Dzień dobry w ten poniedziałkowy poranek!
Zakończyliśmy trzydniowy etap świętowania naszej ojczyzny i teraz wkraczamy w inny temat.
1. Dziś też odchodzimy święto, ale tym razem jest to MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ STRAŻAKA.
Termin ten ustalono na dzień wspominania św. Floriana w Kościele katolickim, patrona wszystkich strażaków. Oddaje się im w ten dzień hołd za ich trud i narażanie życia aby pomagać innym.
Posłuchajcie piosenki, którą dobrze znacie i zaśpiewajcie głośno dla naszych bohaterów!
https://www.youtube.com/watch?v=yv0YdFZHmgM
Pooglądajcie karty od 1 do 10.
I wykonajcie karty 11 do 14.
2. Mieszkańcy łąki.
Zapoznajcie się z kartami 15 i 16 na której przedstawieni sią mieszkańcy łąki.
Następnie zaśpiewajcie i zatańczcie jak motylki ma łące do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4
3. Biedroneczki.
Karta 17 przedstawia biedronkę.
Posłuchajcie piosenki o biedronce i jej przygodach z muchomorkiem.
https://www.youtube.com/watch?v=IMXHCmLDkZE
A na koniec dokończcie rysunek biedronki. Czego jej brakuje? – karta 18.
4. Kwiaty majowej łąki.
Sprawdźcie na karcie 19 jakie kwiatki można spotkać na łące.
Posłuchajcie wiersza B. Szelągowskiej pt. „Majowa łąka” i powtarzajcie fragment tekstu : „ za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!”
Majowa łąka,
pachnąca łąka;
Tu widać myszkę,
słychać skowronka…
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!
Pająk zaplata
pośród traw sieci,
a mała pszczółka
do kwiatka leci.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!
Ważka spogląda
na dół ciekawie.
Kret nowy kopiec
wykopał w trawie.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!
Bąk bzyczy głośno,
trzmiela szukając.
A wokół brzozy
wciąż biega zając.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!
Na małym krzaczku
przysiadła mucha.
Z wielką uwagą
motyla słucha.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!
I konik polny
też nie próżnuje,
małej biedronce
kropek pilnuje.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!
Tyle się dzieje
ciągle na łące!
Aż z ciekawością
zerka tam słońce.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!
Na karcie 20 policzcie ile kwiatów znajduje się na łące.
5. Jak tu pięknie i wesoło…
„Tęczowa łąka”
Lśni jak tęcza – łąka w maju.
Kolorów tu tyle!
Na stokrotkach, mleczach, makach
siadają motyle.
Z norki właśnie wyszła myszka,
a za nią jej dzieci.
A nad nimi, w stronę stawu
wielki bocian leci.
Pszczółka bawi się w kolory-
czerwonego szuka.
Gdzieś na samym skraju łąki,
dzięcioł w drzewo stuka.
Konik polny już się zmęczył
i gra coraz ciszej.
A do taktu, na rumianku
osa się kołysze.
Bąk coś bąknął niewyraźnie,
mocno zawstydzony.
W łapkach przyniósł słodki nektar
dla swej przyszłej żony.
A spod liścia, po łodydze
wspięła się dżdżownica
i rozgląda się po łące,
i wszystkim zachwyca!
*Jakie zwierzątka występowały w wierszu?
* Jaka jest łąka w maju? Wesoła czy smutna?
* Jaki owad przyniósł nektar dla swej żony?
* Na jakich kwiatkach siadają motyle?
A na zakończenie kilka zadań z gimnastyki buzi, ciała i umysłu.
Karty 21 do 25.
Bawcie się dobrze!
Patrycja Wiśniewska