Relacje

Subskrybuj
PRACA ZDALNA 22-26.06.2020r. - GRUPA I TRZYLATKI

PRACA ZDALNA 22-26.06.2020r. - GRUPA I TRZYLATKI

NAUCZYCIEL - mgr Elżbieta Gąsiorowska, mgr Elżbieta Krzysztoń

22.06.2020r.
TEMAT: PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA
PROPOZYCJE ZAJĘĆ


1. „Zabawy kolorami” – obserwowanie tworzonych efektów plastycznych, usprawnianie mięśni dłoni poprzez zabawy z plasteliną.
Zapraszamy dziecko do zabawy z kolorami. Rozmawiamy z dzieckiem na temat wcześniejszych doświadczeń – zabawy z farbami: Jak się zachowały kolory? Co się działo, co można było zaobserwować? Jakie kolory powstawały? Zapraszamy do łączenia plasteliny w różnych kolorach (dwóch, trzech kolorów), lepienia wałków, kulek, sprawdzania, czy powstają nowe kolory, obserwowania nowych form plastycznych.

Dzieci, które wykonają dowolną, tematycznie zaproponowaną pracę plastyczną w domu (we współpracy ze swoimi Rodzicami) i chciałyby ją zaprezentować swoim koleżankom i kolegom, mogą przesłać jej zdjęcie do wychowawcy: grupamaluchy@onet.pl
Praca zostanie zamieszczona na stronie przedszkolnej.

„Oto nasza Polska cała” – utrwalanie znajomości nazwy kraju, jego stolicy oraz głównej rzeki, prezentujemy dziecku fizyczną mapę Polski.
Prosimy dziecko o podzielenie się wrażeniami. Czy wie, co ta mapa przedstawia? Co na mapie oznaczają zielone plamy, a co czerwone? Czym są niebieskie niteczki i plamki, których dużo jest na mapie? Wskazujemy dzieciom Wisłę, za pomocą latarki oświetla jej bieg na mapie.

„Płynie Wisła, płynie” Czesław Janczarski – słuchanie fragmentu książki, rozwijanie wiedzy o Polsce.

Na Baraniej Górze
Srebrne źródło błyska.
Dwie Wisełki pluszczą,
Powstała z nich Wisła. (wskazujemy miejsce na mapie, Wisła ma początek w górach)
Płynie do Krakowa
Przez wioski i miasta.
W Krakowie na rynku
dziś lajkonik hasa. (dziecko wraz Rodzicem pokazuje na mapie Kraków, ogląda
zdjęcie Lajkonika)
Trzeba minąć most w Puławach,
Cel podróży to Warszawa.
Śmiało naprzód żeglujemy,
Powita nas gród Syreny. (dziecko wraz z Rodzicem, oznacza na mapie Warszawę, ogląda
zdjęcie Syrenki)
Żaglóweczka sunie lekko,
Spójrz, już morze niedaleko.
Słona fala zmywa plażę
I muszelkę niesie w darze. (dziecko wraz z Rodzicem oznacza na mapie Gdańsk i ogląda
zdjęcie statku w porcie)
statek-ruchomy-obrazek-0059
RZECZKA - Julian Tuwim
Płynie, wije się rzeczka. (na plecach rysujemy linię falistą)
Tu się srebrzy, (delikatnie drapiemy)tam ginie. (wkładamy palce za kołnierz)
A tam znowu wypłynie. (przenosimy dłoń pod pachę dziecka i szybko wyjmujemy)

„Nasze kolorowanki” – doskonalenie umiejętności trzymania narzędzia pisarskiego, cierpliwe wykonanie pracy. Kolorowanie kolorowanek, samodzielny wybór (postacie bajkowe, zwierzęta, pojazdy).

Zwracamy uwagę na prawidłowy chwyt kredki, motywujemy dziecko do dokładnej i estetycznej pracy. Wskazywanie i podawanie nazw kolorów, argumentowanie swoich wyborów, próby temperowania kredek.

23.06.2020r.
TEMAT: NAD MORZEM
PROPOZYCJE ZAJĘĆ


dzien-ojca-ruchomy-obrazek-0202
Pamiętajcie, że dzisiaj tatusiowie mają swoje święto.

1. „Plaża” – poznanie charakterystycznych cech krajobrazu morskiego oraz sposobów spędzania czasu nad morzem.

GRABKI W ŁAPKI- -Małgorzata Strzałkowska
Szumią rzeki i jeziora,
że na grabki przyszła pora.
Babkowicze i babkarze!
Grabki w łapki! Czas na plażę!
Jeśli chrapkę masz na babkę,
Zrób w wiaderku z piasku papkę,
Uklep, by nie było dziury,
Chwyć wiaderko dnem do góry,
Po czym zrób grabkami trach!
I już babka mknie na piach.
Dla malucha i stulatka
Babki to nie lada gratka.
Babkowicze i babkarze!
Grabki w łapki! I na plażę!

Pytamy: O jakich babkarzach mowa w wierszyku?; Jak się robi babki z piasku?; Co można jeszcze robić na plaży?. Dziecko otrzymuje kopertę, a w niej pocztówki z nadmorskim widokiem. Każda pocztówka pocięta jest na 2–4 części w zależności od umiejętności dziecka. Dziecko składa obrazek, wypowiada się na jego temat.

„Pieski i kotki” – zabawa z elementem czworakowania. Gdy tempo gry na bębenku jest szybkie, na spacer wychodzą pieski i biegają szybko, a gdy tempo jest wolne, wychodzą kotki i maszerują z wysokim unoszeniem kolan.

„Żaglówki” – ćwiczenia oddechowe, utrwalanie właściwego toru oddechowego. Dziecko samodzielnie konstruuje żaglówkę. W kawałek styropianu wkłada słomkę, przykleja do niej kawałek kolorowego papieru. Dziecko kładzie swoją żaglówkę na wodę. Żaglówka poruszają się, gdy dziecko w nią dmucha bezpośrednio lub przez słomkę.


JĘZYK ANGIELSKI - HOLIDAYS
urlop-i-wakacje-ruchomy-obrazek-0174
W tym tygodniu wzbogacamy słownictwo w języku angielskim związane z letnim wypoczynkiem. Materiały do zajęć do pobrania ze strony:
https://easyenglishland.wordpress.com/2020/06/18/holidays-material-leksykalny-w-jezyku-angielskim-dla-dzieci-zwiazany-z-letnim-wypoczynkiem/?fbclid=IwAR2e2QM39MpNcgorLvu_nl5ldttBryT9QD-nXN4IVjF6ZBKzMJx5bjDjXEo

24.06.2020r.
TEMAT: SŁONECZKO
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:


1. „Wakacyjny niezbędnik” – zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów.
Dziecko siedzi, pośrodku są ułożone rzeczy, przykryte nieprzezroczystą, opływową tkaniną: okulary przeciwsłoneczne, krem, czapka z daszkiem. Mówimy zagadki, dziecko odgaduje.

Mama w skórę moją ten specyfik wciera,
mam ochronę przed słoneczkiem teraz. (krem)

Gdy na głowę ją założę,
nic złego się stać nie może. (czapka z daszkiem)

One chronią moje oczy –
żaden promyk do oka nie wskoczy. (okulary przeciwsłoneczne)

Dziecko odkrywa przedmioty ochraniające przed słońcem. Pytamy: Z jakiego powodu musimy używać tych rzeczy?; Co może zrobić nam letnie słońce?

„Po wąskiej dróżce” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.
Rozkładamy dwie skakanki, pomiędzy nimi jest dróżka – dziecko przechodzi, kładziemy szeroką taśmę – dziecko przechodzi po kolei po niej, stawiając stopę za stopą, stawiamy ławeczkę – dziecko przechodzi po kolei, asekurujemy i pomagamy mu.

„Zamek z piasku” – praca plastyczna, rozwijanie kreatywności poprzez eksperymentowanie z materiałem plastycznym oraz materiałem naturalnym, zachęcanie do tworzenia prac plastycznych o tematyce wakacyjnej.
Dziecko pokrywa całą powierzchnię zamku (wydrukować dowolną kolorowankę zamku) klejem i posypują kaszą manną, delikatnie ugniatają ręką. Niepotrzebną kaszę strzepuje na tacę, obrazek wykańcza farbami. Rodzic aktywnie pomaga dziecku podczas pracy.
zamek-z-piasku-ruchomy-obrazek-0009
„Wycinanki” – doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami. Swobodne wycinanie różnorodnych form, zwrócenie szczególnej uwagi na bezpieczeństwo.

25.06.2020r.
Temat: W GÓRACH
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:


1. Biedronka – doskonalenie umiejętności wypowiadania się na wydechu, posługiwania się liczebnikami porządkowymi.

Kładziemy przed sobą dużą sylwetę biedronki, obok w pojemniku mamy czarne kółka – kropki biedronki. Czyta historię biedronki, układamy kropki zgodnie z tekstem, przeliczamy kropki z dzieckiem na wydechu.

Mała biedroneczka zmieniła się z larwy,
Lecz nie ma kropeczek i jest żółtej barwy.
Ogląda swe skrzydła zmartwiona biedronka.
– Zapytam mądrzejszych, pofrunę do słonka!
Ach, moje słoneczko! – westchnęła biedronka.
– Czemu nie mam kropek? Wyglądam jak stonka!
– Nie płacz, biedroneczko! – odpowiada słonko.
– Pojawią się kropki i nie będziesz stonką!
Nastał nowy dzionek, zaświeciło słonko,
wystawia promyki: – Dzień dobry, biedronko!
Zbudzona biedronka patrzy do lusterka,
ma skrzydła czerwone i kropeczkę, zerka –
nagle druga kropka obok się zjawiła.
Ach! I trzecia kropka skrzydło ozdobiła.
Ile jest już kropek, dzieci wnet policzą.

Na jednym wydechu do trzech niech policzą:
– jedna, druga, trzecia. (dziecko cicho nabiera powietrza i liczy z Rodzicem na jednym wydechu)
Zdumiona biedronka patrzy do lusterka.
O! Na czwartą kropkę zdziwiona już zerka.
Nagle piąta kropka szybko wyskoczyła.
Szczęśliwa biedronka kropki swe liczyła.
Dzieci jej pomogą kropeczki policzyć. (dziecko cicho nabiera powietrza i liczy z Rodzicem na jednym wydechu)
Na jednym wydechu będą głośno liczyć do czterech:
– jedna, druga, trzecia, czwarta
Do pięciu:
– jedna, druga, trzecia, czwarta, piata. (dziecko cicho nabiera powietrza i liczy z Rodzicem na jednym wydechu)

2. „Tatry – polskie góry” – rozpoznawanie krajobrazu górskiego na ilustracjach. Usprawnianie umiejętności ruchowych poprzez ćwiczenia równoważne, wzmacniające mięśnie nóg. Wdrażanie do odpowiedzialnego przygotowywania się do górskich wędrówek.

Mówimy: To oscypek. Czy wiesz, skąd pochodzi ten ser? Wyrabia się go na Podhalu, w polskich górach. Rodzic z dzieckiem wspólnie oglądają ilustracje przedstawiające Tatry. Zwracamy uwagę, że aby pójść w góry na wycieczkę, trzeba się przygotować,
mieć odpowiedni ekwipunek: plecak, kanapki, ciepłe i zimne picie. Trzeba włożyć wygodne buty przeznaczone do górskich wędrówek, wziąć ze sobą mapę i kompas.
wspinaczka-ruchomy-obrazek-0019
Następnie dziecko wykonuje ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg: maszeruje, kładzie się na plecach, unosi nogi, kąt prosty w stawie biodrowym i kolanowym, opiera ręce o uda i siłują się (nogi napierają na ręce, ręce na nogi), odpoczywa i jeszcze pięć razy powtarza; stoi wyprostowane, pod jedną stopę wkłada woreczek gimnastyczny i naciska na niego stopą, a następnie zmienia nogi.

„Góry” – obrazy z trójkątów, tworzenie kompozycji według własnego pomysłu. Przygotowujemy trójkąty w kolorze szarym różnej wielkości (wysokość trójkąta 10–20 cm) oraz trójkąty w kolorze zielonym. Dziecko na białej kartce układa z trójkątów górski pejzaż: szare trójkąty to góry, zielone to drzewa.

26.06. 2020r.
TEMAT: WAKACJE!
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:


1.„Rybka” – doskonalenie grafomotoryki.

Prezentujemy, jak w prosty sposób narysować rybkę – dwa łuki przecinające się z jednej strony. Dziecko samodzielnie próbuje wyklejać rysunek, ozdabia rybkę według własnych pomysłów: kredkami lub plasteliną.

Zestaw ćwiczeń ruchowych.

„Berek żuraw” – dziecko biega po pokoju, Rodzic jest berkiem. Gdy berek zbliża się do dziecka, musi ono podnieść jedną nogę do góry.
„Rajd rowerowy” – dziecko leży na plecach i naśladuje jazdę rowerem do słów wierszyka „Jedzie rowerek na spacerek”.
„Łodzie” – dajemy kocyk, dziecko siada w klęku na złożonym na połowę kocyku -łodzi, rączki to wiosła. Dziecko płynie w wakacyjną podróż, odpychając się od podłogi.
„Pszczółki do ula” – dziecko biega, naśladuje pszczoły dźwiękiem (bzz, bzz) i ruchem. Na komendę: Pszczółki na łące - dziecko biega. Na komendę: Pszczółki do ula dziecko chowa się do domku, przykuca i robi daszek nad głową podnosząc ręce.

„Gdzie pojadę na wakacje?” – wypowiedzi dziecka, doskonalenie umiejętności prawidłowego wypowiadania się pod względem artykulacyjnym i gramatycznym. Dziecko opowiada o planach lub marzeniach wakacyjnych, zachęcamy dziecko do wypowiedzi zdaniowych.



JĘZYK ANGIELSKI - HOLIDAYS
urlop-i-wakacje-ruchomy-obrazek-0174

Utrwalamy słownictwo w języku angielskim związane z letnim wypoczynkiem. Materiały do zajęć do pobrania ze strony:
https://easyenglishland.wordpress.com/2020/06/18/holidays-material-leksykalny-w-jezyku-angielskim-dla-dzieci-zwiazany-z-letnim-wypoczynkiem/?fbclid=IwAR2e2QM39MpNcgorLvu_nl5ldttBryT9QD-nXN4IVjF6ZBKzMJx5bjDjXEo
wpis edytowano 2020-06-25, 21:21
Komentarze
Avatar
Aby dodawać komentarze musisz się zalogować lub zarejestrować
pozostało:
Brak komentarzy.