TEMAT ZAJĘCIA: „Jesienne jabłonie.” GRUPA:5-6–latki CEL GŁÓWNY: Rozwijanie wyobraźni plastyczno – przestrzennej poprzez wykonanie pracy plastycznej na bazie wysłuchanego wiersza. CELE OPERACYJNE: - uważnie i w skupieniu słucha wiersza recytowanego przez nauczycielkę - potrafi powiedzieć o czym był wiersz - poprawnie formułuje odpowiedź
TEMAT ZAJĘCIA: „Tajemnica małego nasionka.” GRUPA: 5–latki CEL GŁÓWNY: - wdrażanie dzieci do uważnego słuchania opowiadania ze zrozumieniem treści - utrwalenie wiadomości dotyczących etapu wzrostu roślin CELE OPERACYJNE: - uważnie słucha opowiadania ilustrowanego obrazkami przez nauczycielkę - potrafi odpowiedzieć na pytania nauczycielki -
DWIE SAŁATKI (obrazek sceniczny) GOSPODYNI: Mam tu dwa koszyki i dwie duże miski – sałatkę przepyszną zrobimy dla wszystkich. W jednym są owoce, a w drugim – warzywa, plony z pól i sadów – same witaminy! GOSPODARZ: Jedna owocowa, druga – jarzynowa, każda bardzo smaczna i tak samo zdrowa. Dla Mamy i Taty, dla całej
SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH TEMAT KOMPLEKSOWY: „Witamy gościa w przedszkolu” DATA: 01.12.2011r. GRUPA WIEKOWA: 3- latki BLOK TEMATYCZNY: „Kochamy nasze domowe zwierzaki” „Witamy gościa w przedszkolu” – zapoznanie z żywym zwierzątkiem przyniesionym z domu, z jego wyglądem oraz ze sposobem odżywiania. Uświadamianie dzieciom,
SCENARIUSZ ZAJĘĆ TEMAT KOMPLEKSOWY: „GRUDNIOWE WRONY” DATA: 12.12.2012r. GRUPA WIEKOWA: 4 - latki „Grudniowe wrony”- teatrzyk sylwet do opowiadania nauczycielki, wdrażanie do uważnego słuchania. Kształtowanie wrażliwości z wykorzystaniem różnych form teatralnych. Próby ilustrowania tekstu z wykorzystaniem sylwet.
Scenariusz zajęć przeprowadzony w grupie 3-4 latków Temat kompleksowy: Lola i wiosenna łąka Temat zajęcia: Spotkanie z bocianem. Cele ogólne: • poznawanie wybranych środowisk przyrodniczych – łąka oraz jej charakterystyczne zwierzęta – bocian, żaba. • rozwijanie wyobraźni i twórczej aktywności dzieci, • odczuwanie
Pierwsze kwiatki małe do słonka się wdzięczą. Na polanie w lesie głośno osy brzęczą. Ze snu zimowego wstały już zwierzęta i o zimie nikt już wcale nie pamięta. Słonko mocno grzeje, a wśród traw zieleni panna biedroneczka mocno się rumieni. Cały świat niebawem wśród zapachów zaśnie, lecz mnie to nie dziwi, bo to kwiecień właśnie. Ewa
Opracowała: mgr Katarzyna Chawałkiewicz „Zwierzęta zimą” Cel główny: - uświadomienie dzieciom konieczności dokarmiania zwierząt w czasie zimy; Cele szczegółowe: - poznaje warunki panujące w lesie w czasie zimy, - zna zwierzęta leśne, - wie jak wygląda karmik i czym dokarmiamy ptaki, - wie jak wygląda paśnik i czym dokarmiamy zwierzęta, -
Scenariusz zajęć otwartych dla dzieci 3,4 letnich „W ulu”. PROWADZĄCA: mgr Daria Hojka GRUPA: dzieci 3,4 latki FORMA: praca grupowa, indywidualna; METODA: -elementy metody pedagogiki zabawy; - el. metody C. Freineta; - elementy metody R. Labana; CELE: -rozbudzanie zainteresowań oraz poszerzanie zasobu wiedzy z zakresu przyrodniczego; - rozwijanie umiejętności
Ropuszki i deszcz W deszczowych strugach wody bawiły się ropuszki. Znudzone- zasypiały, dotknięte magią wróżki. A gdy się obudziły, racuszki ulepiły z mokrego błota, chlapy, aż brudne miały łapy. W deszczowe noce, żabki -ubrały ciepłe czapki. i tańczą po kałużach, gdy pada, gdy jest burza. Potem się wykąpały i przymierzały ciuszki. Spacerowały