Przedszkole nr 26 Poznań Grupa wiekowa: 3,4 latki. Prowadząca: Ilona Dębińska-Półtorak Temat kompleksowy: W przestrzeni kosmicznej. Temat dnia: Czerwona planeta. Cele ogólne: - dziecko potrafi obserwować i odkrywać przyrodę, - dziecko umie się poprawnie wysłowić, - dziecko zapoznaje się z kolejnym sposobem przemieszczania w przestrzeni, - rozwijamy
Temat zajęcia : Lubimy wyścigi Grupa: 5-latki Cel główny: doskonalenie szybkości , zwinności i spostrzegawczości , rozwijanie sprawności ruchowej Cele szczegółowe:
Cel główny: Rozwijanie sprawności fizycznej oraz wzmacnianie mięśni stóp Cele operacyjne: • przestrzega ustalonych zasad zabawy • współdziała z partnerem • przyjmuje właściwą postawę podczas określonych ćwiczeń Metody pracy: zadania stawiane do realizacji, elementy pedagogiki zabawy, elementy W.Sherborne Forma: zbiorowa, jednostkowa Środki
CELE: - Zwiększenie ruchomości kręgosłupa w odcinku piersiowym - Rozciąganie mięśni klatki piersiowej - Ćwiczenia przeciw płaskostopiu POMOCE: - laski gimnastyczne - drabinki PRZEBIEG ZAJĘĆ: I.Część wstępna: 1. Zab. ożywiająca „Berek – małe plecy” – bieg w rozsypce po sali, wyznaczone dziecko (Berek) stara się złapać uciekających.
CELE: - Cwiczenia gimnastyczno – kształtujące z przyborem - Wzmacnianie mięśni grzbietu, nóg i brzucha - Ćwiczenia przeciw płaskostopiu POMOCE: - krążki, wacik,ławeczka, kocyk, drabinki PRZEBIEG ZAJĘĆ: I.Część wstępna: 1. Zab. ożywiająca „Chowamy się przed deszczem” – dzieci otrzumują krążki i biegają po sali, na sygnał
CELE: - Ćwiczenia gimnastyczno – kształtujące z przyborem - Wzmacnianie dużych grup mięśniowych - Ćwiczenia przeciw płaskostopiu POMOCE: - laski, kocyki PRZEBIEG ZAJĘĆ: I.Część wstępna: 1. Zab. ożywiająca „Omiń laskę” – na sali są rozłożone laski, dzieci biegają wokół nich, na sygnał zatrzymują się przy dowolnej lasce
CELE: - Wzmacnianie mięśni obręczy barkowej - Rozciąganie mięśni klatki piersiowej - Ćwiczenia przeciw płaskostopiu POMOCE: - Obręcze, skakanki - ławeczka, piłka PRZEBIEG ZAJĘĆ: I.Część wstępna: 1. Zab. ożywiająca „Strażnik” – na sali skakanki wyznaczają teren pilnowany przez strażnika. Dzieci na sygnał przebiegają na drugą stronę
CELE: - Wzmacnianie mięśni grzbietu, ramion i nóg - Ćwiczenia w parach - Ćwiczenia przeciw płaskostopiu POMOCE: - Kocyki, małe waciki - ławeczka, piłka PRZEBIEG ZAJĘĆ: I.Część wstępna: 1. Zab. ożywiająca „Sygnały” – bieg w rozsypce: na 1 sygnał dzieci siadają skrzyżnie i ręce przyciągają do barków tworząc „skrzydełka”,
CELE: - Wzmacnianie mięśni posturalnych ciała - Ćwiczenia gimnastyczno – kształtujące z przyborem - Ćwiczenia przeciw płaskostopiu POMOCE: - Szarfy, kocyki - Drabinki, ławeczka PRZEBIEG ZAJĘĆ: I.Część wstępna: 1. Zab. ożywiająca „Ptaszki do gniazd” – szarfy są rozłożone na sali, bieg w rozsypce na sygnał dzieci wskakujądo „gniazd”
Konspekt zajęć z gimnastyki korekcyjnej dla przedszkolaków CELE: - Zwiększenie ruchomości kręgosłupa w odcinku piersiowym - Rozciąganie mięśni klatki piersiowej - Ćwiczenia przeciw płaskostopiu POMOCE: - woreczki - drabinki - ławeczka PRZEBIEG ZAJĘĆ: I.Część wstępna: 1. Zab. ożywiająca „Figurki” – bieg w rozsypce po sali, na sygnał