Cel główny:
- Wzmocnienie więzi emocjonalnej z rodziną, kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków.
- uczenie sposobów wyrażania uczuć i szacunku do osób starszych.
Cele operacyjne:
- wie, w jaki sposób może wyrazić swoje uczucie do swoich rodziców;
- potrafi okazać szacunek w stosunku do osób starszych
- potrafi złożyć życzenia swoim najbliższym.
Środki dydaktyczne:
- magnetofon,
- CD z nagraniami,
Formy:
- zespołowa,
- zbiorowa.
Metody:
- praktyczne - działanie
1. Piosenka „Maszeruje Wiosna”
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
Nosi wiosna dżinsową
kurteczkę, na ramieniu
pewnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.
Ref.
Maszeruje wiosna…
Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.
Ref.
Maszeruje wiosna…
2.Wiersz „O co drzewo prosi dzieci – apel drzewa”
Witajcie drogie dzieci!
Witajcie przyjaciele!
Chcę o coś was poprosić;
Nie zajmę czasu wiele.
Zapraszam was do parku.
Was – razem z rodzicami.
Ale zapamiętajcie:
„chodzimy alejkami”
Bo w parku pełno kwiatów:
od wiosny do jesieni.
Nie wolno zrywać ich;
Niech kwitną wśród zieleni.
Nie łamcie mi gałązek,
bo to mnie bardzo boli.
I liście nie zrywajcie,
i nie zdzierajcie kory.
Żegnajcie drogie dzieci!
Żegnajcie przyjaciele!
I zawsze pamiętajcie:
Szanować trzeba zieleń.
3. Piosenka „Nutki ”
Do przedszkola wpadły nutki
wszystkie miały czarne butki
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.
Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy
do, re, mi, nutki trzy.
Poprosiły o mieszkanie
w dużym czarnym fortepianie
i biegały i skakały po klawiszach
czarno - białych.
Ta wysoko, tamta nisko....
Nawet na leżakowaniu
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.
Ta wysoko, tamta nisko...
4. Wiersz „ Daddy, daddy”
Daddy, daddy look at me (daszek z dłoni nad oczami)
Daddy, daddy stay with me (dłonią wskazuje na miejsce obok siebie)
Daddy, daddy hug and kiss (skrzyżowane ramiona do uścisku, pocałunek
wysłany dłonią)
Daddy, daddy love me please! (serduszko ułożone z dwóch rączek)
5. Wiersz „Mama”
Mamo, mamo dziś wszystkie dzieci,
niosą tobie życzeń bukiecik.
Serduszka gorące, kwiatuszki pachnące
co wyrosły na naszej łące.
Niech te kwiatki powiedzą same,
jak my bardzo kochamy mamę.
Rumianki i bratki, stokrotki, bławatki
niech ucieszą serce mej matki.
6. Piosenka „Powiedziała mi to lala”
Powiedziała mi to lala
I powiedział mi to miś
Nie zapomnij, że w przedszkolu
Mamy święto mamy dziś
Nie martw się kosmaty misiu
I laleczko nie martw się
Ja pamiętam o tym dobrze
Każde dziecko o tym wie.
Ref.: Bo święto mamy jest raz w roku
Tylko raz, tylko raz
Czekałam na nie niecierpliwie
Długi czas długi czas /2x
Ucieszyła się laleczka i ucieszył się też miś
Że pamiętam o swej mamie
I o świecie które dziś
Nie zapomnę nawet wtedy
Kiedy minie wiele lat
Bardzo kocham swoją mamę
Bez niej nie istnieje świat.
7. Piosenka „Mama”
Mamusiu! Mamusiu! Powiedzieć Ci chcę
jak bardzo, jak bardzo być z Tobą wciąż chcę
Mamusiu! Mamusiu! Opowiem Ci jak,
jak kocham, jak kocham Twych oczu ten blask.
ref. Najmilsza mama, mama kochana,
cudowna mama, chcę z Tobą być.
( bis)
Mamusiu! Mamusiu! Powiedzieć Ci chcę,
jak bardzo, jak bardzo całować Cię chcę,
wyciskać, wypieścić, przytulić Cię tak,
ukochać, utulić, dziękować Ci tak.
ref. Najmilsza...
W dniu święta, w Dniu Matki przeprosić Cię chcę,
za płacze, grymasy przeprosić Cię chcę,
i życzę, i życzę, i życzę Ci też
radości, uśmiechu, sto lat, wiwat, hej!
ref. Najmilsza...
8. Sto lat śpiewane dla rodziców.
9. Rozdanie prezentów dla rodziców.