Temat: Jak opanować zazdrość? Cele główne: uświadomienie dzieciom na czym polega zazdrość oraz jakie inne jeszcze emocje towarzyszą zazdrości. Cele operacyjne: Dziecko: - wie, w których sytuacjach zazdrościmy innym, - przywołuje doświadczenia i wspomnienia, - rozumie, że nie można mieć wszystkiego Metody: - zadaniowa, - słowna, - czynna, - drama.
Gra Renifery Mikołaja skupia się na współpracy graczy w celu odnalezienia 9 legendarnych zwierzątek Mikołaja. Jeśli nie uda się ich zaprzęgnąć do sań to prezenty nie zostaną rozdane. Gra składa się z planszy głównej, obrazka ilustrującego zaprzęg Mikołaja oraz kart reniferów (zwykłych i legendarnych). Do gry dołączono 3 dodatkowe karty
Scenariusz uroczystości przedszkolnej zorganizowanej w Miejskim Przedszkolu nr 14 w Płocku w ramach realizacji programu profilaktycznego „Czyste powietrze wokół nas” Data: 24 listopada 2016 r. Prowadzące: Aleksandra Dawid, Diana Budnicka Czas trwania uroczystości: 60 min. Uczestnicy: dzieci 4, 5, 6 letnie (grupy: Motylki, Biedronki, Skrzaty, Misie) Metody: -
Autor: Ewa Chylińska Stosowane w procesie edukacyjnym technik dramy gwarantuje realizację zaleconych przez podstawę programową zadań oraz daje dzieciom szansę zaspokajania ich potrzeb rozwojowych. Gest, ruch, pantomima, gra na instrumentach, dźwięk, słowo, śpiew, taniec czy rysunek - to tylko niektóre środki wyrazu, którymi dzieci wyrażają swoje przeżycia,
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Prowadząca: Aleksandra Szwagrzyk Grupa: 5,6 latki Temat kompleksowy: Znamy te baśnie, znamy te bajki. Temat dnia: Bajkowa kraina zabawek – prawo do zabawy. Cel główny: Umiejętność organizowania sytuacji edukacyjnych umożliwiających dzieciom poznanie praw. Cele ogólne: - kształtowanie świadomości prawa do zabawy oraz równości
Temat: Spotkanie z rodzicami w przedszkolu pod hasłem „Mamo, tato, baw się ze mną” Data: 13 maj 2011 r. Prowadząca: Monika Borecka Miejsce: sala rytmiczna Cele: K. Nabywanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo – ruchowej. Kształtowanie poczucia rytmu i płynności ruchów przy muzyce. Rozpoznawanie i nazywanie wybranych instrumentów
Wśród leśnej gęstwiny, na zielonej polanie, gromadka zajączków miała swoje mieszkanie. Mieszkało tam sobie kilka zajęczych rodzinek, kilkoro zajączków-chłopczyków i kilka zajączków-dziewczynek. Zajączki te bardzo się lubiły. Do harców i zabawy zawsze chętne były. Wszystkim wokoło chętnie pomagały, lecz jednego kolegę z
Temat zajęcia : „Dogadajmy się”. Uczymy się rozwiązywać problemy Grupa : 5-latki Cel główny: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych, rozwijanie umiejętności współdziałania w toku pracy zespołowej. Cele szczegółowe: potrafi pracować w grupie, potrafi słuchać innych, potrafi
Temat : „Tulipany na balu” 1. Cele ogólne : • Dotarcie do małego czytelnika, • Rozbudzanie i skuteczne podtrzymywanie zainteresowań, • Poznawanie uniwersalnych wartości przez pryzmat doświadczeń bohaterów baśni, • Doskonalenie pamięci , zdolności kojarzenia , • Praktyczne wykorzystanie wiedzy i doświadczeń 2. Cele
Scenariusz zajęć „Lola w magicznym królestwie figur” 1. Cele ogólne : Utrwalenie nazw konkretnych figur geometrycznych doskonalenie umiejętności klasyfikowania wg określonej cechy rozwijanie sprawności manualnych rozwijanie wyobraźni i pomysłowości doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej rozwijanie kreatywności kształcenie