Relacje

Subskrybuj
PRACA ZDALNA  22-26.06.2020r. - GRUPA IV SZEŚCIOLATKI

PRACA ZDALNA 22-26.06.2020r. - GRUPA IV SZEŚCIOLATKI


NAUCZYCIEL - mgr Elżbieta Czerwonka, mgr Dorota Kańkowska


RELIGIA - informacje na stronie parafiamodliborzyce.pl/


22.06.2020r.
TEMAT: W GÓRACH
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:


Film „Odkryj Polskę”
https://www.youtube.com/watch?v=YCelkqmkxMs

1. „Góry to…” – zabawa w skojarzenia. R. prezentuje plansze z mapą fizyczną Polski. Dziecko mówi, z czym kojarzą mu się góry. R. zadaje pytania:
* Czy byłeś/byłaś w górach?
* Jak się nazywają góry w Polsce?
* Jak wyglądają góry?
* Czym się od siebie różnią?
* Co można ro¬bić w górach?
* Jakie zwierzęta i rośliny można spotkać w górach?
* Jak powinniśmy się zachowywać na szlaku turystycznym?
R. pomaga dzieciom zlokalizować na mapie Góry Świętokrzyskie, Karpaty, Sudety, prezentuje pejzaż górski. • plansze W górach

2. Góry, nasze góry – słuchanie wiersza, wytłumaczenie pojęć: hale, baca.

GÓRY, NASZE GÓRY - Janina Porazińska

Góry, nasze góry. Hale, nasze hale.
Kto was zna tak dobrze, jako my, górale.
Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.
Kto was przewędrował? Góral rodowity.
Po lekturze wiersza R. zadaje pytania:
* Kto to jest góral?
* Gdzie według wiersza góral wypasa owce?
* Co to są hale?
* Jak nazywa się góral, który zajmuje się wypasem owiec na halach?
R. prezentuje napisy: hale, baca, owce, Tatry, dziecko je czyta, następnie układa z liter Alfabetu. • napisy: hale, baca, owce, Tatry

3. „W górach” – zapoznanie dziecka z nazwą najwyższych polskich gór i ich szczytami. R. pokazuje dziecku na mapie Polski pasmo Tatr. Prezentuje napis Tatry, który dziecko odczytuje. Następnie dziecko stara się odczytać nazwy rzek, które mają swoje źródła w Tatrach, oraz nazwy miejscowości z tego regionu. R. wspólnie z dzieckiem omawia góralskie tradycje: stroje ludowe, gwarę i potrawy. • napis do czytania globalnego Tatry, zdjęcia i ilustracje związane z góralskimi tradycjami

4. „Na górskim szlaku” – R. tworzy tor przeszkód imitujący górski szlak. Podczas jego pokonywania mogą pojawić się przeszkody, np. przejście po kamieniach (woreczki gimnastyczne), skok przez kałuże (obręcze), przejście przez kładkę nad strumykiem (równoważnia), wąska ścieżka (długi sznurek/skakanka). Dziecko idzie zwracając uwagę na niebezpieczeństwa. • woreczki gimnastyczne, obręcze, równoważnia, długi sznurek / skakanka
urlop-i-wakacje-ruchomy-obrazek-0158
5. „Górski pejzaż” – praca plastyczna. Dziecko z R. wspólnie malują górski pejzaż. • arkusz papieru, pędzle, farby

6. Praca z KP4.43a – wycinanie dwustronnych puzzli, układanie wybranego obrazka, naklejanie go na kartce. • KP4, nożyczki, klej

Dzieci, które wykonają dowolną, tematycznie zaproponowaną pracę plastyczną w domu (we współpracy ze swoimi Rodzicami) i chciałyby ją zaprezentować swoim koleżankom i kolegom, mogą przesłać jej zdjęcie do wychowawcy na podany adres mailowy: ela2010@onet.eu
Praca zostanie zamieszczona na stronie przedszkolnej.

PIOSENKA „PLECAK, TORBA CZY WALIZKA”/FASOLKI/
https://www.youtube.com/watch?v=nPNDFQ5lrjg

23.06.2020r.
TEMAT: WAKACJE Z MAMĄ I TATĄ
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:


1. „Lato” film edukacyjny dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA

2. Słuchanie wiersza:

Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi.

• Rozmowa na temat wiersza.
− Kim dla dzieci jest mama i tata?
− Za co dzieci dziękują rodzicom?
• Kończenie zdań.
− Moi rodzice są kochani, bo…
− Pomagam rodzicom w…
− Lubię być w domu, bo…
− Z tatą najchętniej robię…
− Z mamą najchętniej robię…

3. Słuchanie wiersza T. Kubiaka

Kocham mojego tatę
Chodzę z tatą na spacer.
Wtedy jest tyle słońca,
Wtedy nigdy nie płaczę.

Lubię, kiedy mój tatuś
Wraca z pracy do domu.
Ja zawsze mojemu tacie
Mogę powiedzieć: POMÓŻ..

Gdy się zepsuje latawiec,
Wrotki, samochód lub rower,
Mój tatuś rower naprawi.
I dalej - ruszaj w drogę!

To tatuś mi opowiada,
O gwiazdach i ptakach w obłokach.
Dlatego mojego tatę
Tak bardzo, bardzo kocham.
rodzina-ruchomy-obrazek-0021
4. Ja spędzamy czas z tatą?
https://www.youtube.com/watch?v=16M84KkyXrU

5. Piosenka „Nie boję się”
https://www.youtube.com/watch?v=Xb6rOPW2Nno

6. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

• „Język wyruszył na wakacje". Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą (dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze).
• Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki (dzieci poruszają językiem od jednego do drugiego kącika ust).
• Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry (dzieci przesuwają język za górne zęby po wałku dziąsłowym).
• Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał na ziemię (dzieci poruszają językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów).
• Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury (dzieci przesuwają język po podniebieniu, od zębów w stronę gardła).
• Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze (dzieci rysują językiem koła między zębami a wargami),ale kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem (dzieci mówią: dzyń, dzyń).
• Z radosnym uśmiechem na twarzy wrócił do swojego domu (dzieci szeroko rozciągają wargi).

7. Piosenka „Tato już lato”
https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ

8. Taniec-zabawa z Tatą przy piosence: „Daj mi tato rękę”
https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs

Propozycje upominków dla taty:
https://www.youtube.com/watch?v=G13y-svi8eA



JĘZYK ANGIELSKI - HOLIDAYS
urlop-i-wakacje-ruchomy-obrazek-0174
W tym tygodniu wzbogacamy słownictwo w języku angielskim związane z letnim wypoczynkiem. Materiały do zajęć do pobrania ze strony:
https://easyenglishland.wordpress.com/2020/06/18/holidays-material-leksykalny-w-jezyku-angielskim-dla-dzieci-zwiazany-z-letnim-wypoczynkiem/?fbclid=IwAR2e2QM39MpNcgorLvu_nl5ldttBryT9QD-nXN4IVjF6ZBKzMJx5bjDjXEo

24.06.2020r.
TEMAT: NAD WODĄ
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:


1.„Słoneczny łańcuch skojarzeń” /zabawa z domownikami/ – łańcuch skojarzeń. Osoby siedzą w kole. R. wyjaśnia, że zabawa polega na tworzeniu łańcucha skojarzeń. R. mówi słowo: słońce i prosi, aby osoba siedząca obok niego powiedziała słowo, które kojarzy się ze słońcem. Każda osoba wypowiada kolejne słowo związane z poprzednim. Zabawę można przeprowadzić z wykorzystaniem słownictwa w języku obcym, np. angielskim (słońce – sun, gorąco – hot, lato – summer, piasek – sand, plaża – beach).

2.„Nad morzem” – R. prezentuje dziecku na mapie Polski obszar Morza Bałtyckiego. Zachęca dziecko do podawania nazw państw, które mają dostęp do morza, odczytuje nazwy polskich rzek, które do niego uchodzą. Następnie R. prezentuje zdjęcia przedstawiające krajobraz morski: mewy, fale i wiatr. Zadaniem dziecka jest rozpoznawanie i wyodrębnienie głoski w nagłosie i wygłosie słów: mewy, fale, wiatr i ułożenie nowych słów zaczynających się od wyodrębnionych głosek (słowa powinny być związane z morzem). R. zwraca uwagę, że w języku polskim nie występują wyrazy zaczynające się od głoski y. • mapa Polski, zdjęcia przedstawiające krajobraz morski, mewy, fale i wiatr


3. „Plażowe zagadki” – R. wskazuje dziecku żółty materiał ułożony w pobliżu i zwraca uwagę na przedmioty, które są pod nim schowane. Wyjaśnia, na czym będzie polegała zabawa:
- Wiatr wiejący na plaży przykrył piaskiem różne przedmioty. Twoim zadaniem jest odgadnięcie za pomocą dotyku, co ukryło się pod piaskiem.
Następnie dziecko dotyka rzeczy spod materiału, odgaduje, co to za przedmiot. dzieli jego nazwę na sylaby i głoski, przelicza je, podaje pierwszą, kolejną i ostatnią głoskę, podaje słowo, które się rymuje z daną nazwą, układa zdanie z daną nazwą, • żółty materiał, różne przedmioty

4. Film edukacyjny „Bezpieczeństwo nad wodą” /omówienie/
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

5. „Zapamiętaj ten wzór” – R. układa ze sznurka na dywanie wzór fali. Dziecko chodzi wzdłuż sznurka drobnymi kroczkami. Następnie R. usuwa sznurek, a dziecko idzie według zapamiętanego wzoru. • sznurek

6. „Panie Rekinie, czy możemy przepłynąć przez morze?” /zabawa ruchowa z domownikami/ – R. wyznacza linami dwa brzegi morza. Wybrana osoba stoi w morzu i jest rekinem. Pozostałe osoby znajdują się na jednym brzegu i pytają: Panie rekinie, czy możemy przepłynąć przez morze? Rekin odpowiada: Tak, jeśli macie coś w kolorze… i wymienia kolor. Osoby, które mają coś w tym kolorze, mogą spokojnie przejść na drugi brzeg. Pozostałe muszą tam dotrzeć w taki sposób, by nie złapał ich rekin. Złapana osoba zostaje nowym rekinem.
krab-ruchomy-obrazek-0072
7. „Morskie memory” – zabawa na spostrzegawczość. Potrzebne będą obrazki po dwa z taką samą muszlą. R. miesza i układa na podłodze obrazkami do dołu. Dziecko i R. kolejno wskazują po jednej parze obrazków, szukają par. /obrazki załącznik/

8. „Rekin i krab” – zabawa ruchowa orientacyjna. R. układa na podłodze linię ze skakanek. Umawia się z dzieckiem , że z jednej strony linii jest morze, z drugiej – piasek. Na hasło R.: krab! Dziecko musi uciec z piasku przed krabem – przeskoczyć na morze. Na hasło R. rekin! Dziecko ucieka z morza na piasek. R. podaje hasła coraz szybciej, może je przeplatać innymi hasłami dla zmylenia. • skakanki

. Praca z KP4.44a – łączenie liczb od najmniejszej do największej, rysowanie rybek według instrukcji, zapisywanie i obliczanie działania. • KP4, ołówek, kredki

. Praca z KP4.44b – podawanie nazw obrazków, dzielenie nazw na sylaby, pisanie sylab po śladzie, dopisywanie brakujących sylab. • KP4, ołówek

DLA CHĘTNYCH:
„Tacki z piaskiem” – zabawy grafomotoryczne z wykorzystaniem tacek z piaskiem do rysowania. Dziecko wykonuje rysunek według własnego pomysłu – palcem, patykiem, drugą stroną kredki. Następnie odwzorowuje gotowy obrazek na papierze. Może także posmarować wybrane elementy obrazka

PROPOZYCJE ZAJĘĆ RUCHOWYCH NA ŚWIEŻYM POWIETRZU:
1. „Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy” - Jedna osoba to Baba Jaga. Stoi tyłem do pozostałych i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie reszta szybko biegnie w jej stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Kto nie zdołał się zatrzymać w bezruchu, wraca na start, kto dotknie Baby Jagi, ten zajmuje jej miejsce.

2. „Ciuciubabka” - jedna osoba jest ciuciubabką, stoi w środku koła z zawiązanymi oczami. Wszyscy śpiewają znaną piosenkę, a ciuciubabka próbuje ich złapać.


3. „Kolory” - Osoba, która na początku poprowadzi zabawę, trzyma piłkę. Pozostali siadają w szeregu naprzeciwko. Prowadzący rzuca piłkę po kolei do każdego z uczestników wymieniając przy tym różne kolory. Wszystkie osoby łapią i odrzucają piłkę. Nie można jej złapać, gdy rzucający piłkę powie „czarny!”. Zmiana z prowadzącym następuje, gdy ktoś złapie piłkę, mimo że padło hasło „czarny!”.

4. „Gra w klasy” - Należy narysować na chodniku kratki do gry w klasy i numerujemy je do pięciu. Trzeba rzucić kamyk, patyk na jedną z kratek i zaprezentować skakanie.


25.06.2020r.
TEMAT: BEZPIECZNE WAKACJE
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:


1.„Wyruszamy w podróż” – rozmowa kierowana na temat planowania podróży. R. pyta dziecko O CZYM NALEŻY PAMIĘTAĆ, GDY WYRUSZA SIĘ W PODRÓŻ? Dziecko z R. tworzą listę rzeczy, które są niezbędne, np. na wycieczce w górach, na wakacjach nad morzem, na wycieczce w lesie, nad wodą, na łące. Następnie R. omawia środki transportu, którymi można udać się w podróż. Prezentuje bilety lotnicze, autobusowe i kolejowe. Wspólnie z dzieckiem odczytuje informacje o podróży zamieszczone na biletach. R. pokazuje dziecku różne przewodniki turystyczne. Zwraca uwagą na atrakcje turystyczne danego regionu, miejsca, które warto zobaczyć. • bilety lotnicze, autobusowe i kolejowe, przewodniki turystyczne

2. Wakacyjne rady – słuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści.
R. mówi:
Żeby wakacje były przyjemne i bezpieczne, musimy zachowywać się w odpowiedni sposób. Posłuchaj wiersza z wakacyjnymi radami i postaraj się je zapamiętać.

WAKACYJNE RADY - Wiera Badalska
Głowa nie jest od parady,
służyć ci musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda
chłodna, bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane,
gdy zobaczysz w borze:
Nie zrywaj! Nie zjadaj! –
bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie,
jaka rada stąd wynika:
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,
nie wkładaj go do koszyka.

Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada:
– idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj!

Po lekturze wiersza R. rozmawia z dzieckiem na temat jego treści. Prosi o wymienienie i omówienie wszystkich rad, które się w nim znalazły, dziecko notuje je w dostępny sposób (rysuje lub pisze), po skończeniu proponuje i notuje jeszcze inne wakacyjne rady.
plaza-ruchomy-obrazek-0090
3.„Przestrzegaj zasad” – rozmowa na temat bezpiecznego zachowania podczas wakacji. Przypomnienie numerów alarmowych: 112, 999, 998, 997. R. rozkłada na podłodze ilustracje i przypomina zasady dotyczące bezpiecznego zachowania podczas wakacji. Dziecko przyporządkowuje każdą zasadę do odpowiedniej ilustracji, układając je pod napisami. Przykładowe ilustracje:
- Dzieci bawiące się pod parasolem.
- Dzieci kąpiące się w obecności rodziców.
- Palenie ogniska w dozwolonym miejscu.
- Sprzątanie śmieci po wypoczynku w lesie.
• ilustracje prezentujące bezpieczne zachowania podczas wakacji

4. „Pomocne znaki” – nauka odczytywania znaków. R. prezentuje znaki, które informują, co wolno robić, lub zakazują różnych aktywności ze względu na możliwe niebezpieczeństwa. Dziecko próbuje samo sformułować, co oznaczają konkretne znaki, np.: pole namiotowe, plaża strzeżona, punkt informacji turystycznej, zakaz kąpieli, zakaz rozpalania ognisk. Dziecko porównuje kształty i kolory znaków. R. pokazuje także sposób oznaczenia szlaków turystycznych oraz kolory i znaczenie flag na kąpieliskach. • znaki: pole namiotowe, plaża strzeżona, punkt informacji turystycznej, zakaz kąpieli, zakaz rozpalania ognisk, oznaczenia szlaków turystycznych, flagi do oznaczania kąpielisk

5. „Mali ratownicy” – zabawa muzyczna połączona z nauką zasad. Dziecko dostaje „megafon” (rolka po papierze toaletowym). R. odtwarza dowolny utwór instrumentalny, a dziecko tańczy z rolką według własnego pomysłu. Na przerwę w muzyce R. recytuje fragment po fragmencie wybraną zasadę dotyczącą bezpieczeństwa podczas wakacji, a dziecko powtarza ją przez megafon – jak ratownicy na plaży. • rolka po papierze toaletowym

6. Zabawa przy piosence „Lato na dywanie”/FASOLKI/
https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

7. Praca z KP4.45a – podawanie nazw przedmiotów i zwierzęcia na obrazkach, wpisywanie liter do właściwych okienek, odczytywanie hasła. • KP4.45a

8. Praca z KP4.45b – poruszanie się po planszy zgodnie z kodem, rozmowa na temat miejsc przedstawionych na zdjęciach. • KP4

9. Praca z KP4.48 – kącik grafomotoryczny, pisanie wyrazów po śladzie, łączenie wyrazów z obrazkami, wyjaśnianie wieloznaczności podanych wyrazów. • KP4, ołówek

DLA CHĘTNYCH:
„Park wodny” – samodzielna praca z KZ 82–83, opowiadanie o ilustracji, czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego. • KZ


26.06.2020r.
TEMAT: MOI PRZYJACIELE
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:


1. „Mój przyjaciel” – rozmowa na temat przyjaciół, próba określania, kto to jest przyjaciel. R. zadaje pytania naprowadzające:
2.
• Kogo nazywamy przyjacielem?
• Czym przyjaciel różni się od kolegi?
• Jak powinien się zachowywać przyjaciel?
• Co to znaczy, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie?
• Czy masz przyjaciela?
Następnie dziecko kończy zdanie:
• Mój przyjaciel jest… – stara się dodać jak najwięcej określeń.

3. Piosenka „Mam przyjaciela”
https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8

4. „Koleżanki i koledzy” – R. proponuje dziecku wykonanie pamiątkowej planszy przedstawiającej fotografie lub rysunki wszystkich dzieci z grupy. R. przygotowuje karton w dużym formacie. Dziecko wykonuje ramkę na zdjęcia z W53. Rysuje na kartce swój portret, następnie umieszcza go w ramce i nakleja na dużym kartonie. Rysuje portrety innych dzieci lub przygotowuje zdjęcia, przygotowuje karteczki z imionami, przykleja je pod narysowanymi ramkami portretów innych dzieci. Na koniec dziecko wskazuje swój portret na planszy, mówi, z kim z grupy lubiło się bawić w mijającym roku. • duży arkusz papieru, zdjęcia dzieci, W, materiały plastyczne, klej, nożyczki

5. Praca z KP4.46a – czytanie zdań, rysowanie lodów, wykonywanie obliczeń, łączenie podpisów z właściwymi obrazkami. • KP4, ołówek, kredki


6. Praca z KP4.46 b – podawanie nazw przedmiotów na ilustracjach, wyszukiwanie nazw wykreślance.• KP4, ołówek


JĘZYK ANGIELSKI - HOLIDAYS
urlop-i-wakacje-ruchomy-obrazek-0174

Utrwalamy słownictwo w języku angielskim związane z letnim wypoczynkiem. Materiały do zajęć do pobrania ze strony:
https://easyenglishland.wordpress.com/2020/06/18/holidays-material-leksykalny-w-jezyku-angielskim-dla-dzieci-zwiazany-z-letnim-wypoczynkiem/?fbclid=IwAR2e2QM39MpNcgorLvu_nl5ldttBryT9QD-nXN4IVjF6ZBKzMJx5bjDjXEo

wpis edytowano 2020-06-25, 20:59
Komentarze
Avatar
Aby dodawać komentarze musisz się zalogować lub zarejestrować
pozostało:
Brak komentarzy.