Relacje
Zdalnie, choć nieidealnie- domowe przedszkole. Cz.50 gr. młodsze
Temat kompleksowy: Zwierzęta duże i małe – grupy młodsze
Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice,
Dzisiaj nauczycielki pracujące zdalnie przygotowały dla Was następujące materiały:
1. Dzisiaj zapraszamy wszystkie dzieci do ZOO…razem z piosenką pt. ,, Idziemy do ZOO” .
Wyruszamy w drogę!
LINK DO STRONY Z PIOSENKĄ: https://www.youtube.com/watch?v=LUBD1EOM5Is
2. Kochane dzieci, jakie zwierzątka można spotkać w ZOO? – dzieci wymieniają nazwy
zwierząt. A teraz spróbujmy naśladować je ruchem interpretując słowa wiersza pt. „Kogo
można zobaczyć w zoo?”
W zoo jest wesoło, (3 razy klaszczą))
ludzie chodzą wkoło, (obrót wokół własnej osi)
byk ma duże rogi, (podnoszą ręce do góry i wysuwają 2 palce)
bocian nie ma nogi, ( stoją na jednej nodze)
foka pływa w stawie,(dłonie na ramionach i wykonują wiatraki)
nie widać jej prawie,
słonie wodę piją, (wyciągają do przodu wyprostowana rękę, drugą na plecach i machają trąbą)
niedźwiedzie się biją, (naśladują boksowanie)
sowa w domku siedzi, (krzyżują ręce na piersiach i wykonują przysiad)
boi się niedźwiedzi... (poruszają się w prawo i w lewo).
3. ,, Od najmniejszego do największego” – zabawa matematyczna ( załącznik-
szeregowanie) – z pomocą rodzica wytnijcie obrazki zwierząt w różnych rozmiarach.
Zadaniem dziecka jest ułożenie obrazków danego zwierzątka od najmniejszego do
największego ( potem odwrotnie). Dzieci mogą dodatkowo przeliczyć, ile jest zwierząt
danego rodzaju.
4. ,, Jakie to zwierzę?” - zagadki słuchowe. A teraz razem z Lulkiem jedziemy do ZOO-
posłuchajcie kilku ciekawostek o mieszkających tam zwierzątkach. Ciekawe, czy rozpoznacie
je po ich odgłosach?
LINK DO STRONY Z NAGRANIEM: https://www.youtube.com/watch?v=xlXEn3l6vYM
5. ,, Żyrafa fa fa fa” – zagadka muzyczno- słuchowa. Kto pierwszy odgadnie o jakim
zwierzątku opowiada piosenka?
LINK DO STRONY Z PIOSENKA: https://www.youtube.com/watch?v=EG2o2ipG_QQ
6. ,, Żyrafa” - pora na pracę plastyczną ( załącznik- żyrafa). Do wykonania potrzebujemy:
klej, nożyczki, ołówek, ruchome oczy, czarny marker, pomarańczowa i brązowa farba
plakatowa, niebieska/ żółta/ zielona kartka z bloku technicznego w formacie a4.
Na żółtej kartce ołówkiem odrysowujemy dłoń, bez jednego palca i ją wycinamy.
Przyklejamy dłoń do niebieskiej kartki. Z dwóch zielonych kartek wycinamy szerokie paski z
krótszego boku kartki. Paski z jednej strony nacinamy i przyklejamy je pod dłonią. Na dłoni
przyklejamy ruchome oczy, a na całej dłoni odbijamy opuszki palców zamoczone w farbie
pomarańczowej, a opuszki zamoczone w farbie brązowej odbijamy nam dwóch środkowych
palcach. Czarnym markerem rysujemy uśmiechniętą buźkę.
7. Karty pracy:
- 5- latki- Karty Pracy cz.4, str. 31a,b , 32a,b
Gromadźcie swoje prace, to co robicie w domu. Zapraszamy do oglądania i dodawania zdjęć
na utworzonym do tego celu koncie Google:
login: fotoMP4zdalnie,
hasło: dla użytkowników E-tablicy
mail: fotomp4zdalnia@gmail.com
mail: mp4gor@onet.eu
Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice,
Dzisiaj nauczycielki pracujące zdalnie przygotowały dla Was następujące materiały:
1. Dzisiaj zapraszamy wszystkie dzieci do ZOO…razem z piosenką pt. ,, Idziemy do ZOO” .
Wyruszamy w drogę!
LINK DO STRONY Z PIOSENKĄ: https://www.youtube.com/watch?v=LUBD1EOM5Is
2. Kochane dzieci, jakie zwierzątka można spotkać w ZOO? – dzieci wymieniają nazwy
zwierząt. A teraz spróbujmy naśladować je ruchem interpretując słowa wiersza pt. „Kogo
można zobaczyć w zoo?”
W zoo jest wesoło, (3 razy klaszczą))
ludzie chodzą wkoło, (obrót wokół własnej osi)
byk ma duże rogi, (podnoszą ręce do góry i wysuwają 2 palce)
bocian nie ma nogi, ( stoją na jednej nodze)
foka pływa w stawie,(dłonie na ramionach i wykonują wiatraki)
nie widać jej prawie,
słonie wodę piją, (wyciągają do przodu wyprostowana rękę, drugą na plecach i machają trąbą)
niedźwiedzie się biją, (naśladują boksowanie)
sowa w domku siedzi, (krzyżują ręce na piersiach i wykonują przysiad)
boi się niedźwiedzi... (poruszają się w prawo i w lewo).
3. ,, Od najmniejszego do największego” – zabawa matematyczna ( załącznik-
szeregowanie) – z pomocą rodzica wytnijcie obrazki zwierząt w różnych rozmiarach.
Zadaniem dziecka jest ułożenie obrazków danego zwierzątka od najmniejszego do
największego ( potem odwrotnie). Dzieci mogą dodatkowo przeliczyć, ile jest zwierząt
danego rodzaju.
4. ,, Jakie to zwierzę?” - zagadki słuchowe. A teraz razem z Lulkiem jedziemy do ZOO-
posłuchajcie kilku ciekawostek o mieszkających tam zwierzątkach. Ciekawe, czy rozpoznacie
je po ich odgłosach?
LINK DO STRONY Z NAGRANIEM: https://www.youtube.com/watch?v=xlXEn3l6vYM
5. ,, Żyrafa fa fa fa” – zagadka muzyczno- słuchowa. Kto pierwszy odgadnie o jakim
zwierzątku opowiada piosenka?
LINK DO STRONY Z PIOSENKA: https://www.youtube.com/watch?v=EG2o2ipG_QQ
6. ,, Żyrafa” - pora na pracę plastyczną ( załącznik- żyrafa). Do wykonania potrzebujemy:
klej, nożyczki, ołówek, ruchome oczy, czarny marker, pomarańczowa i brązowa farba
plakatowa, niebieska/ żółta/ zielona kartka z bloku technicznego w formacie a4.
Na żółtej kartce ołówkiem odrysowujemy dłoń, bez jednego palca i ją wycinamy.
Przyklejamy dłoń do niebieskiej kartki. Z dwóch zielonych kartek wycinamy szerokie paski z
krótszego boku kartki. Paski z jednej strony nacinamy i przyklejamy je pod dłonią. Na dłoni
przyklejamy ruchome oczy, a na całej dłoni odbijamy opuszki palców zamoczone w farbie
pomarańczowej, a opuszki zamoczone w farbie brązowej odbijamy nam dwóch środkowych
palcach. Czarnym markerem rysujemy uśmiechniętą buźkę.
7. Karty pracy:
- 5- latki- Karty Pracy cz.4, str. 31a,b , 32a,b
Gromadźcie swoje prace, to co robicie w domu. Zapraszamy do oglądania i dodawania zdjęć
na utworzonym do tego celu koncie Google:
login: fotoMP4zdalnie,
hasło: dla użytkowników E-tablicy
mail: fotomp4zdalnia@gmail.com
mail: mp4gor@onet.eu
Pliki do pobrania:
-
212 KB
Relacja
2020-06-09, 06:59 |