1)Jeden żołnierz stał na warcie I rozglądał się uparcie Gdy coś dojrzy lub usłyszy To obudzi towarzyszy (2) Dwie truskawki na śniadanie Wykąpały się w śmietanie Potem na łyżeczkę wsiadły I do twojej buzi wpadły (3) Trzy zielone klocki lego Ustawiły się w szeregu I orzekły zaraz potem że od dzisiaj będą płotem (4) Cztery małe krasnoludki Pogubiły w
Banknoty, monety, To znane pieniądze. Korzysta codziennie z nich ludzi tysiące. Kupują i płacą, Płacą i wydają. Każdy rynek w świecie Przez to rozkręcają. A pieniądz, jak rzeka, Napływa, odpływa. I ludziom na świecie Przez ręce przepływa. Jolanta Wybieralska
TEMAT ZAJĘĆ: „Zanim zwierzęta zapadną w sen zimowy”. CELE OPERACYJNE (dziecko...): a) poprawnie odgaduje podane zagadki; b) potrafi wyszukać leśne zwierzęta i wskazać je na obrazkach; c) odczytuje nazwy zwierząt globalnie; d) zna zwyczaje niektórych zwierząt (zapadanie w sen zimowy); e) wypowiada się prostymi zdaniami; f) umie porównać liczebność
Temat zajęć: „Cztery pory roku” – zabawy i ćwiczenia przygotowujące do czytania i pisania. UMIEJĘTNOŚCI: a) próby utrwalenia wiadomości na temat zjawisk przyrodniczych występujących w czterech porach roku, b) czytanie wyrazów zbudowanych na zasadzie zgodności fonetyczno–gramatycznej i przeliczanie głosek, c) spostrzeganie, wyobrażanie
Rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmu i stałego następstwa dni i nocy w grupie dzieci 5-6-letnich
Zabawy i ćwiczenia związane z zimą, indywidualizacja pracy