Jeden z obszarów z zakresu edukacji matematycznej, charakterystyczny dla edukacji przedszkolnej, to miara i mierzenie. Podczas realizowania tego zagadnienia dziecko ustala, co jest większe, co mniejsze, dokonuje pomiaru na różne sposoby, np.: dłonią, palcami, łokciem, krokami, stopą czy określonymi przedmiotami oraz porównuje długości, np.: pasków,
Komputer jest nowoczesnym narzędziem edukacyjnym o szerokich możliwościach zastosowań. I tak też powinien być wykorzystywany w pracy z dziećmi, które w pierwszych latach swojego życia posiadają naturalną skłonność do chłonięcia olbrzymich ilości informacji. Trzeba dzieciom od początku uświadomić fakt , że komputer wymyślono do pracy i pomocy człowiekowi.
Rozwój technologii i związane z nim zmiany zachodzące na świecie sprawiają, że programowanie staje się niezbędną umiejętnością. Równocześnie coraz silniejsze są przesłanki wskazujące na nieocenioną rolę programowania w rozwijaniu takich kompetencji miękkich dzieci jak logiczne myślenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność czy współpraca,
Nie od dziś wiadomo, że matematyka jest Królową Nauk. Zabawy matematyczne w przedszkolu uczą dzieci podstaw matematyki. W naszej grupie dzieci poznają pojęcia i działania matematyczne, ale uczą się też kategoryzować przedmioty, sortować je, tworzyć zbiory. Dzięki zabawom matematycznym kształtują spostrzegawczość i logiczne myślenie. Dzięki stworzonemu
W minionym tygodniu w kalendarzu pojawiła się wyjątkowa data 8 marca, co oznacza, że każda kobieta miała swoje Święto. My już od najmłodszych lat uczymy się szacunku nie tylko do tradycji, ale przede wszystkim do każdego człowieka. W tym wyjątkowym dniu chłopcy zaśpiewali dziewczynkom gromkie „Sto lat” i wręczyli malutkie kwiatuszki. Opracowała:
Witajcie Kochani. Bardzo mile zaskoczyły mnie Wasze zdjęcia. Cieszę się ogromnie, że wszyscy możemy się zobaczyć i że tak pięknie pracujecie. Same Zuchy!!! Dzisiaj również mam dla Was kilka propozycji. Poprośmy, aby ktoś dorosły przeczytał Wam opowiadanie Pana Grzegorza Kasdepke. Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!... Prawda?
Witajcie!!!!! Serdecznie dziękuję Wam za to, jak pięknie pracowaliście wczoraj. Jesteście niesamowici Mam nadzieję, że dzisiaj też mile spędzicie czas. Na początek poćwiczymy mówienie ko, ko, ko a raczej śpiewanie (jeśli komuś nie udaje się i zamiast ko mówi to, niech położy się płasko na podłodze. Wtedy język przesunie się do tyłu i może wtedy
Przedszkolaki z grupy "Biedronki" uczestniczyły w kolejnych zajęciach w ramach projektu: "Magiczna moc bajek". Dzieci rozmawiały o bardzo trudnym temacie uczciwości, stworzyły "kwiat uczciwości" oraz uczestniczyły w zabawach integracyjnych. Było super.
"Słoneczka" oglądały filmiki, grały w warcaby, memory oraz sudoku. W kalafiorze wyznaczały obszary poszczególnych płatów i malowany go farbami. Po warsztatach "Skąd się bierze smak?" , próbowały różne produkty spożywcze o charakterystycznym smaku.