Relacje
Zdalnie, choć nieidealnie- domowe przedszkole. Cz.51 gr. młodsze
Temat kompleksowy: Zwierzęta duże i małe – grupy młodsze
Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice,
Dzisiaj nauczycielki pracujące zdalnie przygotowały dla Was następujące materiały
1. Słuchanie wiersza Z. Bronikowskiej, pt.: "Gdzie był Krzyś"
- Gdzie byłeś Krzysiu? - Daleko…. W Afryce, nad rzeką Nilem!
A dwa kroki przede mną kąpały się dwa krokodyle!
Były takie olbrzymie, paszcze miały szerokie jak bramy.
Nie wierzysz? No to proszę, możesz zapytać mamy!
A potem hipopotam po szyję wylazł z błota, aż śmiały się goryle.
Słonie biegały jak konie! Były zebry, żyrafy, szakale!
A ja – Nie bałem się wcale. Siedziałem obok mamy i patrzyłem… patrzyłem….
Małpy jadły figi i daktyle, Nosorożec bawił się w strumieniu, a tygrysy leżały pod
palmą. I lwa widziałem, A jakże! I chociaż było ciemno, nie bałem go się także.
Ale zabłysło światło i ludzie zaczęli uciekać!
Ja chciałem jeszcze zostać, chciałem jeszcze poczekać, ale mama…..
- O czym ty mówisz Krzysiu? To ci się chyba śniło.
Skądże? Naprawdę to widziałem! To wszystko w kinie było.
2. Krzyś już był w Afryce teraz czas na Was – zapraszamy do zabawy „ Podróż do
Afryki”- Zaczynamy!
Start - „Lot samolotem” – dziecko wraz z rodzicem wykonują ruchy imitujące podróż
samolotem. Wsiadają do samolotu – podnoszą najpierw prawą, potem lewą nogę i
siadają na dywanie. Zapinają pasy – krzyżują ręce na ramionach, włączają silnik
samolotu - raz prawą, raz lewą rękę wyciągają przed siebie i cofają, obserwują chmury
za oknem - przykładają ręce do oczu tworząc lornetkę, patrzą naprzemiennie raz w
prawo, raz w lewo, lecą- rozkładają ręce na boki i poruszają się swobodnie po pokoju.
Lądują– powoli siadają na dywanie.
4. „ Krótki spacer po dżungli”- rodzic mówi dotarliśmy do Afryki. Czas ruszać w
drogę, przedzieramy się przez dżunglę ( ruchy rękoma na boki). Musimy być bardzo
cicho by nie spłoszyć zwierząt, a także by nie usłyszał nas drapieżnik (idą na palcach).
Kogoś słyszę…O! Jaka miła małpka. Naśladujemy ruchy małpki : drapiemy się po
głowie, skaczemy na jednej nodze, obunóż. Dość zabawy – małpka jest bardzo głodna,
musimy jej pomóc w zrywaniu bananów z drzewa. Ruszamy dalej w drogę. Przed
nami rzeka, jak dotrzeć na drugą stronę?. O jest tratwa, wsiadamy do tratwy,
naśladujemy machanie wiosłami, z prawej, lewej strony. Uwaga! - Krokodyl.
Wysiadamy z tratwy i idziemy na ląd po wodzie (wysokie unoszenia kolan – a potem
po gorącym piasku (lekkie podskoki po podłodze). Jesteśmy na sawannie.
Rozglądamy się na boki, widzimy jakieś ślady. Ślady prowadzą do lwa, który
odpoczywa w cieniu pod drzewem. Jesteśmy przerażeni, jednak nie rzucamy się do
ucieczki – wolnym krokiem idziemy dalej (maszerujemy). Po drodze spotykamy
smutnego słonia, który nie może znaleźć drogi do rzeki. Razem ze słoniem docieramy
nad rzekę. Tam widzimy kąpiącego się w niej hipopotama, a w oddali spacerują zebry.
Jesteśmy zmęczeni podróżą musimy odpocząć ( siadamy na dywanie w siadzie
skrzyżnym). Koniec podróży- wracamy!!!
Powrót- „Lot samolotem” – tak jak wyżej ( Start- „ Lot samolotem”)
5. - Kochane dzieci czy potraficie wymienić zwierzęta jakie spotkaliście w dżungli w
czasie podróży?
( małpka, krokodyl, lew, słoń, hipopotam, zebry) – SUPER!!!
- A może znacie jeszcze inne zwierzęta, które zamieszkują dżunglę - spróbujcie
wymienić dzieląc na sylaby (klaszcząc w dłonie).
6. Zapraszamy do zabawy przy muzyce „ Idziemy do ZOO” LINK DO PIOSENKI
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
7. Karty pracy – załącznik numer 1,
Gromadźcie swoje prace, to co robicie w domu. Zapraszamy do oglądania i dodawania zdjęć
na utworzonym do tego celu koncie Google:
login: fotoMP4zdalnie,
hasło: dla użytkowników E-tablicy
mail: fotomp4zdalnia@gmail.com
mail: mp4gor@onet.eu
Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice,
Dzisiaj nauczycielki pracujące zdalnie przygotowały dla Was następujące materiały
1. Słuchanie wiersza Z. Bronikowskiej, pt.: "Gdzie był Krzyś"
- Gdzie byłeś Krzysiu? - Daleko…. W Afryce, nad rzeką Nilem!
A dwa kroki przede mną kąpały się dwa krokodyle!
Były takie olbrzymie, paszcze miały szerokie jak bramy.
Nie wierzysz? No to proszę, możesz zapytać mamy!
A potem hipopotam po szyję wylazł z błota, aż śmiały się goryle.
Słonie biegały jak konie! Były zebry, żyrafy, szakale!
A ja – Nie bałem się wcale. Siedziałem obok mamy i patrzyłem… patrzyłem….
Małpy jadły figi i daktyle, Nosorożec bawił się w strumieniu, a tygrysy leżały pod
palmą. I lwa widziałem, A jakże! I chociaż było ciemno, nie bałem go się także.
Ale zabłysło światło i ludzie zaczęli uciekać!
Ja chciałem jeszcze zostać, chciałem jeszcze poczekać, ale mama…..
- O czym ty mówisz Krzysiu? To ci się chyba śniło.
Skądże? Naprawdę to widziałem! To wszystko w kinie było.
2. Krzyś już był w Afryce teraz czas na Was – zapraszamy do zabawy „ Podróż do
Afryki”- Zaczynamy!
Start - „Lot samolotem” – dziecko wraz z rodzicem wykonują ruchy imitujące podróż
samolotem. Wsiadają do samolotu – podnoszą najpierw prawą, potem lewą nogę i
siadają na dywanie. Zapinają pasy – krzyżują ręce na ramionach, włączają silnik
samolotu - raz prawą, raz lewą rękę wyciągają przed siebie i cofają, obserwują chmury
za oknem - przykładają ręce do oczu tworząc lornetkę, patrzą naprzemiennie raz w
prawo, raz w lewo, lecą- rozkładają ręce na boki i poruszają się swobodnie po pokoju.
Lądują– powoli siadają na dywanie.
4. „ Krótki spacer po dżungli”- rodzic mówi dotarliśmy do Afryki. Czas ruszać w
drogę, przedzieramy się przez dżunglę ( ruchy rękoma na boki). Musimy być bardzo
cicho by nie spłoszyć zwierząt, a także by nie usłyszał nas drapieżnik (idą na palcach).
Kogoś słyszę…O! Jaka miła małpka. Naśladujemy ruchy małpki : drapiemy się po
głowie, skaczemy na jednej nodze, obunóż. Dość zabawy – małpka jest bardzo głodna,
musimy jej pomóc w zrywaniu bananów z drzewa. Ruszamy dalej w drogę. Przed
nami rzeka, jak dotrzeć na drugą stronę?. O jest tratwa, wsiadamy do tratwy,
naśladujemy machanie wiosłami, z prawej, lewej strony. Uwaga! - Krokodyl.
Wysiadamy z tratwy i idziemy na ląd po wodzie (wysokie unoszenia kolan – a potem
po gorącym piasku (lekkie podskoki po podłodze). Jesteśmy na sawannie.
Rozglądamy się na boki, widzimy jakieś ślady. Ślady prowadzą do lwa, który
odpoczywa w cieniu pod drzewem. Jesteśmy przerażeni, jednak nie rzucamy się do
ucieczki – wolnym krokiem idziemy dalej (maszerujemy). Po drodze spotykamy
smutnego słonia, który nie może znaleźć drogi do rzeki. Razem ze słoniem docieramy
nad rzekę. Tam widzimy kąpiącego się w niej hipopotama, a w oddali spacerują zebry.
Jesteśmy zmęczeni podróżą musimy odpocząć ( siadamy na dywanie w siadzie
skrzyżnym). Koniec podróży- wracamy!!!
Powrót- „Lot samolotem” – tak jak wyżej ( Start- „ Lot samolotem”)
5. - Kochane dzieci czy potraficie wymienić zwierzęta jakie spotkaliście w dżungli w
czasie podróży?
( małpka, krokodyl, lew, słoń, hipopotam, zebry) – SUPER!!!
- A może znacie jeszcze inne zwierzęta, które zamieszkują dżunglę - spróbujcie
wymienić dzieląc na sylaby (klaszcząc w dłonie).
6. Zapraszamy do zabawy przy muzyce „ Idziemy do ZOO” LINK DO PIOSENKI
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
7. Karty pracy – załącznik numer 1,
Gromadźcie swoje prace, to co robicie w domu. Zapraszamy do oglądania i dodawania zdjęć
na utworzonym do tego celu koncie Google:
login: fotoMP4zdalnie,
hasło: dla użytkowników E-tablicy
mail: fotomp4zdalnia@gmail.com
mail: mp4gor@onet.eu
Relacja
2020-06-10, 06:42 |