1. „Ptasi słowniczek” – ćwiczenie słuchu fonematycznego Zapytaj dziecko, nazwa którego z wymienionych ptaków rozpoczyna się głoską: D – rudzik, drozd, bogatka J – wilga, jaskółka, szpak G – świergotek, gil, wróbel Ł – szpak, zięba, łabędź E – bocian, sroka C – wrona, cyranka, słowik P
Inscenizacja dla dzieci z okazji Dnia Mamy i Taty. Scenki humorystyczne wykonane przez dzieci 5, 6 letnie
JASEŁKA SCENA I TANIEC ANIOŁÓW ANIOŁOWIE: Z górnej krainy tutaj zstępujemy RAZEM Wielką nowinę wszystkim zwiastujemy Oto na ziemię zejdzie Zbawiciel, obiecany Mesjasz- Chrystus Odkupiciel. Kolęda
JASEŁKA SCENA I TANIEC ANIOŁÓW ANIOŁOWIE: Z górnej krainy tutaj zstępujemy RAZEM Wielką nowinę wszystkim zwiastujemy Oto na ziemię zejdzie Zbawiciel, obiecany Mesjasz- Chrystus Odkupiciel. Kolęda
Cele ogólne: - Przybliżenie tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia (IV.5) - Budzenie wrażliwości, kształtowanie pozytywnych przeżyć dziecka (III.6) - Rozwijanie uzdolnień aktorskich (IV.7) - Doskonalenie wyrazistej mowy, wyrabiania pamięci, odwagi i śmiałości u dzieci (IV.2) - Stworzenie miłego, ciepłego, świątecznego nastroju (III.1) Cele
Cele główne: • Utrwalenie i usystematyzowanie wiadomości o obecnej porze roku (P.P. 12.3) • Zapoznanie z popularnymi gatunkami zwierząt występujących w lesie (P.P. 12.1) • Poznanie trybu życia wybranych gatunków zwierząt leśnych (P.P. 12. 1) • Budowanie dłuższych wypowiedzi słownych (P.P. 3.1) • Wdrażanie do zgodnej pracy zespołowej
Twórcą metody opowieści ruchowej jest szwedzki pedagog Józef Gotfryd Thulin. To on zaproponował, aby wykorzystać bajki, legendy, opowieści, jako tło. Uczestniczące w tej formie zabawy dzieci, miały za zadanie odtworzyć sytuacje i zdarzenia występujące w prezentowanej opowieści, przez to rozwijać aktywność ruchową, pobudzać wyobraźnię. Oto przykład
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 6 - letnich Data: 10.04.2020 r. Grupa: dzieci 6 – letnie Opracowała: Magdalena Wojdak – Plewka Tematyka tygodnia: „WIELKANOC” Temat dnia „ List z zadaniami od Zajączka Szarusia” „KnaO" Cele ogólne: - utrwalenie wiadomości dotyczących Świąt Wielkanocnych - dostarczanie radości, satysfakcji
Scenariusz zajęć Temat: „Czy to już wiosna?” Grupa: 6-latki Cele ogólne: - utrwalenie wiadomości z zakresu edukacji przyrodniczej, - nabywanie wiedzy, zdobywanie i doskonalenie umiejętności w toku działania, Cele szczegółowe: - potrafi wymienić kilka cech, oznak wiosny, - rozpoznaje literę W, w wśród innych liter, - potrafi podzielić