Gdy do przedszkola po wakacjach wróciliśmy, wtedy lato wszyscy żegnaliśmy. Pięknie opaleni i z nowymi siłami, nowy rok w przedszkolu wszyscy z nas witali. Czasu jednak nie da się zatrzymać, najpierw była jesień,potem zima była. A po zimie przyszła wiosna ciepła i zielona, a tuż za nią lato roześmiane pędzi do nas. I tak rok szkolny jak szalony nam przeminął,
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Temat : ,,Wielkanocne zwyczaje” Cele ogólne: - przybliżanie tradycji i zwyczajów związanych z obchodami Wielkanocy - doskonalenie słuchania ze zrozumieniem - doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej Cele operacyjne: Dziecko: - potrafi rozpoznawać i nazywać wielkanocne symbole - posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
SCENARIUSZ ZAJĘĆ TEMAT: ,,Świat baśni” CELE OGÓLNE: - nabywanie umiejętności odgadywania tytułów bajek na podstawie kilku podanych haseł, rekwizytów - doskonalenie umiejętności redagowania ustnych wypowiedzi na podany temat - rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą - utrwalenie nazw i wyglądu figur geometrycznych tj. koło,
Scenariusz zajęć dla grupy mieszanej - 3,4,5 latki
Scenariusz zajęć realizowanych w grupie 3-latki. Temat zajęć: Pies najlepszy przyjaciel
SCENARIUSZ ZAJĘCIA Temat : ,, Cztery Pory Roku" Cele ogólne: – utrwalenie charakterystycznych cech pór roku – rozpoznawanie pór roku po charakterystycznych zmianach zachodzących w przyrodzie Cele szczegółowe: dziecko: – wymienia charakterystyczne cechy pór roku – klasyfikuje i przyporządkowuje obrazki odpowiednio
„Zakładka” Bardzo często do rączek, dzieci biorą wiele książek. Bajeczki, opowiadania – szkolne lektury do czytania. Gdy część książeczki przeczytają, to ją szybko zamykają, a gdy sięgają po nią po chwili, nie wiedzą gdzie czytać książkę skończyli. Dlatego dla Was jestem ja – zakładka mała i kolorowa. Zaznaczę stronę w Twojej
Grupowe zajęcie logopedyczne profilaktyczno-stymulujące dla 3- i 4-latków Temat: „Krecik piecze ciasto” Cele: usprawniania aparatu artykulacyjnegodoskonalenie pamięci słuchowejwzbogacanie słownictwa biernego i czynnegowydłużanie fazy wydechowej, utrwalanie prawidłowego toru oddechowego Pomoce: maskotka-pacynka Krecikkartki ilustrujące przedmioty wymienione
Zadania przedszkola (streszczenie) 1. Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń 2. Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa 3. Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności