I. Cele operacyjne:
Dziecko:
• panuje nad swoim ciałem,
• doskonali spostrzegawczość i refleks,
• współdziała w grupie,
• rozwija sprawność motoryczną,
• Formy pracy: indywidualna, grupowa
• Metody pracy: słowne, czynne, percepcyjne
II. Środki dydaktyczne: chusta animacyjna, małe maskotki, drewniane patyki, łopatki, wiaderka, worki do skakania, szarfy, tyczki do slalomu
III. Przebieg zajęć:
Zabawy z chustą animacyjną
1. Powitanie - n-l wywołuje pod chustę dzieci (lub zamieniają się one miejscami), które np. zjadły całe śniadanie, mają brązowe oczy, mają spodnie
2. Sztorm na morzu - dzieci wykonują małe, średnie lub duże płynne ruchy, aby wywołać faliste wznoszenie się i opadanie chusty. W drugiej części można dodać małe maskotki, które mają (albo nie mogą) wypaść na zewnątrz chusty.
3. Karuzela – dzieci śpiewają piosenkę z jednoczesnym trzymaniem chusty i obracaniem się po obwodzie kola.
4. Balonik – dzieci recytują treść wiersza balonik, z jednoczesnym powolnym rozciąganiem chusty. Na hasło „przerwał miarę no i trach” dzieci unoszą spadochron w górę i wchodzą pod niego.
Zawody sportowe –
Drużyna wygrywająca poszczególne konkurencje otrzymuje punkty (fasolki), które na koniec zawodów są sumowane.
5. Kto dalej rzuci?- n-l dzieli dzieci na dwie drużyny, ustawiają się one w dwóch rzędach na linii startu. Na hasło: „rzut” Odpowiedni przedstawiciele obu grup rzucają przed siebie drewnianymi patyczkami.
6. Mini tor przeszkód - a)skoki w workach, b) slalom, c)przekładanie szarfy.
7. Poszukiwacze skarbu - skarbem jest piłka, która została wcześniej ukryta, tak, by jej odnalezienie stanowiło pewną trudność (na terenie placu zabaw).
8. Największy zamek – n-l zaprasza dzieci do piaskownicy. zadanie polega na usypaniu jak największego zamku z piasku za pomocą łopatek, wiaderek, rąk w ściśle określonym przedziale czasowym.
9. Podsumowanie – n-l dziękuje dzieciom za uczestnictwo, kapitanowie drużyn przeliczają swoje punkty.