Umiejętności kluczowe: Cele operacyjne; dziecko: - w skupieniu słucha opowieści dotyczącej historii powstania pluszowego misia - zachowuje się kulturalnie podczas zabawy swobodnej - rozumie pytania zawarte w quizie nt. misiów i odpowiada na nie - przestrzega reguł konkursów - bierze udział w zabawach wspólnie z innymi dziećmi - potrafi zaprezentować
Scenariusz zajęć dla grupy mieszanej - 3,4,5 latki
Spotkanie z Panem Totim – bohaterem serii książek i serialu tv. Warsztaty prowadzi autorka Pana Totiego. Fundacja Pan Toti i przyjaciele przygotowała dla uczestników spotkań Gazetkę Pana Totiego - nr 2 ZIMA.
Scenariusz zajęć realizowanych w grupie 3-latki. Temat zajęć: Pies najlepszy przyjaciel
Lilianna Dorodzała-Kowalewska "Opowieść o ziarenkach piasku" TREŚĆ BAJKI Nad brzegiem błękitnego morza na szerokiej, słonecznej plaży mieszkały ziarenka piasku. Dwoje z nich: okrągły, cytrynowy Ziarenek i wysoka, żółciutka jak słonecznik Ziarenka, było najlepszymi przyjaciółmi pod słońcem. Razem chodzili do szkoły i siedzieli w jednej
„Święto Pluszowego Misia” - scenariusz uroczystości przedszkolnej Cele ogólne: - umożliwienie dzieciom przeżywania uroczystości przedszkolnej - aktywne włączanie dzieci do przygotowania i uatrakcyjniania wspólnego świętowania - propagowanie wśród dzieci głośnego czytania - wdrażanie do kilkuzdaniowych wypowiedzi na podany temat -
Scenariusz zajęcia w gr. 4–latków Temat: „Mały żółty i mały niebieski”, czyli skąd się wzięły kolory/przyjaźń/tolerancja? Cele główne: - rozbudzenie zainteresowań czytelniczych u dzieci, - inspirowanie zainteresowań poznawczych dzieci, rozwijanie myślenia, - rozwijanie prawidłowej percepcji i nazywania kolorów, - wyrabianie
Scenariusz zajęcia otwartego z udziałem rodziców przeprowadzonego w grupie 6 - latków Nauczyciel: mgr Maria Jodłowska Tematyka tygodniowa: Uczestniczymy w tradycjach świątecznych Temat dnia: Ubieramy naszą choinkę Cele dydaktyczne: - Wprowadzanie w świat wartości uniwersalnych poprzez słuchanie i analizę „Legendy o choince”, Kształtowanie
Zadania przedszkola (streszczenie) 1. Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń 2. Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa 3. Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności