Relacje
Zdalnie, choć nieidealnie- domowe przedszkole. Cz.50 gr."0"
Temat kompleksowy: Zwierzęta duże i małe - grupy „0”
Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice,
Dzisiaj nauczycielki pracujące zdalnie przygotowały dla Was następujące materiały:
1. „Co to za zagadka? Wiele zwierząt w klatkach.” …Czy już wiecie, że to ZOO? W takim
razie zapraszamy Was na wycieczkę do ZOO…poruszajcie się do rytmu wesołej piosenki!
LINK DO STRONY Z PIOSENKĄ: https://www.youtube.com/watch?v=ddibT4Lv9oI
Posłuchajcie małej ciekawostki :
ZOO- czyli ogród zoologiczny jest miejscem, w którym zwierzęta żyją w warunkach
stworzonych przez człowieka przypominających ich naturalne środowisko. Często są to
gatunki bardzo rzadkie, wymierające. W zoo podtrzymuje się istnienie wielu gatunków
zwierząt, które w warunkach naturalnych mogłyby zostać wytępione np. przez działalność
kłusowników.
2. Zabawa matematyczna ,,Małpie zabawy”:
Do zabawy będą nam potrzebne:
- kartki formatu A 4 z wydrukowaną palmą ( załącznik- palma)
- obrazki przedstawiające duże i małe małpki ( załącznik- małpki)
Przebieg zabawy:
Dziecko siedzi przy stoliczku, przed sobą ma kartkę z wydrukowaną palmą oraz kilka
obrazków dużych i małych małp (ilość zależna jest od tego, do ilu będziemy chcieli
dodawać). Rodzic mówi treść zadania:
,, Na palmie bawiły się małpki. Trzy z nich były duże, a pięć małych. Ile małpek bawiło się na
drzewie?”
Dziecko układa na swoim obrazku małpki, a następnie podaje wynik obliczeń. Zadanie można
modyfikować oraz układać swoje własne polecenia.
3. Zapraszamy Was do gry on- line - ,, Policz, ile jest zwierzątek? ”
LINK DO STRONY Z GRĄ: https://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-zwierzatek-w-
zakresie-10_1_210
4. ,, Leniwa ósemka” – przygotujcie sobie trzy kolory flamastrów i spróbujcie kreślić leniwe
ósemki tak jak w nagraniu. Można także naśladować rączką ( prawą/ lewą) w powietrzu ruchy
węża- leniwe ósemki.
LINK DO STRONY Z PROPOZYCJĄ ZABAWY:
https://www.youtube.com/watch?v=FdNTVX_gvTc
5. ,, Afrykański masażyk” - dziecko siedzi za rodzicem, który czyta wierszyk
i jednocześnie pokazuje, w jaki sposób dziecko ma rysować po jego plecach. Po skończonym
masażyku następuje zamiana ról.
Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze ( rysowanie koła)
Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie (rysowanie dwóch małych kół)
Wtem widzimy słonia, który wolno człapie (naśladowanie palcami chodu słonia)
Przy palmie siedzi małpa po głowie się drapie (drapanie)
A ja przytulam się mocno do mojego taty (gest objęcia)
Bo właśnie biegną do nas ogromne żyrafy (uderzanie delikatnie pięściami)
Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła (rysowanie chmur)
Cała nasza rodzinka w namiocie się skryła. (rysowanie trójkąta)
6. Do dzisiejszej gimnastyki potrzebujemy taśmę do zaznaczenia linii na podłodze (linię
można wyznaczyć w inny sposób, np. rozkładając skakankę, wstążeczkę . . .) . Zaczynamy
zabawę!
LINK DO STRONY Z NAGRANIEM: https://www.youtube.com/watch?v=WsFaRLRP49w
7. Karty Pracy- cz. 4, str. 36a,b ; 37a,b
Wciąż czekamy na TWOJE zdjęcia, które możesz umieścić na utworzonym specjalnie do tego
celu koncie Google
login: fotoMP4zdalnie, hasło: dla użytkowników E-tablicy.
Zdjęcia można także wysyłać( zwłaszcza te dla koleżanek i kolegów:)
na maila:fotomp4zdalnie@gmail.com
lub na maila przedszkolnego: mp4gor@onet.eu
Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice,
Dzisiaj nauczycielki pracujące zdalnie przygotowały dla Was następujące materiały:
1. „Co to za zagadka? Wiele zwierząt w klatkach.” …Czy już wiecie, że to ZOO? W takim
razie zapraszamy Was na wycieczkę do ZOO…poruszajcie się do rytmu wesołej piosenki!
LINK DO STRONY Z PIOSENKĄ: https://www.youtube.com/watch?v=ddibT4Lv9oI
Posłuchajcie małej ciekawostki :
ZOO- czyli ogród zoologiczny jest miejscem, w którym zwierzęta żyją w warunkach
stworzonych przez człowieka przypominających ich naturalne środowisko. Często są to
gatunki bardzo rzadkie, wymierające. W zoo podtrzymuje się istnienie wielu gatunków
zwierząt, które w warunkach naturalnych mogłyby zostać wytępione np. przez działalność
kłusowników.
2. Zabawa matematyczna ,,Małpie zabawy”:
Do zabawy będą nam potrzebne:
- kartki formatu A 4 z wydrukowaną palmą ( załącznik- palma)
- obrazki przedstawiające duże i małe małpki ( załącznik- małpki)
Przebieg zabawy:
Dziecko siedzi przy stoliczku, przed sobą ma kartkę z wydrukowaną palmą oraz kilka
obrazków dużych i małych małp (ilość zależna jest od tego, do ilu będziemy chcieli
dodawać). Rodzic mówi treść zadania:
,, Na palmie bawiły się małpki. Trzy z nich były duże, a pięć małych. Ile małpek bawiło się na
drzewie?”
Dziecko układa na swoim obrazku małpki, a następnie podaje wynik obliczeń. Zadanie można
modyfikować oraz układać swoje własne polecenia.
3. Zapraszamy Was do gry on- line - ,, Policz, ile jest zwierzątek? ”
LINK DO STRONY Z GRĄ: https://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-zwierzatek-w-
zakresie-10_1_210
4. ,, Leniwa ósemka” – przygotujcie sobie trzy kolory flamastrów i spróbujcie kreślić leniwe
ósemki tak jak w nagraniu. Można także naśladować rączką ( prawą/ lewą) w powietrzu ruchy
węża- leniwe ósemki.
LINK DO STRONY Z PROPOZYCJĄ ZABAWY:
https://www.youtube.com/watch?v=FdNTVX_gvTc
5. ,, Afrykański masażyk” - dziecko siedzi za rodzicem, który czyta wierszyk
i jednocześnie pokazuje, w jaki sposób dziecko ma rysować po jego plecach. Po skończonym
masażyku następuje zamiana ról.
Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze ( rysowanie koła)
Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie (rysowanie dwóch małych kół)
Wtem widzimy słonia, który wolno człapie (naśladowanie palcami chodu słonia)
Przy palmie siedzi małpa po głowie się drapie (drapanie)
A ja przytulam się mocno do mojego taty (gest objęcia)
Bo właśnie biegną do nas ogromne żyrafy (uderzanie delikatnie pięściami)
Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła (rysowanie chmur)
Cała nasza rodzinka w namiocie się skryła. (rysowanie trójkąta)
6. Do dzisiejszej gimnastyki potrzebujemy taśmę do zaznaczenia linii na podłodze (linię
można wyznaczyć w inny sposób, np. rozkładając skakankę, wstążeczkę . . .) . Zaczynamy
zabawę!
LINK DO STRONY Z NAGRANIEM: https://www.youtube.com/watch?v=WsFaRLRP49w
7. Karty Pracy- cz. 4, str. 36a,b ; 37a,b
Wciąż czekamy na TWOJE zdjęcia, które możesz umieścić na utworzonym specjalnie do tego
celu koncie Google
login: fotoMP4zdalnie, hasło: dla użytkowników E-tablicy.
Zdjęcia można także wysyłać( zwłaszcza te dla koleżanek i kolegów:)
na maila:fotomp4zdalnie@gmail.com
lub na maila przedszkolnego: mp4gor@onet.eu
Relacja
2020-06-09, 07:03 |