SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI PRZEDSZKOLNEJ Z UDZIAŁEM RODZICÓW ,, PASOWANIE NA STARSZAKA ” przeprowadzonej w grupie 5,6latków Opracowała: mgr Zofia Pilch Temat : ,,Jesteśmy już starszakami ” Cele uroczystości : -Nawiązanie bliższego kontaktu miedzy dziećmi, rodzicami i personelem przedszkola -Wyzwalanie radości z okazji pasowania na starszaka. -Zaprezentowanie
Bajka pt. „Wilczek - mistrz biegania” Autor: Ewa Chylińska Nauczycielka Miejskiego Przedszkola nr 14 w Płocku Bajka wzięła udział w Ogólnopolskim Konkursie Literackim „Bajka na dziecięce smutki” dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym i ich nauczycieli Zwierzątka chętnie przychodziły do leśnego przedszkola. Tutaj pod okiem mądrej
Dzień Słoneczka Cele główne: ● uświadomienie dzieciom korzystnego wpływu słońca na przyrodę i człowieka ● rozwijanie twórczej inwencji muzycznej i plastycznej Cele szczegółowe: ● dziecko reaguje ruchem na muzykę (uczestniczy w zabawach muzyczno- ruchowych) ● śpiewa z pokazywaniem piosenkę pt.: „Słoneczko” ● wypowiada
SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI Z OKAZJI ,,DNIA BABCI I DZIADKA" Cele ogólne: - wzmocnienie więzi emocjonalnej z rodziną - kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków - uczenie się czerpania radości ze sprawiania innym niespodzianek z okazji ich święta - wyzwalanie inicjatywy w działaniu i współtworzeniu imprezy - stwarzanie dzieciom okazji
Temat dnia:Pomagamy Kopciuszkowi. Prowadząca: Sylwia Gurgacz Cele ogólne: - rozwijanie umiejętności współpracy w grupie (I/2), - kształtowanie nawyku dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych (VI/5), - rozwijanie twórczej inwencji w sferze ruchowej i werbalnej (VII/2, III/1,2,3), - rozbudzanie zainteresowania pięknem i bogactwem literatury dziecięcej
SCENARIUSZ SPOTKANIA WIGILIJNEGO CELE : - kultywowanie tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia - wspólne przeżywanie nastroju oczekiwania na Święta - kształtowanie szacunku do tradycji - integrowanie rodziny z przedszkolem = integrowanie dzieci PRZEBIEG 1. Powitanie Zgromadzonych rodziców 2. Przedstawienie programu artystycznego w ramach projektu
Miejsce: Miejskie Przedszkole nr 14 w Płocku Grupa wiekowa: dzieci 4 letnie Prowadząca: Ewa Chylińska Cele ogólne: Kształtowanie uczucia przywiązania do członków swojej rodziny. Dostarczenie miłych wrażeń i przeżyć: słownych, muzycznych i ruchowych podczas obchodów święta. Cele szczegółowe - Dziecko: - recytuje wiersze, śpiewa piosenki,
Scenariusz zajęć w grupie „Fiołki” Grupa: „Fiołki” (3latki) Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego: Obszar 1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Umiejętności: 1.1. obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć
Mam prawo do zabawy i do własnego zdania, Do śmiechu i radości, o swoje zdrowie dbania. Mam prawo do miłości, przyjaźni i szacunku, Tajemnic swoich małych, ochrony wizerunku. Mam prawo do nauki i wiedzy zdobywania, Ciekawych rzeczy w koło, z zapałem odkrywania. A kiedy czasem smutek dosięgnie także mnie Mam też do niego prawo, niech każdy o tym wie. I prawo do pomyłek
Cele ogólne: 1. Rozwijanie umiejętności prezentacji własnych umiejętności – wygłaszanie wierszy, śpiewanie piosenek, składanie życzeń 2. Wzmacnianie więzi emocjonalnych z rodziną – wzbudzanie miłości, szacunku w stosunku do dziadków . Cele operacyjne: Dziecko: - aktywnie uczestniczy w przygotowanym programie artystycznym, - zna i śpiewa