NAUCZYCIEL - mgr Ewelina Kutyła, lic. Ewa Kutyła
22.06.2020r.
TEMAT: POWITANIE LATA
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:
1.Rozwiązywanie zagadek Iwony Fabiszewskiej
Rodzic mówi dziecku zagadki o porach roku. Dziecko podaje rozwiązanie i uzasadnia odpowiedź.
Przykłady zagadek:
Na drzewach liście kolorowe.
W sadzie owoce zdrowe.
W spiżarni różne zapasy,
na trudne zimowe czasy (jesień)
Śniegiem pola zasypało,
gdzie nie spojrzysz, wszędzie biało.
Biały puszek z nieba leci,
już bałwanka lepią dzieci (zima)
Bociany z podróży wracają,
wokół kwiaty rozkwitają
Motyle pojawiły się na łące,
ale dni nie są jeszcze gorące (wiosna)
Jest gorąco, słońce świeci.
Na wakacje jadą dzieci.
W wodzie będą się pluskały
i na plaży w piłkę grały (lato)
2.Powitanie lata. Nauka rymowanki Iwony Fabiszewskiej.
Rodzic proponuje dziecku powitanie lata wspólną rymowanką i piosenką. Dziecko wspólnie
z Rodzicem wypowiada tekst rymowanki z różnym natężeniem głosu: cicho, głośno.
Kolorowe lato! Z radością cię witamy
i do wspólnych zabaw gorąco zapraszamy.
Bardzo się cieszymy, że jesteś już nami.
Ogrzewaj nas codziennie ciepłymi promykami.
3. Osłuchanie się z piosenką „Tato już lato”
https://www.youtube.com/watch?v=6fh_Ioz9Gn8
Dzieci, które wykonają dowolną, tematycznie zaproponowaną pracę plastyczną w domu (we współpracy ze swoimi Rodzicami) i chciałyby ją zaprezentować swoim koleżankom i kolegom, mogą przesłać jej zdjęcie do wychowawcy na podany adres mailowy:ewelina.english@wp.pl
23.06.2020 r.
TEMAT: JADĘ W GÓRY, GÓRY, GÓRY!
PROPOZYCJA ZAJĘĆ:
Pamiętajcie, że dzisiaj tatusiowie mają swoje święto.
1.„Jadę w góry, góry, góry!” – rozmowa na temat górskich krajobrazów na podstawie doświadczeń dzieci oraz opowiadania Letnie opowieści – echo w Tatrach. (Załącznik nr 1) Rozmowa na temat bezpieczeństwa w kontaktach ze zwierzętami w czasie wakacji.
Rodzic zadaje dziecku pytania do opowiadania: Dokąd pojechała Ada z rodziną? Narysujcie w powietrzu, jak wyglądają pagórki, wyższe wzniesienia, wysokie góry. Jakie góry zobaczyli przez okno rankiem? Dokąd pojechali na wycieczkę? Co chciała zrobić mama, gdy zobaczyła jezioro? Jaki dźwięk Ada usłyszała na ścieżce? Kto to był? Co należy zrobić, gdy usłyszy się dziwny dźwięk lub zobaczy dzikie zwierzę?
2. Oglądanie filmu edukacyjnego: Bezpieczeństwo w górach
https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio
3. Taniec do piosenki „Jadę pociągiem prawdziwym”
https://www.youtube.com/watch?v=vsFwtviriig
JĘZYK ANGIELSKI - HOLIDAYS
W tym tygodniu wzbogacamy słownictwo w języku angielskim związane z letnim wypoczynkiem. Materiały do zajęć do pobrania ze strony:
https://easyenglishland.wordpress.com/2020/06/18/holidays-material-leksykalny-w-jezyku-angielskim-dla-dzieci-zwiazany-z-letnim-wypoczynkiem/?fbclid=IwAR2e2QM39MpNcgorLvu_nl5ldttBryT9QD-nXN4IVjF6ZBKzMJx5bjDjXEo
24.06.2020 r.
TEMAT:GDZIE WODA JEST SŁODKA, A GDZIE SŁONA?
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:
1.„Gdzie woda jest słodka, a gdzie słona?” – rozmowa na temat rodzajów wód w zbiornikach wodnych na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Letnie opowieści – zabawy w wodzie. (Załącznik nr 2)
Rodzic zadaje dziecku pytania: Dokąd pojechała Ada? Co tam robiła? Co się stało, gdy chłopaki ochlapali Adę? Na wodę, która jest w jeziorze, mówimy, że jest słodka. Gdzie jeszcze jest słodka woda? Gdzie jest słona woda? Dlaczego jest słona? Jaka woda jest w kałużach? W co jeszcze bawiły się dzieci na Mazurach? O czym należy pamiętać, gdy bawimy się w wodzie?
2.Zabawa ruchowa- orientacyjna do piosenki „Boogie woogie”. Rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała.
https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w
3.„Gdzie można to znaleźć?” – praca z KP2.50.
Dziecko wypowiada się o tym, co można znaleźć w lesie, w parku. Wykonuje kartę pracy na str. 50.
25.06.2020 r.
TEMAT: CO ZROBIĘ, GDY SIĘ ZGUBIĘ?
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:
1. Letnie opowieści – na plaży – wprowadzenie do tematu dnia, słuchanie opowiadania. (Załącznik nr 3)
Rodzic zadaje dziecku pytania: Dokąd wyjechała Ada z rodziną? W co bawiły się dzieci? Co się stało, gdy Mateusz i Karinka pływali na materacu? Co zrobili, gdy usłyszeli gwizdek ratownika? Kto podszedł do Ady, aby pobawić się zamkiem z piasku? Co się stało, gdy dzieci poszły kupić lody? Co trzeba zrobić, gdy zauważymy, że zgubiliśmy się na plaży? Co powinniśmy powiedzieć ratownikowi?
Dziecko przypomina sobie swój adres zamieszkania.
2. Zajęcia o emocjach – przerażenie związane ze zgubieniem się.
„Zagubiona córka” – słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat. (Wiersz również w załączniku nr 3)
Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza: Gdzie wybrała się dziewczynka z rodzicami? Co przydarzyło się dziewczynce? Jak się czuła dziewczynka, gdy się zgubiła? Co poczuła dziewczynka, gdy odnaleźli ją rodzice? Jak powinniśmy się zachować, gdy się gdzieś zgubimy?
3. „Wakacje nad morzem” – praca z KP2.51.
Dziecko opowiada, co przedstawiają ilustracje. Odnajduje na nich takie same elementy.
26.06.2020 r.
TEMAT: BEZPIECZNE WAKACJE!
PROPOZYCJA ZAJĘĆ:
1.Wysłuchanie wiersza:
Na wakacje ruszać czas
Za dni kilka –o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy
żeby bawić się na plaży.
A ja chciałbym dotknąć chmury
i dlatego jadę w góry.
Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać lato.
Ja na morze nie mam czasu.
Wolę jechać het- do lasu.
I tam z dziadkiem zbierać grzyby
albo w rzece łowić ryby.
Dla mnie to najlepsza pora
żeby wskoczyć do jeziora.
Nie chcę w upał chodzić w góry.
Wolę jechać na Mazury.
Morze, góry, las i rzeka;
Wszystko to już na nas czeka.
Bo zaczęło się już lato
Jedźmy mamo, jedźmy tato.
Rozmowa na temat wiersza: jaka rozpoczęła się pora roku? Gdzie dzieci chciałyby pojechać na wakacje?
2. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas wakacji: wysłuchanie wiersza „Wakacyjne rady” W. Badalskiej:
Głowa nie jest od parady
służyć musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj
kiedy słońce pali.
Płynie w rzece woda
chłodna, bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.
Jagody nieznane
gdy zobaczysz w borze -
Nie zrywaj! Nie zjadaj! -
bo zatruć się możesz.
Urządzamy grzybobranie
jaka rada stąd wynika?
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz
nie wkładaj go do koszyka.
Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada:
- idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj!
Rozmowa na temat bezpiecznego zachowania podczas wakacji. Przypomnienie numerów alarmowych 112, 999, 998, 997.
3. Oglądanie filmu edukacyjnego „Bezpieczeństwo dzieci nad wodą” https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
JĘZYK ANGIELSKI - HOLIDAYS
Utrwalamy słownictwo w języku angielskim związane z letnim wypoczynkiem. Materiały do zajęć do pobrania ze strony:
https://easyenglishland.wordpress.com/2020/06/18/holidays-material-leksykalny-w-jezyku-angielskim-dla-dzieci-zwiazany-z-letnim-wypoczynkiem/?fbclid=IwAR2e2QM39MpNcgorLvu_nl5ldttBryT9QD-nXN4IVjF6ZBKzMJx5bjDjXEo