Piękna, iście letnia aura, jaka dopisywała nam 16 września tego roku, sprawiła, że nasze jesienno – matematyczne plany mogły zostać zrealizowane.Już od kilku dni trwały przygotowania, aby w środowy poranek móc spotkać się w przedszkolnym ogrodzie by sprawdzić naszą wiedzę w matematycznych rozgrywkach.
Było aż trzynaście matematycznych stanowisk, dostosowanych w swojej trudności do wieku naszych przedszkolaków i przygotowanych w taki sposób, aby wspomagać i wspierać dziecięce rozumowanie bez podawania gotowych definicji. Tak, aby przybliżać trudne zagadnienia matematyczne w zabawie.
Dało to możliwość eksploracji, działania, wyzwalało u dzieci chęć poszukiwania.
Doskonaliliśmy swoje umiejętności z zakresu dodawania, odejmowania, przeliczania.
Mogliśmy również sprawdzić swoje siły w kodowaniu, dobieraniu, rozwiązywaniu zadań z treścią, stosowaniu w praktyce określeń czasowych, rozpoznawaniu figur geometrycznych, określaniu kierunków itp.
W zdobywaniu doświadczeń matematycznych ogromne znaczenie ma trening, który rozwija umiejętności dziecka i pozwala mu pokonać kolejne etapy liczenia.
Organizowane sytuacje dydaktyczne sprawiają z pewnością, że ćwiczenie dziecięcego liczenia poprzez różnorodne zabawy umożliwiające manipulowanie oraz wykorzystanie każdej życiowej sytuacji do wzbogacania liczby doświadczeń matematycznych bardzo pomaga w zdobywaniu kompetencji intelektualnych do uczenia się matematyki i owocuje wysokim stopniem przyswojenia przez dziecko pojęć i umiejętności matematycznych.
Przygotowane zadania=zabawy matematyczne miały na celu kształtowanie wyobraźni dziecięcej, a także odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego;stymulowanie rozwoju aktywności dzieci poprzez stosowanie różnorodnych ćwiczeń i zabaw prowadzących do nabycia umiejętności matematycznych; wyzwalanie pozytywnych emocji na rozwinięcie zainteresowania światem matematyki; aż wreszcie rozbudzenie wiary dziecka we własne możliwości.
organizacja: Małgorzata Sroka, Monika Leks, Lucyna Kopek