp=sharing
Gromadźcie swoje prace, to co robicie w domu.
Zapraszamy do oglądania i dodawania zdjęć na utworzonym do tego celu koncie Google:
login: fotoMP4zdalnie,
hasło: dla użytkowników E-tablicy
mail: fotomp4zdalnia@gmail.com
mail: mp4gor@onet.eu
Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice,
Dzisiaj nauczycielki pracujące zdalnie przygotowały dla Was następujące materiały:
1. Dzisiaj zapraszamy Was do matematycznych zabaw. Z pomocą rodziców
przygotujcie klocki oraz miseczkę lub garnek.
Zabawa klasyfikacyjna „Kolorowe klocki” – klasyfikowanie klocków ze względu na
wielkość.
Na słowa rymowanki: ( Rodzic recytuje z dzieckiem i podaje liczebniki jeden, dwa,
trzy itd. oraz wielkość klocków małe/duże - dziecko przelicza i wkłada klocki do
miski lub garnka.) Potem może nastąpić zamiana.
Dużo klocków w koszu mamy
wszystkie (lub jeden, dwa, trzy…) małe/duże wyciągamy.
I do miski/garnka wkładamy.
1. Zabawa liczbowa – „Pokaż obrazek” dzieci oglądają ( załącznik -ZWIERZĘTA
-można wydrukować) obrazki przedstawiające 1,2,3,4 sztuki zwierząt. Rodzic
recytuje fragmenty wierszyków, wyliczanek znajdujących się poniżej. Dzieci
odnajdują właściwy obrazek, przeliczają i pokazują palem lub unoszą go do
góry. (Utrwalenie liczenia, rozpoznawanie zbiorów liczbowych określonych
liczebnikami, rozwijanie operacyjnego myślenia, ustalanie równoliczności
zbiorów, przez przeliczanie i łączenie w pary).
- były sobie świnki trzy;
- aaa kotki dwa;
- weszły na płoty dwa małe koty;
- jeden piesek mały w strachu był cały;
- trzy rogate kózki obgryzały brzózki;
- obok dąbrowy pasą się cztery krowy.
3. Zabawa ruchowa - dziecko biega na paluszkach lub maszeruje. Na hasło rodzica
„ STOP” dziecko zatrzymuje się i uważnie słucha ile razy rodzic klaśnie w dłonie,
dziecko stara się policzyć – odpowiada i powtarza klaszcząc.
4. Przygotuj czystą kartkę.
Rodzic czyta dziecku polecenia podane poniżej - dziecko rysuje. (Utrwalenie pojęć
określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod, w, obok).
- na środku kartki narysuj słoneczko
- pod słoneczkiem narysuj sześć kolorów tęczy
- obok słoneczka są dwie niebieskie chmurki
- nad słoneczkiem przelatuje ptaszek
5. Teraz policz:
a). Ile jest wszystkich kolorów tęczy; pokaż na palcach;
b). Ile jest słoneczek?; pokaż na palcach;
c). Ile jest ptaszków?; pokaż na palcach
- Czy jest tyle samo?
d). Czego jest najwięcej? ( sprawdź – policz; pokaż na palcach)
e). Czego jest najmniej? ( sprawdź – policz; pokaż na palcach)
6.Gimnatyka przy piosence – zapraszamy całą rodzinę LINK DO GIMNASTYKI –
https://www.youtube.com/watch?v=jQoHw7jvkRU
7.Karty pracy:
- 5- latki- Karty Pracy cz.4, str. 34
- 3-4 latki ( załącznik numer 2– karty pracy 1, 2) – dla chętnych
załącznik nr 2
https://drive.google.com/drive/folders/1eZMdEU1JGT1B5QUdKs7sVn4knYeIe13S?usp=sharing
Załącznik ZWIERZĘTA
https://drive.google.com/drive/folders/1ct12jcISYRUm9O_QZ_DpS0wkm0f6FKHM?usp=sharing
Gromadźcie swoje prace, to co robicie w domu.
Zapraszamy do oglądania i dodawania zdjęć na utworzonym do tego celu koncie Google:
login: fotoMP4zdalnie,
hasło: dla użytkowników E-tablicy
mail: fotomp4zdalnia@gmail.com
mail: mp4gor@onet.eu
Relacja
2020-06-16, 07:04 |