Z okazji odbywającego się właśnie tygodnia czytania promowanego przez Ogólnopolską Akcję CPCD w grupie trzylatków Przedszkola Nr 9 w Koszalinie odbył się „Dzień Kolorowego Wiersza” . Do przygotowań tego dnia włączyli się rodzice, którzy pomogli dzieciom przygotować potrzebną literaturę . Inni poszli krok dalej i wspólnie ze swoimi dziećmi napisali wiersze o kolorach. W dniu wiersza wzięły udział czytające starszaki , które przygotowały własne interpretacje wierszy . Starszaki podeszły do zadania bardzo kreatywnie . Do udziału w akcji zaproszono zaprzyjaźnioną babcię, panią Julię , która jest słuchaczką uniwersytetu III Wieku i już drugi rok czyta naszym przedszkolakom. Dzieciom bardzo podobały się interpretacje wierszy, słuchały z wielkim zainteresowaniem nawet znanych wierszy, które przez interpretację ich starszych kolegów przedszkolnych, stały się z pewnością niezwykłymi wierszami odkrywanymi na nowo.
W przyniesionych przez dzieci księgach i albumowych wydaniach wierszy odnalazłam wiersz ze swojego dzieciństwa, który w formie kołysanki śpiewał mi mój dziadek , a urodził się w XIX bo w 1887r „Jadą dzieci drogą”.
Oczywiście wykorzystałam go i ze wzruszeniem, najpiękniej jak tylko potrafiłam przeczytałam go dzieciom , jest to też „kolorowy wiersz” bo były w nim kolory biały , siwy, złoty a opowiada o pięknie polskiego krajobrazu wiejskiego. Na zakończenie spotkania Pani Julia przeczytały wiersz ,który napisały Wiktoria z mamą.
„My dzieci z przedszkola, powiemy wiersz o kolorach.
Mamy kolorów tysiące, jak tęczy odcienie lśniące.
Wymienię kilka znanych barw, biały, żółty, czerwony,
niebieski czy zielony,
Brązowy i czarny to kilka z używanych kolorów,
Z których stworzymy tysiące innych wzorów.
Paleta barw jest różnorodna,
patrzcie tam barwa różowa i fioletowa.
Znam błękit, pomarańcz i szary
Przez te kolory świat jest barwny i kolorowy
Zachęcam do tworzenia sytuacji, w których starsze przedszkolaki prezentują swoje umiejętności przed młodszymi. Takie prezentacje Dzieci –Dzieciom stanowią nieoceniony walor edukacyjny i wychowawczy .