Scenariusz spotkania w ramach Sprzątanie Świata 2014 pt. „ Jesienny wiatr z pomocą Ziemi” Data: 22.09.2014 Miejsce: Przedszkole nr 3 Koszalin Grupy: wszystkie grupy wiekowe Nauczyciele: mgr Monika Leocho, mgr Małgorzata Latos Link ze zdjęciami: http://przedszkole3.koszalin.pl/galery/2014.09.22%20Gr.%20I,%20II,%20III%20sprzatanie%20swiata/gallery.html Cele ogólne: • Kształtowanie
POŻEGNANIE ZIMY-POWITANIE WIOSNY Opracowała: L. Brzezik Postacie: Dzieci recytujące Kilka osób- ubranych w czapki, szaliki i codzienne ubranka. Cztery osoby ubrane tak jak dzieci recytujące. Wspólnie trzymają Marzannę. Dziewczynka przebrana za Zimę. Dziewczynka przebrana za Wiosnę. Jedna osoba przebrana za słonko. Dwie osoby przebrane za jaskółki.
Przedszkole nr 26, Poznań Grupa wiekowa: 3,4 latki. Prowadząca: Ilona Dębińska-Półtorak Temat kompleksowy: Wiosenne przebudzenie. Temat dnia: Czy wiosna ukryła się w lesie? Cele ogólne: - poznawanie możliwości własnego ciała, - rozbudzanie ruchowej inwencji twórczej u dzieci, - doskonalenie płynności ruchów. Oczekiwane
Przedszkole nr 26, Poznań Grupa wiekowa: 3,4 latki. Prowadząca: Ilona Dębińska-Półtorak Temat kompleksowy: ZIMA ZWIERZĄT. Temat dnia: NAJLEPSZY OGON NA ŚWIECIE. Cele ogólne: - zachęcanie do wypowiadania się pozytywnie na temat własnej osoby, - buduje poczucie własnej wartości, - dostrzeganie różnic i podobieństw między ludźmi, - rozwijanie
Praktyczne działania w lesie
Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców w grupie 5latków w Artystycznym Przedszkolu Olka Klepacza Prowadzący: Angelika Izydorek-Kabzińska, Katarzyna Tyc Termin zajęć: 29 styczeń 2015 Czas trwania: ok. 50min Temat zajęć: Pomagamy ptakom przetrwać zimę. Cel główny: Kształtowanie opiekuńczej postawy dzieci wobec ptaków. Rozpoznawanie i nazywanie
TEMAT ZAJĘCIA: „Zwiedzamy ZOO.” GRUPA: 5 –latki CEL GŁÓWNY: Rozwijanie mowy dziecka poprzez wypowiedzi w oparciu o opowiadanie, kształcenie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej, wyobraźni i umiejętności logicznego myślenia, a także znajomości niektórych zwierząt egzotycznych. CELE OPERACYJNE: - uważnie i w skupieniu słucha
TEMAT ZAJĘCIA: „Wiosenne kwiaty.” GRUPA: 3–latki CEL GŁÓWNY: Poznawanie i nazywanie niektórych roślin pojawiających się wiosną. CELE OPERACYJNE: - uważnie słucha wiersza recytowanego przez nauczycielkę i próbuje naśladować jej ruchy zgodnie z treścią wiersza - potrafi rozpoznać podstawowe kolory
TEMAT ZAJĘCIA: „Z Wacusiem zwiedzamy ZOO.” GRUPA: 3-4 –latki CEL GŁÓWNY: Rozwijanie mowy dziecka poprzez słuchanie krótkich wierszy z użyciem kukiełek, a także kształcenie spostrzegawczości, wyobraźni i logicznego myślenia. CELE OPERACYJNE:
TEMAT ZAJĘCIA: „Muchomorki.” GRUPA: 3–latki CEL GŁÓWNY: Rozwijanie wyobraźni twórczej poprzez wykonanie pracy plastycznej na bazie wysłuchanego wiersza. CELE OPERACYJNE: - uważnie i w skupieniu słucha wiersza recytowanego przez nauczycielkę - potrafi powiedzieć o czym był wiersz - chętnie