Materiały: Scenariusze zajęć

Mamo, tato bawcie się z nami - zajęcia dla rodziców dzieci 3-letnich

Mamo, tato bawcie się z nami - zajęcia dla rodziców dzieci 3-letnich

Konspekt zajęć dla rodziców dzieci 3-letnich

Autor konspektu: nauczyciel Anna Szeremeta

Temat zajęć: „Mamo, tato bawcie się z nami”.

UMIEJĘTNOŚCI:
1) Nabywanie nowych norm w kontaktach społecznych, doświadczenie, przeżywanie.
2) Wzajemna akceptacja indywidualnych osobowości, poznawanie siebie i drugiego człowieka.
3) Kreowanie otwartych osobowości dzieci, rodziców i nauczycieli we wzajemnych interakcjach.
4) Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka poprzez ruch i bliski kontakt emocjonalny.
5) Integracja dzieci i rodziców.
6) Wzmacnianie zaufania do nauczyciela.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

1. Powitanie rodziców i zaproszenie do wspólnej zabawy.

2. Pląs powitalny „Wszyscy są, witam was...”

3. Zabawy metodą W. Sherborne:

* Poruszanie się po sali w pozycji klęku podpartego do muzyki, na pauzę – dziecko szuka swojego rodzica.

* Siad plecami do siebie (dziecko, rodzic) – naciąganie dziecka na swoje plecy.

* „Gwiazda” – dorośli leżą na plecach, głowa do środka koła a dzieci skaczą przez dorosłych po obwodzie koła.

* „Domek” lub „mostek” – dorośli wykonują klęk podparty tworząc tunel, dzieci przechodzą pod tymi domkami i wracają do rodzica.

* „Ślimaczki” – dziecko siada okrakiem na „domku” a rodzic wiezie go po całej sali.

* Zabawa z piosenką „Mruga gwiazdka na niebie”.

* Zabawa „Lustro” – naśladowanie tych samych ruchów co partner.

* Relaks przy muzyce – dorosły leży na podłodze na brzuchu, dziecko na nim. Słuchają muzyki – dziecko może się czołgać na plecach, nogach dorosłego.

* Taniec integracyjny „Czardasz” B. Strauss.

* „Fotelik” – dziecko siedzi pomiędzy nogami dorosłego jest obejmowane i kołysane (przy muzyce).

* Przytulanie do rodziców – dziecko biega do muzyki, na przerwę biegnie do rodzica i mocno się przytula.

* Taniec integracyjny „Choinka”.

4. Zabawy z chustą animacyjną:

* „Falujące morze” – rodzice wspólnie z dzieckiem trzymają chustę za uchwyt i starają się naśladować fale – łagodne lub bałwany morskie, w zależności od poleceń osoby prowadzącej.

* „Bilard” – wszyscy trzymają mocno naciągniętą chustę, na której jest piłeczka. Zadaniem grupy jest tak manewrować chustą, aby piłeczka wpadła do otworu w środku chusty.

* „Zgadnij, kto cię woła” – dzieci wraz z nauczycielką wchodzą pod chustę. Rodzice trzymają chustę nisko nad podłogą. Dotknięte przez nauczyciela dziecko woła głośno „mamo” lub „tato”, zadaniem rodziców jest rozpoznanie swojego dziecka po głosie.

* „Rekin” – dzieci siedzą na podłodze, trzymając chustę na wysokości barków, są turystami kąpiącymi się w morzu. Pod chustę wchodzi jeden Tatuś – „rekin”, który „poluje” na turystów (chwyta za nogi i wciąga pod chustę). Wciągnięte dziecko zamienia się w „rekina” i pomaga w łapaniu. Rodzice stoją za plecami dziecka – są ratownikami i starają się ratować dzieci.

5. Piosenka kończąca zajęcia „Zajęcia skończone”.

6. Podziękowanie za udział w spotkaniu i pożegnanie Rodziców i dzieci.

Źródło materiału:
Strona www autorki konspektu - Anna Szeremeta
http://nauczycielpp.republika.pl/

Grupy wiekowe
wpis edytowano 2012-06-13, 11:22
Komentarze
Avatar
Aby dodawać komentarze musisz się zalogować lub zarejestrować
pozostało:
Brak komentarzy.