1. „Ptasi słowniczek” – ćwiczenie słuchu fonematycznego Zapytaj dziecko, nazwa którego z wymienionych ptaków rozpoczyna się głoską: D – rudzik, drozd, bogatka J – wilga, jaskółka, szpak G – świergotek, gil, wróbel Ł – szpak, zięba, łabędź E – bocian, sroka C – wrona, cyranka, słowik P
Scenariusz zajęć koleżeńskich. Temat zajęć: Dzień kota w naszej grupie. Data: 19.02.2018r. Prowadząca: Sylwia Kamińska Obserwujący: Nauczyciel stażysta Cele ogólne: Zapoznanie z międzynarodowym Dniem Kota. Utrwalenie wiadomości dotyczących zwierząt z gatunku kotów. Utrwalenie liczb porządkowych i głównych w zakresie 6. Cele szczegółowe: Dziecko
Scenariusz zajęć koleżeńskich. Temat zajęć: Dzień polskiej niezapominajki – symbolu przyrody. Data: 14.05.2018r. Prowadząca: Sylwia Kamińska Obserwujący: Nauczyciel stażysta Cele ogólne: • Zapoznanie z Dniem Niezapominajki i jej znaczeniem. • „Czyste powietrze wokół nas” – utrwalenie zasad dbania o czyste powietrze. • Kształtowanie
Cele główne: • Utrwalenie i usystematyzowanie wiadomości o obecnej porze roku (P.P. 12.3) • Zapoznanie z popularnymi gatunkami zwierząt występujących w lesie (P.P. 12.1) • Poznanie trybu życia wybranych gatunków zwierząt leśnych (P.P. 12. 1) • Budowanie dłuższych wypowiedzi słownych (P.P. 3.1) • Wdrażanie do zgodnej pracy zespołowej
Scenariusz zajęć Temat: „Czy to już wiosna?” Grupa: 6-latki Cele ogólne: - utrwalenie wiadomości z zakresu edukacji przyrodniczej, - nabywanie wiedzy, zdobywanie i doskonalenie umiejętności w toku działania, Cele szczegółowe: - potrafi wymienić kilka cech, oznak wiosny, - rozpoznaje literę W, w wśród innych liter, - potrafi podzielić
Propozycje piosenek: https://www.youtube.com/watch?v=S9wHVvrldgM https://www.youtube.com/watch?v=C3hg36xItpM Zabawa ruchowa do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=i-Xbbec4uqg O jak przyjemnie i jak wesoło w Pingwinka bawić się się się, Raz nóżka lewa, raz nóżka prawa, Do przodu, do tyłu i raz, dwa i trzy. Wiersz o Pingwinku: Jest taka zimna kraina, Gdzie
Spotkała raz wiewiórka małego jeża w lesie i chciała się dowiedzieć, czy jeżyk lubi jesień? - Powiedz kochany jeżyku, czy lubisz jesienny czas, pola i łąki jesienią, nasz piękny, jesienny las? - Nie, moja wiewióreczko, ja bardzo nie lubię jesieni i choćbyś mnie chciała przekonać, to nic mego zdania nie zmieni! Nie lubię tej pory, lecz w zamian kocham
„ W krainie Leśnych Skrzatów” Scenografia – Dekoracja jesienna: w jesiennej szacie, grzyby. Na podłodze leżą dzieci – skrzaty, które śpią. Kolorowe liście porozrzucane na podłodze. Z sali wybiega jeden skrzat i tańczy na tle spokojnej melodii. Skrzat 1– Jesień do lasu zawitała, wszystkie liście pomalowała, krzewy i drzewa
„Zajączki samochwały” Konferansjer: Witajcie dzieci! Spotkaliśmy się tu, by obejrzeć przedstawienie pt. „ Zajączki samochwały”. Na dworze pogoda często płata nam figle. Raz świeci słońce (pokazuje się dziecko „ słonko”), niekiedy zasłaniają je chmury (dzieci „chmury”), z których czasami pada deszcz(