Scenariusz zajęć „Lola w magicznym królestwie figur” 1. Cele ogólne : Utrwalenie nazw konkretnych figur geometrycznych doskonalenie umiejętności klasyfikowania wg określonej cechy rozwijanie sprawności manualnych rozwijanie wyobraźni i pomysłowości doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej rozwijanie kreatywności kształcenie
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO OBIEGAJĄCEGO SIĘ O NADANIE STOPNIA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Cel główny: Kształtowanie umiejętności liczenia oraz wykonywania działań matematycznych, doskonalenie sprawności dokonywania złożonych czynności myślowych. Cele operacyjne: • Poprawnie liczy w zakresie 10, • wykonuje działania dodawania i odejmowania wspomagając się liczeniem na palcach, • rozpoznaje cyfry od 1- 9, • współdziała
Temat: „Mniej czy więcej” – zabawa dydaktyczna. Scenariusz zrealizowany w grupie 5,6-latków Cele operacyjne: - Dziecko potrafi liczyć w zakresie 10, - zna i rozumie pojęcie mniej, więcej i równy, - posługuje się liczmanami, - rozpoznaję cyfry od 1 do 6, Metody: - czynna - zadań stawianych dziecku, - słowna- objaśnienia, metody żywego
Temat zajęć: „Zabawy z trójkątami” Cel ogólny: - Utrwalenie wiedzy o zbiorach Cele szczegółowe: dziecko - klasyfikuje przedmioty z uwzględnieniem części wspólnej zbiorów - nazywa przedstawione figury - posługuje się nazwami tygodnia - posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie 7 - posługuje się znakiem graficznym
Przedszkole nr 26, Poznań Grupa wiekowa: 3,4 latki. Prowadząca: Ilona Dębińska-Półtorak Temat kompleksowy: Wiosenne przebudzenie. Temat dnia: Czy wiosna ukryła się w lesie? Cele ogólne: - poznawanie możliwości własnego ciała, - rozbudzanie ruchowej inwencji twórczej u dzieci, - doskonalenie płynności ruchów. Oczekiwane
Scenariusz zajęć przeprowadzony w grupie dzieci 4 - letnich Temat: Na zakupach. Cele operacyjne: - Utrwalenie liczenia w zakresie 4, rozpoznawanie zbiorów liczbowych określonych liczebnikami, rozwijanie operacyjnego myślenia, ustalanie równoliczności zbiorów, przez przeliczanie i łączenie w pary, klasyfikacja według podanego kryterium, utrwalenie
Szczecin 25.04.2013 Filia Przedszkola Publicznego nr 50 „Gama” ul. Junacka 13 Szczecin MIEJSKI PROGRAM PRACY Z WYCHOWANKIEM PRZEDSZKOLA: OGRÓD MĄDREJ GŁOWY – EDUKACJA UMYSŁOWA FILIA PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 50 „GAMA” „Enterek” Opracowała mgr. Longina Zmysłowska I. WSTĘP Edukacja skuteczna, przyjazna,
Temat zajęć: „Kosmiczna opowieść matematyczna” Cel ogólny: - utrwalenie pojęć związanych z kosmosem Cele szczegółowe: - rozwijanie myślenia matematycznego: położenie przedmiotu, klasyfikowanie i segregowanie, posługiwanie się liczebnikami głównymi, - integrowanie grupy poprzez wspólne działanie i dążenie do realizacji wyznaczonych
Proponuję Państwu moją ostatnią książeczkę dla młodszych dzieci "W tajemniczym Czarnym Lesie" w formacie pdf. Oprócz tekstów związanych z lasem, znajdziecie tam obrazki do kolorowania autorstwa Kasi Jenek. SPIS TREŚCI Kto mieszka w Czarnym LesieGruchotek z Czarnego LasuWyprawa na jagodyLuty w Czarnym Lesie13 igiełJak Krzyś zgubił się w Czarnym