Poniżej znajdą Państwo przykłady ćwiczeń narządów mownych, które zalecamy wykonywać jak najczęściej aby zapobiec występowaniu nieprawidłowości w wymowie. Ćwiczenia te warto wykonywać także z młodszym rodzeństwem - profilaktycznie. Ćwiczenia te nie muszą byc przykrym obowiązkiem dla Państwa pociech, gdy zadbamy o radosny nastroj podczas wykonywania,
TEMAT: Pobawmy się razem Grupa V- „ Krasnale” 5 - 6 - latki Prowadząca: Anna Odzioba Cele operacyjne: Dziecko: • bierze udział w zabawach ruchowych w sali z przestrzeganiem określonych reguł, • umiejętnie współdziała z partnerem, • przyjmuje właściwą postawę podczas określonych ćwiczeń Metody pracy: Czynna- zadania stawiane
Scenariusz zajęć w grupie dzieci 5-6 letnich. Temat: ”Zabawy z literami” Grupa V- „Muminki” Prowadząca- Anna Odzioba Cele ogólne; rozpoznawanie napisu swojego imienia wśród innych imion, kojarzenie głosek z odpowiednimi literami , utrwalenie znajomości małych i wielkich liter drukowanych, odczytywanie odpowiednio
Pożegnanie starszaków Do widzenia chłopcy, dziewczynki żegnajcie, o naszym przedszkolu nie zapominajcie. A gdy minie roczek, na miłej zabawie, spotkamy się znowu, tam w szkolnej ławie. Bo i my za roczek do szkoły pójdziemy, tylko w tym przedszkolu trochę podrośniemy. Chociaż jestem mała Do pożegnania starszaków Panie mnie wybrały Do widzenia
My i nasze emocje – propozycje zabaw i ćwiczeń uczących nazywania i wyrażania uczuć w sposób werbalny i poza werbalny, a także kształtowania w sobie empatii. 1. Zabawa muzyczna – swobodny taniec przy muzyce, na przerwę dzieci wymyślają miły ukłon do koleżanki lub kolegi. 2. "Buźki" – próba nazywania przez dzieci, co może
I. Ćwiczenia sprawności języka (szczególnie ważne przy terapii głosek: sz, ż, cz, dż, r, l): - podnoszenie języka do nosa; opuszczanie do brody - karuzela – kręcenie języczkiem wokół - „głodny miś” – oblizywanie warg - „miotełka” – oblizywanie ząbków górnych i dolnych po wewnętrznej stronie, tzw.
A oto przykładowe ćwiczenia-zabawy: 1. „Robienie bąbelków” - do szklanki wypełnionej wodą wkładamy słomkę i dmuchamy przez nią powietrze tak, aby na powierzchni wody pojawiły się bąbelki. 2. „Kto szybszy” – ustawiamy dwa „tory” jazdy (np. z książek, kartek papieru) wzdłuż stołu lub biurka, na końcu każdego „toru”
Cele ogólne:kształcenie poczucia przynależności narodowej u dzieci w wieku przedszkolnym,wzbogacenie wiedzy o środowisku lokalnym, regionalnym oraz ogólnopolskim. Cele operacyjne:dziecko odgrywa swoją rolę podczas przedstawieniarecytuje wiersze, śpiewa piosenki, tańczywspółpracuje z rówieśnikami Grupa: dzieci 5- i 6-letnie Metoda: słowna,
Program socjoterapeutyczny "JA I EMOCJE" Opracowanie: mgr Alicja Zaremba nauczyciel dyplomowany Zespołu Szkół w Starej Łubiance Stara Łubianka 2012 SPIS TREŚCI 1. WSTĘP 2. Cele programu 3. Oczekiwane efekty 4. Tematyka i cele szczegółowe zajęć terapeutycznych Blok I: Budowanie poczucia własnej wartości. Blok II: W świecie uczuć Blok III: Ja
Przedstawienie to odbyło się w maju 2012 r. Przedstawiały je pięciolatki. Jest dość trudne, ale dostatecznie wcześnie rozpoczęte próby pozwoliły nam się świetnie przygotować i udało się, powiem nieskromnie, super. Kilka wersów mówionych na początku przez marynarzy i piratów zaczerpnęłam z przedstawienia, które znalazłam na stronie