Scenariusz zajęć realizowanych w grupie 3-latki. Temat zajęć: Pies najlepszy przyjaciel
SCENARIUSZ ZAJĘĆ TEMAT :,,W krainie Figurolandii” CELE OGÓLNE: - doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych - kształtowanie umiejętności układania w toku zabaw dowolnych kompozycji z figur geometrycznych - doskonalenie sprawności manualnej - rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania CELE SZCZEGÓŁOWE:
Scenariusz zajęć Temat zajęcia: ,,Kraina zwana Kołolandią" Cel zajęć: - doskonalenie umiejętności w zakresie techniki origami Cele szczegółowe: dziecko: -starannie zagina i składa papier -rozwija wyobraźnię twórczą i fantazję Formy pracy: zbiorowa, indywidualna Metody pracy / według Heleny Wichury/: - podające: opowiadanie, wyjaśnienie -
Temat: Mali odkrywcy tajemnic kosmosu. Adresat zajęć: grupa V, 6- latki Miejsce i czas realizacji: Przedszkole Obszary podstawy programowej: 4.4 rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane na skutek zabawy i spontanicznych odkryć, odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczące treści znajdujących zastosowanie
Scenariusz świąteczny z elementami edukacji matematycznej
MATEMATYKA TO: • Orientacja przestrzenna • Rytmy • Klasyfikacja • Kształtowanie umiejętności liczenia, a także dodawania i odejmowania • Dostrzeganie przyczyny i skutku oraz przewidywanie zdarzeń • Wspomaganie rozwoju operacyjnego myślenia • Wprowadzenie dziecka w sens pomiaru długości • Zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia
Zadania przedszkola (streszczenie) 1. Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń 2. Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa 3. Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności
SCENARIUSZ Prowadząca : Gabriela Kopczyńska Temat: Poznajemy kreta Grupa wiekowa: 4 latki Cel główny: - poznaje kreta, - rozumie pojęcia: do góry, w dół, na bok, w przód, w tył Cele szczegółowe : - uczestniczy z zabawie słowno- ruchowej - uważnie słucha wiersza i odpowiada na pytania, - wie jak wygląda kret i gdzie mieszka, -