Cele ogólne: -Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem; -Rozwijanie mowy i myślenia; -Poznanie domów niektórych zwierząt; -Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Cele szczegółowe: Dziecko: -Nazywa i rozpoznaje wybrane zwierzęta leśne oraz nazywa i rozpoznaje wybrane zwierzęta hodowlane na ilustracjach; -Posługuje się pojęciami
Temat: Jarzynowe zagadki. Cel główny: • Zapoznanie z nazwami, wyglądem, smakiem i zapachem wybranych warzyw Cele szczegółowe: dziecko: • potrafi bawić się wspólnie z rówieśnikami podczas zabaw ruchowych • liczy w zakresie 3 • wykonuje polecenie według instrukcji słownej nauczyciela Metody pracy : • pokaz • obserwacja • samodzielnych
Grupa: 5, 6 -latki Temat: „Co to jest zazdrość?” Cele główne: - uświadomienie dzieciom na czym polega zazdrość oraz jakie inne jeszcze emocje towarzyszą zazdrości. Cele szczegółowe: - omówienie sytuacji z dziećmi, w których zazdrościmy komuś czegoś - przywołanie doświadczeń i wspomnień dzieci - uświadomienie dzieciom,
Pojęcie „kultura” jest bardzo szerokie . Składa się na nie szereg składników, których realizacja umożliwia zastosowanie tego pojęcia. Według słownika języka polskiego kultura to: a) całokształt dorobku ludzkości, wytworzonego w ogólnym dorobku historycznym lub w jego określonej epoce b) stopień doskonałości, sprawności w opanowaniu,
Plan awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego
Grupa wiekowa: 6-latki Metody pracy: - czynna, słowna, oglądowa, metody aktywizujące: metoda twórczego myślenia ,Pedagogika zabawy” KLANZA Cele główne: – kształtowanie postawy tolerancji, akceptacji, wrażliwości i gotowości niesienia pomocy innym, – kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie Cele operacyjne: –
Przykładowy scenariusz zajęć o wodzie w stanie stałym- lodzie- zabawy i eksperymenty.
Przykładowy scenariusz dla czterolatków "Symbole Narodowe".
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego