Boże Narodzenie (25 grudzień) KONSPEKT ZAJĘĆ Z ZAKRESU ORGANIZOWANIA AKTYWNOŚCI MUZYCZNEJ DZIECI 3-4 – LETNICH Temat: „Zimowe podróże z Mikołajem” – zabawy muzyczne. Cele: - poznawczy: utrwalenie wyglądu oraz niektórych zwyczajów Mikołaja; - kształcący: dostarczanie dzieciom możliwości uaktywniania kilku zmysłów:
Cele ogólne: - zapoznanie dzieci z niebezpieczeństwami zagrażającymi środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka - budzenie wrażliwości na piękno przyrody zachęcenie dzieci do dbania o czystość środowiska - wzmocnienie więzi ze środowiskiem przyrodniczym - wzbogacenie słownika dziecka Dziecko: - zna niebezpieczeństwa grożące
Cele ogólne: - zapoznanie dzieci z niebezpieczeństwami zagrażającymi środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka - budzenie wrażliwości na piękno przyrody zachęcenie dzieci do dbania o czystość środowiska - wzmocnienie więzi ze środowiskiem przyrodniczym - wzbogacenie słownika dziecka Dziecko: - zna niebezpieczeństwa grożące
SCENARIUSZ “JASEŁKA” CELE: – Przybliżenie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia - Budzenie wrażliwości, pozytywnych przeżyć dziecka -Doskonalenie wyrazistej mowy, wyrabianie pamięci, odwagi i śmiałości u dzieci - Rozbudzanie uzdolnień artystycznych( aktorskich, plastycznych, muzycznych) - Stworzenie miłego, ciepłego, świątecznego
JASEŁKA DLA DZIECI MŁODSZYCH Aniołki (razem lub pojedynczo): I. My – białe Aniołki z Niebieskiej Krainy radosną nowinę dziś wam przynosimy. Piosenka: „Aniołek najładniejszy” (słuchanie + jakiś ruch, np. ‘taniec Aniołków’) II. Zobaczcie, na niebie złota Gwiazdka świeci. Drogę pokazuje, gdzie w stajence Dziecię. III. Oto
KONSPEKT ZAJĘĆ Z ZAKRESU ORGANIZOWANIA AKTYWNOŚCI MUZYCZNEJ DZIECI 3-4 – LETNICH Temat: „Zimowe podróże z Mikołajem” – zabawy muzyczne. Cele: - poznawczy: utrwalenie wyglądu oraz niektórych zwyczajów Mikołaja; - kształcący: dostarczanie dzieciom możliwości uaktywniania kilku zmysłów: słuchu, wzroku i dotyku;
I.Cel główny: zaprezentowanie przygotowanego przedstawienia jasełkowego zaproszonym gościom II. Cele szczegółowe: - podtrzymywanie tradycji świątecznych, - nabywanie więzi emocjonalnej z rodzicami, - prezentowanie umiejętności przed zaproszonymi gośćmi, pozbywanie się tremy, - wyrabianie swobody i otwartości w stosunku do innych, - wzmacnianie poczucia
Scenariusz zajęć otwartych dla dzieci 3,4 letnich „W ulu”. PROWADZĄCA: mgr Daria Hojka GRUPA: dzieci 3,4 latki FORMA: praca grupowa, indywidualna; METODA: -elementy metody pedagogiki zabawy; - el. metody C. Freineta; - elementy metody R. Labana; CELE: -rozbudzanie zainteresowań oraz poszerzanie zasobu wiedzy z zakresu przyrodniczego; - rozwijanie umiejętności
MATERIAŁY DO PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM OPRACOWANE PRZEZ KOORDYNATORÓW ZESPOŁÓW DO SPRAW UDZIELANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ Z PRZEDSZKOLI MIEJSKICH W OSTROŁĘCE
"AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA" -zboża zjadamy - energię z tego mamy!