Konspekt zajęć dla rodziców dzieci 3-letnich
Autor konspektu: nauczyciel Anna Szeremeta
Temat zajęć: „Mamo, tato bawcie się z nami”.
UMIEJĘTNOŚCI:
1) Nabywanie nowych norm w kontaktach społecznych, doświadczenie, przeżywanie.
2) Wzajemna akceptacja indywidualnych osobowości, poznawanie siebie i drugiego człowieka.
3) Kreowanie otwartych osobowości dzieci, rodziców i nauczycieli we wzajemnych interakcjach.
4) Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka poprzez ruch i bliski kontakt emocjonalny.
5) Integracja dzieci i rodziców.
6) Wzmacnianie zaufania do nauczyciela.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
1. Powitanie rodziców i zaproszenie do wspólnej zabawy.
2. Pląs powitalny „Wszyscy są, witam was...”
3. Zabawy metodą W. Sherborne:
* Poruszanie się po sali w pozycji klęku podpartego do muzyki, na pauzę – dziecko szuka swojego rodzica.
* Siad plecami do siebie (dziecko, rodzic) – naciąganie dziecka na swoje plecy.
* „Gwiazda” – dorośli leżą na plecach, głowa do środka koła a dzieci skaczą przez dorosłych po obwodzie koła.
* „Domek” lub „mostek” – dorośli wykonują klęk podparty tworząc tunel, dzieci przechodzą pod tymi domkami i wracają do rodzica.
* „Ślimaczki” – dziecko siada okrakiem na „domku” a rodzic wiezie go po całej sali.
* Zabawa z piosenką „Mruga gwiazdka na niebie”.
* Zabawa „Lustro” – naśladowanie tych samych ruchów co partner.
* Relaks przy muzyce – dorosły leży na podłodze na brzuchu, dziecko na nim. Słuchają muzyki – dziecko może się czołgać na plecach, nogach dorosłego.
* Taniec integracyjny „Czardasz” B. Strauss.
* „Fotelik” – dziecko siedzi pomiędzy nogami dorosłego jest obejmowane i kołysane (przy muzyce).
* Przytulanie do rodziców – dziecko biega do muzyki, na przerwę biegnie do rodzica i mocno się przytula.
* Taniec integracyjny „Choinka”.
4. Zabawy z chustą animacyjną:
* „Falujące morze” – rodzice wspólnie z dzieckiem trzymają chustę za uchwyt i starają się naśladować fale – łagodne lub bałwany morskie, w zależności od poleceń osoby prowadzącej.
* „Bilard” – wszyscy trzymają mocno naciągniętą chustę, na której jest piłeczka. Zadaniem grupy jest tak manewrować chustą, aby piłeczka wpadła do otworu w środku chusty.
* „Zgadnij, kto cię woła” – dzieci wraz z nauczycielką wchodzą pod chustę. Rodzice trzymają chustę nisko nad podłogą. Dotknięte przez nauczyciela dziecko woła głośno „mamo” lub „tato”, zadaniem rodziców jest rozpoznanie swojego dziecka po głosie.
* „Rekin” – dzieci siedzą na podłodze, trzymając chustę na wysokości barków, są turystami kąpiącymi się w morzu. Pod chustę wchodzi jeden Tatuś – „rekin”, który „poluje” na turystów (chwyta za nogi i wciąga pod chustę). Wciągnięte dziecko zamienia się w „rekina” i pomaga w łapaniu. Rodzice stoją za plecami dziecka – są ratownikami i starają się ratować dzieci.
5. Piosenka kończąca zajęcia „Zajęcia skończone”.
6. Podziękowanie za udział w spotkaniu i pożegnanie Rodziców i dzieci.
Źródło materiału:
Strona www autorki konspektu - Anna Szeremeta
http://nauczycielpp.republika.pl/
wpis edytowano 2012-06-13, 11:22